Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gratti i efterskott @McFlurry och grattis på rätt dag @Voff :)

Här har vi promenerat idag och lyckades komma hem precis innan det snöblandade regnet :up: Det är himla skönt att komma ut på promenad (såklart, eftersom det har varit lite dåligt med det de senaste månaderna med tanke på Svansson) men ibland tror jag att det hade varit hälsosammare för mig att promenera själv med tanke på dagar som idag när varenda jäkla meter luktar sååååå gott och allt vi hittar måste provsmakas :grin: Vi gick inte så långt, men det tog desto längre tid :angel: :D Nåja, vi är motionerade båda två samt att Svansson är nöjd och det är det viktigaste.

Här har vi promenerat idag och lyckades komma hem precis innan det snöblandade regnet :up: Det är himla skönt att komma ut på promenad (såklart, eftersom det har varit lite dåligt med det de senaste månaderna med tanke på Svansson) men ibland tror jag att det hade varit hälsosammare för mig att promenera själv med tanke på dagar som idag när varenda jäkla meter luktar sååååå gott och allt vi hittar måste provsmakas :grin: Vi gick inte så långt, men det tog desto längre tid :angel: :D Nåja, vi är motionerade båda två samt att Svansson är nöjd och det är det viktigaste.
Grattis till dig också nåt dygn försent!
ina_dance5.gif

Grattis på mig?
Vad har jag gjort? Jag fyller inte förens i april :p

Alltså - vem är jag?
Jag fantiserar lite om Nästa Hund, och har länge varit inne på pinscher eller staffe. Meeeen på senare tid dyker det allt oftare upp en svart mellanpudel i mitt huvud HELT UTAN FÖRVARNING.

Va?
Vad är ens en pudel?
Vad ska man ha en sån till?

(Okej, jag vet vad jag ska ha den till. Men ändå. Pudel? Really?)

Alltså - vem är jag?
Jag fantiserar lite om Nästa Hund, och har länge varit inne på pinscher eller staffe. Meeeen på senare tid dyker det allt oftare upp en svart mellanpudel i mitt huvud HELT UTAN FÖRVARNING.

Va?
Vad är ens en pudel?
Vad ska man ha en sån till?

(Okej, jag vet vad jag ska ha den till. Men ändå. Pudel? Really?)

Jag var inne på pudel innan skägget. Nu undrar jag om jag fick en tillfällig mental härdsmälta :confused:

När jag vaknade lät det som regn ute. Jag kollade i mobilen vad det skulle bli för väder idag och det stod några få plusgrader hela dagen. "Nu blir hundarna smutsiga..." var en tanke som for genom skallen på mig.

Sedan drog jag upp persiennen. Det har snöat. Igen. Det är helt vitt ute överallt! Jag som senaste veckan i princip velat lägga mig på mage, gråta och dunka händerna i marken för att det aldrig någonsin verkar bli sommar :arghh: :arghh: :arghh:

Fördelen är väl att jag nu slipper smutsiga hundar efter långpromenaden...

(Ja jo, jag vet att det är fullt normalt att vädret beter sig såhär i februari, att det aldrig blir riktigt vårväder och värme innan som tidigast slutet på mars eller början av april, men jag vill ha värme och torr mark!)

Sherlock har mått bra sedan den konstiga kräkningen i tisdags där inget kom upp. Tills nu imorse när både han och vi vaknade av att han kräktes lite gul vätska. Fick jobbiga flashbacks till Professorns problem med magen (som började med gula spyor på morgonen och snabbt eskalerade) och nu är jag sjukt orolig och vet inte vad jag ska göra. :cry:

Jag var inne på pudel innan skägget. Nu undrar jag om jag fick en tillfällig mental härdsmälta :confused:

Något skägg blir det nog inte i alla fall. :idea: Det är roliga och kavata hundar, men känns inte som jag.

Men jag ska väl aldrig säga aldrig - har ju uppenbarligen rätt saftig identitetskris när det gäller hundjaget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård