Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej de uppfödare jag tänker på har defintivt haft kullar förut! De verkar ha hållit på ett tag. Kan i alla fall på deras hemsida tyda att de äger en egenuppfödd hund född 2007. :D

I övrigt vet jag ingeting om dem. Mer än att de klipper ändarna på sina prinskorvar och det är verkligen satans påfund.:rage::wtf:

Du får PM:a vilka det är :D

:laugh:

Börjar bli lite orolig för Alpina. :nailbiting: Jag är sjuk och har legat i sängen nästan hela dagen och hon har legat brevid mig hela dagen utan att säga ett pip. Verkligen inte likt henne.. Hon brukar härja runt som vanligt trots att jag är sjuk. :crazy:

Vi börjar ny kurs på tisdag (nose-work, för att jag tänker att den unga behöver träffa hundar som inte är grå och ändå jobba). Idag började hon löpa:rage:

Får väl gå med den andra, men det var inte så jag hade tänkt :(

Vi fick fin post idag :D (Ebrahs LC-licens som gör att hon får tävla)
16836610_798094033672312_1606253603513825465_o.jpg

Har precis skurit upp godis för sökkursen imorgon. Hon är en sådan liten lyxfröken. Vällagrad herrgårdsost, rökt kalkon och korv med 98% kött, allt tärnat och blandat i två behändiga burkar. Vällagrad ost är hennes favorit, men det märktes att korven var en höjdare! Desto mer det luktar, desto bättre tydligen.

Sen kaan jag ju ha råkat shoppa loss på leksaker också..

Just nu är längtan efter hund jobbig igen. Så jag har kollat på youtube-klipp med folk som trimmar hundar i flera dagar :laugh: I morse såg jag en labradoodle få en schnauzer-klippning och den vart faktiskt skitsöt :o

Vi börjar ny kurs på tisdag (nose-work, för att jag tänker att den unga behöver träffa hundar som inte är grå och ändå jobba). Idag började hon löpa:rage:

Får väl gå med den andra, men det var inte så jag hade tänkt :(

Men gör det ngt att hon löper? Löptikar är absolut tillåtna på de kurser jag går och har gått. Själv ser jag det som bra distraktionsträning för Ascot. :)
Eller tycker hon inte det är roligt att träna då?

Just nu är längtan efter hund jobbig igen. Så jag har kollat på youtube-klipp med folk som trimmar hundar i flera dagar :laugh: I morse såg jag en labradoodle få en schnauzer-klippning och den vart faktiskt skitsöt :o

Snälla kom hit!
Jag ligger här med ryggskott, 3 halta hundar som ska koppelrastas en och en plus två till. Och på fredag åker sambon på en jävla fotbollsresa och kommer inte hem förens på måndag morgon.
Skägget ser dessutom ut som ett igenväxt utegångsfår och du får klippa honom i vilken fantasifull frisyr du önskar om du kommer :heart

Men gör det ngt att hon löper? Löptikar är absolut tillåtna på de kurser jag går och har gått. Själv ser jag det som bra distraktionsträning för Ascot. :)
Eller tycker hon inte det är roligt att träna då?
Jag tänker att eftersom det är en noseworkkurs kan det bli svårt, men jag vet inte hur kursledaren ställer sig till det, så jag har mailat och frågat. Tror dessutom att det är inomhus, men det har jag inte tagit reda på full ut:o
Hon tränar gärna alltid så det har nog ingen större betydelse för henne:)
Annars håller jag med dig att det är bra distraktionsträning, men lätt för mig att säga som har tik

Tack och lov är Skägget bra nu. Det var inte magsjuka, det var förstoppning. Efter ränneskitan tog det stopp (det var då han spydde) sen kom en halv, stenhård korv som satte sig fast i hålet. Fick dra ut den (det är glamoröst att äga hund) sen blev han som en ny hund!!!

Han har fått Standardt foder som de andra fast han blivit förstoppad förr på spannmålsfritt. Men det var ett par år sen och jag hoppades på att det skulle vara en slump då. Det var det tydligen inte. Nu fick han Mamma Mu's mat till kvällsmat...seniorfoder för tjockisar. Han slipper iaf vara hungrig och skitnödig :meh:

Jag tänker att eftersom det är en noseworkkurs kan det bli svårt, men jag vet inte hur kursledaren ställer sig till det, så jag har mailat och frågat. Tror dessutom att det är inomhus, men det har jag inte tagit reda på full ut:o
Hon tränar gärna alltid så det har nog ingen större betydelse för henne:)
Annars håller jag med dig att det är bra distraktionsträning, men lätt för mig att säga som har tik
Och jag har hanne och tycker självklart att tikar ska få vara med under löp :). Just nu är ju alla kurser inomhus i princip. Hade en löptik med förra veckan på rallylydnadskursen och visst fick jag och Ascot jobba hårdare precis när vi passerade ställen där tiken suttit, särskilt i slutet av träningen, men jag tycker som sagt att det är bra träning och oavsett det så har ju ni lika stor rätt att vara med på kursen.

Senast ändrad:
Snälla kom hit!
Jag ligger här med ryggskott, 3 halta hundar som ska koppelrastas en och en plus två till. Och på fredag åker sambon på en jävla fotbollsresa och kommer inte hem förens på måndag morgon.
Skägget ser dessutom ut som ett igenväxt utegångsfår och du får klippa honom i vilken fantasifull frisyr du önskar om du kommer :heart
Åh fy, stackare :( Hade ni bott lite närmare så hade jag lätt försökt hjälpt till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈