Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens :up:: Sherlock har inte kräkts! Överdrivet oroliga matte kan nu slappna av.
Dagens :down:: Försäkringsbrevet för vovvarna kom idag vilket fick mig att inse att vi inte skickat in Professorns fall till dem. Har tyckt att det varit skitjobbigt så det har inte blivit av. Men jag är inte så sugen på att betala dubbelt så mycket som jag behöver så jag fick ägna eftermiddagen åt att storbölandes sortera alla veterinärpapper och medicinförpackningar och skit för att kunna skicka in det. Bryr mig egentligen inte om jag får tillbaka några pengar men han måste ju registreras som avliden i alla fall. :cry:

Har tidningen kommit redan:confused::confused:

Annars längtar jag :D
Brukar egentligen offentliggöra vinnarna vid årsmötet och sen resten i tidningen. Ordförande gjorde bort sig och offentliggjorde vinnarna redan nu. Resten får vänta tills tidningen kommer, men jag kände för att skryta lite redan nu :angel:
Tyvärr blev han inte tvåa totalt på arbetande, det var vårt mål egentligen :p men med på topp 5 totalt och 2a av hanarna :) bättre än förra året :banana:

Brukar egentligen offentliggöra vinnarna vid årsmötet och sen resten i tidningen. Ordförande gjorde bort sig och offentliggjorde vinnarna redan nu. Resten får vänta tills tidningen kommer, men jag kände för att skryta lite redan nu :angel:
Tyvärr blev han inte tvåa totalt på arbetande, det var vårt mål egentligen :p men med på topp 5 totalt och 2a av hanarna :) bättre än förra året :banana:

Synd att jag är här på buke och läser alla saker du avslöjar då. Kanske sprider vidare informationen till resten av Eurasiervärlden. :devil:

Nej då, men är riktigt nyfiken på hur årets lista ser ut!
Någon gång kanske en själv kan få stå med där, eller ja hunden. :angel:

Synd att jag är här på buke och läser alla saker du avslöjar då. Kanske sprider vidare informationen till resten av Eurasiervärlden. :devil:

Nej då, men är riktigt nyfiken på hur årets lista ser ut!
Någon gång kanske en själv kan få stå med där, eller ja hunden. :angel:
Klart ni/hon ska! :D

Dagens :up:: Sherlock har inte kräkts! Överdrivet oroliga matte kan nu slappna av.
Dagens :down:: Försäkringsbrevet för vovvarna kom idag vilket fick mig att inse att vi inte skickat in Professorns fall till dem. Har tyckt att det varit skitjobbigt så det har inte blivit av. Men jag är inte så sugen på att betala dubbelt så mycket som jag behöver så jag fick ägna eftermiddagen åt att storbölandes sortera alla veterinärpapper och medicinförpackningar och skit för att kunna skicka in det. Bryr mig egentligen inte om jag får tillbaka några pengar men han måste ju registreras som avliden i alla fall. :cry:
Gilla på att Sherlock inte kräkts alltså, trist med ledsenheter:cry:

Enda? Jag använder den i princip flera gånger om dagen och andra tolkar den som nedlåtande och hånfull. Det måste väl ändå betyda att folk tyckt att jag är ett riktigt arsle?

Jag får på riktigt ångest över detta. Jag blev väldigt ställd och jävligt orolig att folk nu har en bild av mig som jag verkligen inte vill att de ska ha.

Jag kommer nog aldrig mer att använda en smiley! Jag har sett gubben ungefär som du beskrev att du använde den, det andra namnet/betydelsen var inte bara okänt för mig, jag ser det inte heller! Jag behöver nog ett smileylexikon för att klara det här.

Tror dock inte att du behöver känna någon oro. *glad gubbe*

Jag har kommit på att det finns tillfällen då det är mycket uppskattat att tikar löper, förutom när det planeras valpar :p
Mina dårar löper med 7 månaders mellanrum. När de löper får de inte tävla. Vi har massvis av tävlingar inplanerade fram till juni/juli ungefär. Båda löper nu :banana: :banana: Det kan med andra ord bli en lååång tävlingssäsong och nu med nytt jobb behöver jag inte oroa mig för att ha råd heller. Det här kan bli ett roligt hundår!

Kom hem igår efter 1v semester med familjen UTAN hundarna, det har varit otroligt jobbigt att åka iväg utan dom så ingen mer semester utan huliganerna känner jag nu.
När man väl är på Arlanda kommer verkligen det där suget efter hundarna, väl hemma.... Fenna ignorerade mig totalt och ville inte ens veta av mig, något besviken matte och hon vägrade ligga och mysa i sängen som vi annars gör. :(
Corinne var dock glad som alltid, karatesparkar i magen... myyyysssigt.... och sjöng för hela huset att vi äntligen var hemma, tur att någon blir glad när man kommer hem i alla fall. :cool:
Idag har Fenna börjat söka kontakt igen med mig, men snacka att mattehjärtat brister när hunden som man har saknat sååå bara ignorerar en. :laugh:

Jag funderade verkligen pa hur hundar fungerar i dag. Jag promenerar ofta mina tre en i taget och gar ganska ofta forbi ett hus som ligger mot en park vi brukar ga igenom. Pa garden bakom ett typ gunnebo staket gar ett par Huskies som ofta lever om nagot oerhort.
Det vill saga; Nar jag gar forbi med Mandy, min 9 ariga oerhort sjalvsakra rottis sitter de tyst och tittar pa oss medan vi gar nerfor gangen. Mandy ar los och trottar lugnt framfor mig medan hon sniffar har och dar. Nar jag kommer med Diva skaller de till ett par ganger men Diva helt ignorerar dem och de tystnar nastan direkt men foljer oss pa insidan av staketet.
Sedan var det "puppso" ... nar jag kommer med Mallevalpen pa 8 manader far de spader och skaller och vralar hysteriskt ... I dag var det tredje gangen jag gatt dar med Tate och han var super duktig och sa ingenting tillbaka (daremot fick han snurra som en idiot for att ha nagot att gora som skulle halla honom sysselsatt medan vi samtidigt gick forbi.:grin:) Han tittade till ett par ganger men avbrot och tittade tillbaka pa mig direkt utan uppmaning. (Sa i dag tror jag att jag behaller honom:p)
Det ar dock interessant hur Mandy lyckas med sitt kroppssprak fa andra hundar att visa "vordnad" utan att saga ett enda dugg. :cool:

Tog upp "spårkorv" ur frysen igår och tänkte åka iväg med Calibra till grustaget för ett hårt spår som skulle sluta med sök i en hög med cementrör som ligger där.
Men det sket sig pga lånebilen är tydligen djurfri :meh:

Criga är iaf haltfri och det är i stort sett även Calibra nu :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?