Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är krasslig, hundarna är tassömma efter den :rage::rage::rage::rage: skaren som varit i flera dagar och vädret gör att större delen av gården nu är glansis eller står under 5 cm vattensörja.

Jag hade en kolunga liggande som skulle tärnas och torkas till godis, men jag körde latvarianten och kastade ut bitarna i hundgården istället. Jag slapp stanken av torkande djurbitar och hundarna fick en halvtimmes nospysslande. Win-win!

Kolunga? Nu fick jag ett sånt där sug efter torrfoder igen. :wtf:

Men kära bläckis, inte ska du behöva äta torrfoder? :eek:

En bekant ringde för ett tag sedan, då de nödslaktat två skadade mjölkkor. Jag åkte direkt och hämtade mage, lever, lungor, hjärta, strupe och huvuden. Ni kan tro att Ale trivs när hon får ett kohuvud större än henne själv :D
Vilken lyx! :D

Tänkte lära Tonto runda en markeringskon. Man börjar väl med något lätt tänkte jag och ställde ut en stol. Sätter ingång kameran och vänder mig om för att se att han sitter i stolen... :cautious::rofl:

I fit, I sit?

xuUJYmW.png

Vi testar AniCura Bagarmossen på jourtid - verkligen det jag ville pyssla med ikväll...! Har kreditkortet och bankappen redo \^o^/

Kosmos har antingen en ögoninfektion, skräp i ögat som vi inte lyckades skölja bort eller något annat, typ en liten rispa på hornhinnan...?! Vi hoppas på något av de två första alternativen och att vi får träffa en veterinär snart...

Då ska jag se om det går att ordna! Spanade in det idag nämligen och tänkte på er. ;)

Fast han blev rätt döktig, efter bara någon minut så fattade han grejen någorlunda, lite missförstånd, men duktigt troll som försöker. Rollo-kolan fick öva plats.

Jääääätteduktig ju - båda två! :D

Vi testar AniCura Bagarmossen på jourtid - verkligen det jag ville pyssla med ikväll...! Har kreditkortet och bankappen redo \^o^/

Kosmos har antingen en ögoninfektion, skräp i ögat som vi inte lyckades skölja bort eller något annat, typ en liten rispa på hornhinnan...?! Vi hoppas på något av de två första alternativen och att vi får träffa en veterinär snart...
Håller tummarna för något av de två första då!

Lycka till! Hoppas att det inte är allvarligt.

Ligger i sängen. Aysu ligger på sin huvudkudde. Ebrah däremot... hon bestämde sig precis för att ligga på mig, så nu ligger hon raklång utsträckt över nästan hela mig :p Jättemysigt, men jag tror inte att vi kan sova såhär hela natten...

Min gammelman ligger på Blå Stjärnan, och prognosen ser inte bra ut.... :(
De har sagt att de ska ringa på "förmiddagen", suttit och stirrat på telefonen sen kl sju....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?