Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Floyd duschar med mig varje dag :angel: Hellre vara med matte i duschen och stå där och blinka illa åt när strålarna träffar den rynkade lilla pannan, än att riskera att bli utestängd ur badrummet, ve och fasa :nailbiting: I början låg han bara på badrumsmattan, men nu ska han tvunget med in :cautious: tur vi har stor dusch :laugh:

De andra håller sig lååångt bort om man börjar prata dusch :D

Floyd duschar med mig varje dag :angel: Hellre vara med matte i duschen och stå där och blinka illa åt när strålarna träffar den rynkade lilla pannan, än att riskera att bli utestängd ur badrummet, ve och fasa :nailbiting: I början låg han bara på badrumsmattan, men nu ska han tvunget med in :cautious: tur vi har stor dusch :laugh:

Floyd :love:

Haha Ascot ska också vara med i badrummet och rätt ofta brukar han plötsligt stå bredvid mig i duschen och försöker dricka upp vattnet på golvet :rofl: (går sådär :laugh:)
Att bli duschad själv är dock inte roligt enligt Ascot utan då kan han konsten att se helt bedrövad ut! Knäppgök!

Haha Ascot ska också vara med i badrummet och rätt ofta brukar han plötsligt stå bredvid mig i duschen och försöker dricka upp vattnet på golvet :rofl: (går sådär :laugh:)
Att bli duschad själv är dock inte roligt enligt Ascot utan då kan han konsten att se helt bedrövad ut! Knäppgök!

Hahaha, så knäppa :D De andra kan gå in och dricka ur duschen när man duschat klart - men under tiden vattnet är på? Big no :D

När man sitter på toaletten ska alla hundarna vara med i badrummet, men så fort jag startar duschen försvinner Ladda och Otis som två avlöningar :p
Floyd har bara blivit duschad en gång hittills, men jag tror han skulle gilla det också. Knäpphundar :D

Pästen står utanför badrummet och skäller om hon inte får vara med och duscha... Tar man ett bad så är det ännu värre, skäller, piper och krafsar på dörren. :eek:
Så oftast får hon vara med, bara för att det är lugnast. Inte i badkaret, då får hon stå brevid och kan lätt stå där och illglo i en halv evighet... :D

Dåren vill vara med när man duschar, står utanför duschväggen och sörplar vatten om hon får.
Stänger man toadörren ligger hon alltid utanför i protest. Helst vill hon följa med men jag hävdar att det inte är nödvändigt. Däremot är hon alltid med när det borstas tänder.

Jag har två goda nyheter:
1. Jag ska gå en ringsekreterarutbildning fr.o.m lördag. Verkar vara en kul grej. Det behövs ju fler ringsekreterare och jag är glad om jag får hjälpa till. :) Skulle vilja bli MH-figurant också, för det verkar ju spännande men har inte sett några utbildningar för detta ännu.
2. Fick ett samtal från blodcentralen i min stad idag. Nästa vecka ska jag dit och ta prover. Sedan får vi se om jag duger som blodgivare. :) Jag är jätteglad över detta! Anmälde mig som intresserad av att ge blod i somras, men blev inte inkallad förrän nu. :)

En annan grej är att nästa vecka på söndag är det ett år sedan jag hämtade Chanel. Och jag är jätteglad över henne. Hon är underbar på alla sätt och vis. En liten hund med mycket personlighet. :love::heart På bilden sitter hon och väntar på sin tur på agilitykursen igår, då hon var mycket duktig. Vi övade hopp över flera hinder på rad och tränade svängar. :)

2nr3nzp.jpg

Blev inget drag idag. Istället har vi tränat på att inte göra någonting. Ren vilodag, bara ligga på sofflocket. Känns skönt att se att Hund klarar även det utan att börja stressa och pipa. Hon börjar faktiskt kännas riktigt harmonisk och tillfreds! Jag börjar dock redan få lite separationsångest. Hon ska ju flytta hem igen på lördag.. Och sen kan jag inte ha henne långtid förrän till påsk :(

Det är inte längre diarré men mycket, mycket löst. Problemet är att det oavsett går rakt igen och jag rastar minst en gång i timmen dag som natt och nu är vi inne på fjärde dygnet. Själv vill jag bara sätta mig i ett hörn och gråta, jag är så jävla trött. :(

Äääääntligen har jag tagit mig i kragen och blev medlem i hundklubben som ligger närsgårds, och upptäckte att de hade ju himla bra grejer man fick ta del av som medlem!
Så nu kommer vi ha tillgång till tränare en gång i veckan, får använda super fina rastgårdar och träningsplaner hur mycket vi vill! Är ju bannemig toppen. .

Fått känna på hur det är att ha vakthund! Blev väckt tidigt imorse av att Hund kastade sig ur sängen och skällde. Och det var inga snälla "Jaa, det kommer någon"-skall direkt.
Till synes verkade det vara grannen som kommit hem en udda tid. Hund har inte skällt en enda gång här, så förmodligen var det tidpunkten som förvirrade henne.

Men jag kan ju säga att jag plötsligt förstår varför folk vill ha hundar med vakt i. Det var rätt lätt att känna sig trygg bredvid 35kg schäfer som tydligt sa "Kommer du hit, då jävlar". Särskilt när hon sen hoppade upp i sängen igen och la sig bredvid min axel, så jag kunde somna om med huvudet på henne. :love: Kände mig som ett barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?