Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smirken? Jag har inte kritiserat dig men uppenbarligen tar du det så.
Nej? Vi kanske tolkar :grin: olika? För mig kan det vara en massa olika saker, i detta sammanhang ett lite trött leende. För nu har jag skrivit två inlägg i rad där jag tydligen inte lyckats förmedla vad jag menar och tycker. Då blir man lite trött :D Har inget med dig att göra öht, det är ju uppenbarligen jag som inte lyckas formulera mig.

@Elementary smirken har ett mått av hån i sig för mig. Men skitsamma, jag har svarat på vad jag trodde mig förstå men det var tydligen fel. Det spelar ingen större roll.
Nä, whatevs!
Vad jag försökte få fram var alltså precis vad du skrev. Det är en jättedålig term och en superklyscha som förlorat all möjlig ursprunglig betydelse. Skrev detta om "sällskapshund" för ett tag sen och tycker detsamma om alla typer av breda termer:
En rasbeskrivning borde fokusera mer på vad hunden faktiskt har för egenskaper, begränsningar osv, och låta folk göra en bedömning om detta passar in i deras liv.

OT nu iofs, men om folk oftast tolkar :grin: som hånfull och nedlåtande blir jag orolig, för jag använder den ju hela tiden! För mig ser den mer ut som "shrug" och det är så jag använt den. Vill ju inte att jag ska uppfattas som hånfull, så jag ska genast sluta. :nailbiting:

Nä, whatevs!
Vad jag försökte få fram var alltså precis vad du skrev. Det är en jättedålig term och en superklyscha som förlorat all möjlig ursprunglig betydelse. Skrev detta om "sällskapshund" för ett tag sen och tycker detsamma om alla typer av breda termer:

OT nu iofs, men om folk oftast tolkar :grin: som hånfull och nedlåtande blir jag orolig, för jag använder den ju hela tiden! För mig ser den mer ut som "shrug" och det är så jag använt den. Vill ju inte att jag ska uppfattas som hånfull, så jag ska genast sluta. :nailbiting:
Håller nog med om sällskapshund!

Smirk översätter jag ungefär såhär:

http://www.thefreedictionary.com/smirk
https://www.vocabulary.com/dictionary/smirk

Kommer hem från gymmet och Winzi har puttat ner glasskålen från bordet och ätit upp alla Lindorkulor. Troligtvis inte ätit upp något av pappret för det mesta såg ut att ligga kvar i soffan. Som tur var var det ingen mörk choklad, men enligt uträknaren har hon ändå fått i sig så mycket att hon kan bli dålig i magen och lite skakig. Tänker inte kräka henne så jag väntar och ser, ska ändå vara hemma resten av dagen. Jäkla hund!

Kommer hem från gymmet och Winzi har puttat ner glasskålen från bordet och ätit upp alla Lindorkulor. Troligtvis inte ätit upp något av pappret för det mesta såg ut att ligga kvar i soffan. Som tur var var det ingen mörk choklad, men enligt uträknaren har hon ändå fått i sig så mycket att hon kan bli dålig i magen och lite skakig. Tänker inte kräka henne så jag väntar och ser, ska ändå vara hemma resten av dagen. Jäkla hund!
biteme_bigarmhug.gif

Ja, jag tolkar också :grin: som hånfull och nedlåtande. Typ "du är ju helt dum i huvudet som inte fattar/håller med"

Håller nog med om sällskapshund!

Smirk översätter jag ungefär såhär:

http://www.thefreedictionary.com/smirk
https://www.vocabulary.com/dictionary/smirk
Ja jag vet vad smirk är. Den kan absolut användas så och jag kan tolka den så beroende på kontext. Tycker själv inte jag använt den i sådana sammanhang, utom just nyss då eftersom det jag skrev absolut kan tolkas nedlåtande. Det och faktumet att alla andra verkar ha en annan syn på den än jag gör att jag genast kommer sluta använda den. Hoppas att bilden av mig som en nedlåtande hånfull person inte stannar kvar hos folk.

Ja, jag tolkar också :grin: som hånfull och nedlåtande. Typ "du är ju helt dum i huvudet som inte fattar/håller med"

Fast man kan rikta den mot sig själv också, typ "jag följde verkligen planen på träningen idag :grin:"

Precis. Jag använder den därför bara för två kategorier: a) mig själv, b) kompletta idioter. (Eller är det EN kategori? :angel::confused:)

Hoppas att bilden av mig som en nedlåtande hånfull person inte stannar kvar hos folk.

Jo. Det är tyvärr kört. Alla som felanvänt en smiley någon enda gång är stekta. :banana:

Fast om de river huset eller inte, är det verkligen beroende på storlek? Alltså att stora hundar automatiskt går bärsärk om de inte aktiveras.

Exemplen på möbeldesign här i tråden tror jag beror mer på separationsångest än understimulering. Det är ångestdämpande att tugga.

I och för sig kan man ju tänka sig att ägaren aktiverar hundarna så att de faller ihop av ren utmattning och blir medvetslösa när de kommer hem. Men då är ägaren också så trött att hon eller han också faller i hop medvetslös, och alltså inte kan lämna hemmet.

Precis. Jag använder den därför bara för två kategorier: a) mig själv, b) kompletta idioter. (Eller är det EN kategori? :angel::confused:)

Jo. Det är tyvärr kört. Alla som felanvänt en smiley någon enda gång är stekta. :banana:

Dansande bananer förpassar en direkt till ignorelistan dock. Om du inte blir bannad rakt av. :meh:

Enda? Jag använder den i princip flera gånger om dagen och andra tolkar den som nedlåtande och hånfull. Det måste väl ändå betyda att folk tyckt att jag är ett riktigt arsle?

Jag får på riktigt ångest över detta. Jag blev väldigt ställd och jävligt orolig att folk nu har en bild av mig som jag verkligen inte vill att de ska ha.

Enda? Jag använder den i princip flera gånger om dagen och andra tolkar den som nedlåtande och hånfull. Det måste väl ändå betyda att folk tyckt att jag är ett riktigt arsle?

Jag får på riktigt ångest över detta. Jag blev väldigt ställd och jävligt orolig att folk nu har en bild av mig som jag verkligen inte vill att de ska ha.

Jag har inga minnen av att du smileydrygat dig i alla fall, så det har inte skapat några kvarstående men hos mig. :D
(Mitt minne - och förmåga att hålla koll på olika användare :o - är inte alltid det bästa dock, så jag vågar inte säga något om huruvida du gjort någon annan förbannad. :laugh:)

Dansande bananer förpassar en direkt till ignorelistan dock. Om du inte blir bannad rakt av. :meh:

Ja visst är den gräslig? :laugh:

No worries. Till skillnad från @Monstermom är jag patologiskt bra på att komma ihåg vem som är skyldig till vad här på Buke men du står inte på min hitlist heller.

Jäkla matte som lämnade choklad framme ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII