Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste skriva av mig lite :devil:

Hyresvärden knackade nyss på för att snacka om något problem med avloppet. Hon passade även på att fråga hur många hundar vi egentligen har, även fast både jag och min mamma tidigare tydligt har förklarat att vi bara har två hundar.

Jag passade nämligen @Wenniz hundar när hon var bortrest och då bodde dom hos mig från kl 20 till kl 9 morgonen därpå. Detta fick tanten reda på direkt och stoppade mig på morgonen när jag var på väg hem med hundarna. Jag förklarade att det var min kompis hundar som bott hos mig EN natt, och att jag skulle gå hem med dom nu. Till svar fick jag "Ja det hoppas jag verkligen att du är ärlig med, inte fler än två hundar, bla bla" :confused:

Efter det snacket så bad jag min mamma ringa henne för att förtydliga, och då förstod hon minsann.
Men idag var det då dags igen. Hon hoppades verkligen att vi bara hade två hundar, för även om hon älskar hundar så är det absolut inte okej med tre eller fyra hundar. Hon vill ju inte att området ska tro att vi bedriver hunddagis. :rage:

Men att grannen under oss sitter och fyllesjunger och spelar hög musik kl 5 en onsdagsmorgon, det är ingaaa problem alls :cool:

Jag är fri!! :banana: No more styrelsearbete! Ska bli så jädra skönt att sitta på arslet och titta på och slippa allas tjat för folk blir ändå aldrig nöjda! :banghead: Efter 4 år får någon annan göra det. Och jag slipper förhoppningsvis den konstanta stressen. Yey!

Åh va skönt!

Jag har efter det här året suttit i styrelsen i min islandshästförening i 6 år, varav 4 år av dom som kassör och jag är rätt less. Tänker inte gå med på att bli omvald inför nästa år utan nu får någon annan ta över. Jag är en av de som alltid är drivande och jag har varken tid eller lust längre. Vill bara göra det jag brinner mest för sen, att träna och hjälpa till att ordna träningar.

Vi har inte spårat på hela vintern utan lektränat lite olika saker utöver vardagslydnaden som blir automatiskt och all fysisk aktivitet :) Men idag la jag ett kort spår på vår åker och in en bit i skogen när jag var ute och lunchade hästarna. Det fick ligga nästan 2 h och så gick vi det nu på min lunchrast. Två pinnar + slutpinnen, det blåser massor och rådjuren bor på den där åker nattetid. Men hon var superduktig! Missade ena pinnen men annars inga problem :)

Ska försöka spåra i alla fall en dag i veckan framöver för vi tycker båda det är himla kul :)

Alltså,den här valpen :love:

För någon dag sedan introducerade jag pallen och hon liksom bara Fattar vad det är hon ska göra. Jag har aldrig jobbat med klicker innan och timingen har väl en del att önska men ändå.
Hon är så himla rolig och jag får verkligen ha en hand på handbromsen för att inte rusa iväg och göra en hel massa saker. Hon är liksom bara 14 veckor.

Måste skriva av mig lite :devil:

Hyresvärden knackade nyss på för att snacka om något problem med avloppet. Hon passade även på att fråga hur många hundar vi egentligen har, även fast både jag och min mamma tidigare tydligt har förklarat att vi bara har två hundar.

Jag passade nämligen @Wenniz hundar när hon var bortrest och då bodde dom hos mig från kl 20 till kl 9 morgonen därpå. Detta fick tanten reda på direkt och stoppade mig på morgonen när jag var på väg hem med hundarna. Jag förklarade att det var min kompis hundar som bott hos mig EN natt, och att jag skulle gå hem med dom nu. Till svar fick jag "Ja det hoppas jag verkligen att du är ärlig med, inte fler än två hundar, bla bla" :confused:

Efter det snacket så bad jag min mamma ringa henne för att förtydliga, och då förstod hon minsann.
Men idag var det då dags igen. Hon hoppades verkligen att vi bara hade två hundar, för även om hon älskar hundar så är det absolut inte okej med tre eller fyra hundar. Hon vill ju inte att området ska tro att vi bedriver hunddagis. :rage:

Men att grannen under oss sitter och fyllesjunger och spelar hög musik kl 5 en onsdagsmorgon, det är ingaaa problem alls :cool:
Har hyresvärden egna regler? Annars undrar jag vad de hänvisar till för regler?

Jag var nämligen själv med om att ordförande i en förening jag bodde i innan anmärkte när jag köpte hund nr 3. Jag lackade till och kollade upp, dels stod det inget i stadgarna och inte heller i kommunens regler. Så hon kunde sura, för jag hade full rätt att ha tre hundar.

Har hyresvärden egna regler? Annars undrar jag vad de hänvisar till för regler?

Jag var nämligen själv med om att ordförande i en förening jag bodde i innan anmärkte när jag köpte hund nr 3. Jag lackade till och kollade upp, dels stod det inget i stadgarna och inte heller i kommunens regler. Så hon kunde sura, för jag hade full rätt att ha tre hundar.
Nej, det är varken hyresvärdens eller kommunens regler. Inte heller något som hon tog upp när vi skulle skriva kontrakt och nämnde att vi hade två hundar och hoppades att det var ok, det skulle inte vara något problem alls för dom ääääälskar ju hundar. :cool:

Jag frågade lite försiktigt om det var något problem med att två extra hundar hade sovit över en natt, dom hade ju bara legat och slappat i soffan och inte fört något liv alls. Tror inte att hon skulle bli tjurig på att man låter några tvåbenta kompisar sova över en natt liksom. Förklaringen jag fick var att hon var ju rädd för att folk skulle tro att vi hade hunddagis :nailbiting: :cry:

(och glöm inte att hon älskar hundar men mer än två är ju bara inte okej) ((nej jag är inte bitter :angel:))

Nej, det är varken hyresvärdens eller kommunens regler. Inte heller något som hon tog upp när vi skulle skriva kontrakt och nämnde att vi hade två hundar och hoppades att det var ok, det skulle inte vara något problem alls för dom ääääälskar ju hundar. :cool:

Jag frågade lite försiktigt om det var något problem med att två extra hundar hade sovit över en natt, dom hade ju bara legat och slappat i soffan och inte fört något liv alls. Tror inte att hon skulle bli tjurig på att man låter några tvåbenta kompisar sova över en natt liksom. Förklaringen jag fick var att hon var ju rädd för att folk skulle tro att vi hade hunddagis :nailbiting: :cry:

(och glöm inte att hon älskar hundar men mer än två är ju bara inte okej) ((nej jag är inte bitter :angel:))
Hon kanske är rädd att det ska sluta som med grannen på andra sidan gatan? ;) Hundar ööööver aaaallttt

Fick precis svar från försäkringsbolaget angående Professorn (de jobbar visst sent!) och de betalar tillbaka mer än jag hade trott att de skulle. Det var ju... bra. Typ.
Men nu är jag jätteledsen igen. :cry:

VFrhUoP.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 111
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?