Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte att det du ville lära honom var att bära något i munnen? :)

Jahaaaaaaaa! :idea: :o

Nej, apportera kan han redan (nåja, enligt de hippsan-hoppsan-kriterier som råkar gälla dag för dag kanske :angel:), det här är en fixerande target. :D

(Egentligen är det en tandborstställning, men herregud han har ju haft den i fyra-fem dagar nu eller nåt, klart vi måste utforska andra sätt att använda den... :o)

Jahaaaaaaaa! :idea: :o

Nej, apportera kan han redan (nåja, enligt de hippsan-hoppsan-kriterier som råkar gälla dag för dag kanske :angel:), det här är en fixerande target. :D

(Egentligen är det en tandborstställning, men herregud han har ju haft den i fyra-fem dagar nu eller nåt, klart vi måste utforska andra sätt att använda den... :o)
Tandborstställning? :eek:

Ska han alltså stå så när han får tänderna borstade?

Trodde Sherlock skulle dö idag.
Precis när vi skulle gå in efter långpromenad kom grannen med sin hund som alltid är lös. Grannhunden kutar runt som ett litet fån för att leka och Sherlock vill förstås springa efter. Det är tyst som i graven på gården så jag tänker att eftersom grannvovven alltid håller sig nära så är det lugnt att släppa Sherlock en liten stund, för vi hör om det kommer en bil... jo tjena. :banghead:
Det susar plötsligt fram en taxi i racerfart runt närmsta kurvan. Vet fasiken inte vart den kom ifrån. Den måste stått stilla rätt länge för vi stod där ett bra tag och hörde den aldrig komma in på gården. Iaf, man ser absolut ingenting där (eller nånstans på gården för den delen, cykelhus och buskar överallt), men folk kommer ändå ofta i mycket hög fart. På en innergård med "kör sakta, lekande barn"-skyltar överallt. :mad:
Vovvarna var kanske två-tre meter från oss men i vägen för bilen och jag kände verkligen att nu dör Sherlock och allt är mitt fel.
Men taxin saktade in i tid och båda hundarna kom när jag ropade.
Känner mig så jävla dum ändå som trodde att det var okej. Jag vet ju hur folk kör här. :banghead:

Trodde Sherlock skulle dö idag.
Precis när vi skulle gå in efter långpromenad kom grannen med sin hund som alltid är lös. Grannhunden kutar runt som ett litet fån för att leka och Sherlock vill förstås springa efter. Det är tyst som i graven på gården så jag tänker att eftersom grannvovven alltid håller sig nära så är det lugnt att släppa Sherlock en liten stund, för vi hör om det kommer en bil... jo tjena. :banghead:
Det susar plötsligt fram en taxi i racerfart runt närmsta kurvan. Vet fasiken inte vart den kom ifrån. Den måste stått stilla rätt länge för vi stod där ett bra tag och hörde den aldrig komma in på gården. Iaf, man ser absolut ingenting där (eller nånstans på gården för den delen, cykelhus och buskar överallt), men folk kommer ändå ofta i mycket hög fart. På en innergård med "kör sakta, lekande barn"-skyltar överallt. :mad:
Vovvarna var kanske två-tre meter från oss men i vägen för bilen och jag kände verkligen att nu dör Sherlock och allt är mitt fel.
Men taxin saktade in i tid och båda hundarna kom när jag ropade.
Känner mig så jävla dum ändå som trodde att det var okej. Jag vet ju hur folk kör här. :banghead:

Usch så läskigt! Vilken tur att det gick bra!

Jag är krasslig, hundarna är tassömma efter den :rage::rage::rage::rage: skaren som varit i flera dagar och vädret gör att större delen av gården nu är glansis eller står under 5 cm vattensörja.

Jag hade en kolunga liggande som skulle tärnas och torkas till godis, men jag körde latvarianten och kastade ut bitarna i hundgården istället. Jag slapp stanken av torkande djurbitar och hundarna fick en halvtimmes nospysslande. Win-win!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025