Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tanten är så jäkla bortskämd så det nästan börjar bli pinsamt. Vi har haft lite bekymmer med att hon hoppar upp i sängen om nätterna och hon Tar ju sån jäkla plats så där får hon inte va. Vi kan inte låsa henne ute ur sovrummet för då piper hon konstant hela natten, även om det skulle sluta efter två-tre nätter så har inte sambon tålamodet för det. Så vi slängde en gammal madrass på golvet som hundsäng, den funkade ett par timmar men likförbannat vaknade man med hundjäkeln utbredd mellan mig och sambon.
Nu slängde jag dit ett duntäcke på madrassen, och kasching! hund bäddade ner sig igår kväll och flyttade inte på sig på hela natten. Nog för att det va ett jäkligt smidigt sätt att lösa det, men hallåå.. Egen madrass med duntäcke?!?! Bortskämd :meh:

Frank är inte riktigt som alla andra...

Det är ett himla skällande i hundgårdarna runt 15-16-tiden när de flesta hämtar sina hundar, samt på morgonen när de lämnas. Frank däremot ligger alltid knäpptyst på sin halmade utsiktsplats och bemödar sig inte med att komma och hälsa förrän jag faktiskt går in i hundgården. Nu på morgonen ville han inte ens vänta på att få täcke på sig utan la sig direkt i halmen och tittade oförstående på mig som ville krångla med att klä på honom :rofl:.

Jag tror eventuellt att min hund är terriervärldens tjuren Ferdinand :D (kan tillägga att han är en väldigt energisk hund annars och får en himla fart när han väl kommer ut ur gården)

Skjut mig!
Nu är även Criga trebent. Hon skulle lägga sig i soffan och skrek bara till. Nu vill hon inte stödja på höger fram. Ter sig exakt som sin syster men visar tydligt att det är handleden som är problemet.
Happ....då var alla unghundar halta:turd:

Skjut mig!
Nu är även Criga trebent. Hon skulle lägga sig i soffan och skrek bara till. Nu vill hon inte stödja på höger fram. Ter sig exakt som sin syster men visar tydligt att det är handleden som är problemet.
Men hallå - vad händer :nailbiting:

Skjut mig!

Men alltså, hur mycket otur kan man ha? :down:
Jag tycker synd om er!

Skjut mig!

Men blä! Ni måste få åka på en rejäl tur snart, så mycket otur som ni råkat ut för. :rage::turd:
Hoppas de kryar på sig:heart

Tanten är så jäkla bortskämd så det nästan börjar bli pinsamt. Vi har haft lite bekymmer med att hon hoppar upp i sängen om nätterna och hon Tar ju sån jäkla plats så där får hon inte va. Vi kan inte låsa henne ute ur sovrummet för då piper hon konstant hela natten, även om det skulle sluta efter två-tre nätter så har inte sambon tålamodet för det. Så vi slängde en gammal madrass på golvet som hundsäng, den funkade ett par timmar men likförbannat vaknade man med hundjäkeln utbredd mellan mig och sambon.
Nu slängde jag dit ett duntäcke på madrassen, och kasching! hund bäddade ner sig igår kväll och flyttade inte på sig på hela natten. Nog för att det va ett jäkligt smidigt sätt att lösa det, men hallåå.. Egen madrass med duntäcke?!?! Bortskämd :meh:

Haha, här är det husse som lägger sig bredvid hunden på hennes madrass och somnar där (har inte alla hundar egen madrass :confused:) Hund tröttnar på att trängas med honom och går och lägger sig i fåtöljen :heart Och jag har hela sängen för mig själv :D

Är på semester och fick ett meddelande att skithunden Corinne har kissat på sig i sängen, jag hoppas innerligt att det antingen är för att hon ska löpa eller för att hon käkar snö, har inte lust att åka till veterinären med henne om det skulle vara något annat. :arghh:

Haha, här är det husse som lägger sig bredvid hunden på hennes madrass och somnar där (har inte alla hundar egen madrass :confused:) Hund tröttnar på att trängas med honom och går och lägger sig i fåtöljen :heart Och jag har hela sängen för mig själv :D
Haha jag är nog gammaldags då då som tycker hundarna ska gå lägga sig på golvet eller iaf i soffan på nedervåningen :D Bobber gör ju det... Får skylla på hennes ägare (förra ägare) som i princip lämnade sängen till hunden :meh::rofl:

Kan hundar få sendrag? :confused:

Fattar ingenting om Criga. Helt ohalt plötsligt. Lägger sig och sover. Plötsligt börjar hon skrika, försöker resa sig och har jätteont igen!

Ryggen? Diskbråck?
Det låter osannorlikt för det är frambenet hon håller upp och inte vill stödja på. Hade det varit bak...men fram?
Hon blev orolig när jag klämde runt handleden. Som om hon förväntade sig att det skulle göra ont.

Ingen svullnad eller värme.

Jag blir lite sugen på en jakthund när jag läser Köpa jakthund-tråden. :angel:

Som tur är tycker sambon att Eurasier är alldeles lagom för tillfälligt när vi bor i en ganska liten lägenhet. Men han ska snart till och skaffa jaktlicens så när vi väl flyttat till ett hus ska inget stoppa mig från att ha en till hund:devil:
(Tanken är ju att sambon då givetvis kommer tråna efter en hund som kan vara med på jakten). Där kommer spets nr. 2 in. :sneaky:

Jag blir lite sugen på en jakthund när jag läser Köpa jakthund-tråden. :angel:

Som tur är tycker sambon att Eurasier är alldeles lagom för tillfälligt när vi bor i en ganska liten lägenhet. Men han ska snart till och skaffa jaktlicens så när vi väl flyttat till ett hus ska inget stoppa mig från att ha en till hund:devil:
(Tanken är ju att sambon då givetvis kommer tråna efter en hund som kan vara med på jakten). Där kommer spets nr. 2 in. :sneaky:

Jägarexamen :angel:

Jägarexamen och vapenlicens :D
Men klart ni ska ha en jaktspets också!

Se! Man lär sig något nytt varje dag (är från stad från början, inte van med bondelivet och dess termer. Älskar allt). :D

Ja vi får se. Sambon säger dock att han skulle vilja ha en jaktretriever. Varför vet jag inte, men det går nog att ändra på. :angel:

För tillfälligt är han mest med sin bästa vän som har jägarexamen (:D) och jagar med en tax.

Se! Man lär sig något nytt varje dag (är från stad från början, inte van med bondelivet och dess termer). :D

Ja vi får se. Sambon säger dock att han skulle vilja ha en jaktretriever. Varför vet jag inte, men det går nog att ändra på. :angel:

För tillfälligt är han mest med sin bästa vän som har jägarexamen (:D) och jagar med en tax.

Precis :D

Haha, vad vill han jaga då? Taxjakt och retrieverjakt är ju viss... skillnad :D

Precis :D

Haha, vad vill han jaga då? Taxjakt och retrieverjakt är ju viss... skillnad :D

Nej jag förstår faktiskt inte honom. Han ändrar sig hela tiden. :rofl:

Tax vill vi inte ha i alla fall. Han säger att han bl.a. skulle kunna tänka sig retriever.

Annars är han sugen på en drivande för storvilt säger han. För mig som inte är så insatt betyder detta några timmar på SKKs hemsida etc. :angel:

Trodde ställande hundar var bättre på storvilt men jag kan ingenting.

Jag vill också att min partner ska ta sin jägarexamen någon gång! Så jag kan ha Wachtel igen (helst Otis :angel: ) :love: Dock är han precis likadan som min far (den store jägaren, som inte skjutit något på 15 år. Typiskt citat "Jag stod och siktade på en stor råbock idag! Men den var så fin..") så vet inte om det blir något kött för oss :D
Jag ska dock inte säga något, skulle inte heller kunna skjuta. Hade gärna kunnat, för älskade att hänga med på älgjakten när jag var barn. Speciellt att hänga i slakthuset och få hjälpa till.. :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 111
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?