Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lille Fnatt gjorde en piruett i luften och landade i spagat (split? vilken är det med benen rakt ut?) på kvällens träning, låg kvar några sekunder och skreeeeek! Jag höll på att gå sönder av panik innan han klev upp, han har aldrig skrikit i hela sitt liv... Men han verkar inte halt och i övrigt lika onormal som han alltid varit? Själv är jag dock kräkfärdig och snyftar av och till fortfarande. :o

Mattes älskling, herregud vad jag hoppas att inget gick sönder!

Åh fyfan, hade gått sönder själv tror jag. Usch, hoppas att det inte hände något! Lasse är ganska duktig på att göra piruetter och hoppar ibland efter händerna när han blir exalterad, ber en tyst bön varje gång han landar. :angel: Han har även satt i halsen kraftigt två gånger pga hoppandet. :meh: = Skräckslagen matte.

Åh nej! Stackars Monster! Hoppas han klarade sig från skada!
Åh fyfan, hade gått sönder själv tror jag. Usch, hoppas att det inte hände något! Lasse är ganska duktig på att göra piruetter och hoppar ibland efter händerna när han blir exalterad, ber en tyst bön varje gång han landar. :angel: Han har även satt i halsen kraftigt två gånger pga hoppandet. :meh: = Skräckslagen matte.

Tack! Han verkar OK fortfarande (peppar, peppar :o), inte varm, inte halt, möjligen är någon sena på insidan låret typ upp mot ljumsken ovanligt hård men så länge jag inte är där och petar så stör det honom inte... Så det är nog dags att dra ett djupt andetag och sluta nojja, hur nu det ska gå till! :o :p

Han är ju inte alltid världens smidigaste vovve, han har ju slagit runt åt alla möjliga håll, ramlat omkull, sprungit in i saker, osv. Men klagat har han aldrig gjort, att slå upp sår, stoppa in pinnar innanför skinnet eller drämma rakt in i något i full fart har aldrig verkat bekomma honom. Så just att han skrek så fruktansvärt slog verkligen på värsta panikreaktionen från mig. Det måste ha gjort skapligt ont! Men som sagt, ser inget på honom efteråt och det vore väl dumt att klaga på det. :o

Lille Fnatt gjorde en piruett i luften och landade i spagat (split? vilken är det med benen rakt ut?) på kvällens träning, låg kvar några sekunder och skreeeeek! Jag höll på att gå sönder av panik innan han klev upp, han har aldrig skrikit i hela sitt liv... Men han verkar inte halt och i övrigt lika onormal som han alltid varit? Själv är jag dock kräkfärdig och snyftar av och till fortfarande. :o

Mattes älskling, herregud vad jag hoppas att inget gick sönder!
Hoppas att lille Monster känner sig ok idag!

Tack! Han verkar OK fortfarande (peppar, peppar :o), inte varm, inte halt, möjligen är någon sena på insidan låret typ upp mot ljumsken ovanligt hård men så länge jag inte är där och petar så stör det honom inte... Så det är nog dags att dra ett djupt andetag och sluta nojja, hur nu det ska gå till! :o :p

Han är ju inte alltid världens smidigaste vovve, han har ju slagit runt åt alla möjliga håll, ramlat omkull, sprungit in i saker, osv. Men klagat har han aldrig gjort, att slå upp sår, stoppa in pinnar innanför skinnet eller drämma rakt in i något i full fart har aldrig verkat bekomma honom. Så just att han skrek så fruktansvärt slog verkligen på värsta panikreaktionen från mig. Det måste ha gjort skapligt ont! Men som sagt, ser inget på honom efteråt och det vore väl dumt att klaga på det. :o
Knäppa monster :heart

Knashund !
Jag kommer ut ur duschen och hör en ynkligt pipande - ser två hundar, men den tredje väck. Ropar på Polly för att hon ska komma fram, men icke - mer pip. Hon har krupit in under TV-bänken, men kan inte komma ut igen :o:D Polly är skendräktig och knas....
ingen mjölk, hon bär aldrig gosedjur - men hon bäddar och letar lyor en vecka eller två och vårdar mattes händer :cautious: Jag känner mig som en enorm valp just nu :p

Då har Calibra och jag varit hos vetten. Hon visade inga reaktioner på något så problemet kunde inte lokaliseras. Men veterinären trodde ändå på att det troligtvis var tå el handled. Hellre där än armbåge.
Antiinflammatoriskt och smärtstillande samt återbesök.

Då har Calibra och jag varit hos vetten. Hon visade inga reaktioner på något så problemet kunde inte lokaliseras. Men veterinären trodde ändå på att det troligtvis var tå el handled. Hellre där än armbåge.
Antiinflammatoriskt och smärtstillande samt återbesök.

Men så skönt att det inte verkar komma från armbåge eller bog! :bow: Tår är ju lätt att sträcka den här årstiden, det är surt men det läker.

Men så skönt att det inte verkar komma från armbåge eller bog! :bow: Tår är ju lätt att sträcka den här årstiden, det är surt men det läker.
Det leks rätt hårt mellan ungtikarna och tyvärr är alla tre rätt glada i att bita tag i en tass eller ben. Lätt hänt att ett ben får en liten knäck.
Jag var spyfärdig av nervositet att det skulle sitta i bog el armbåge!! Men hon låg så gott och myste medans veterinären böjde och klämde så det känns inte som det är en led. Däremot vill hon inte belasta benet, sitter lätt med framtassen osv. Så tass känns mest rimligt.

Hund skulle vilja anmäla ett fall av vanvård och psykisk misshandel :mad: Hon har blivit DUSCHAD! Bara för att hon "är skitig och luktar illa".

Tillägg: Hon har även blivit BORSTAD i typ en timme :eek:
Ammo hälsar att han lider med henne och han gärna följer fallet, då han har liknande tankar om att anmäla sin matte. :meh:

Här finns två till som fortfarande inte hämtat sig efter duschen i helgen :cautious: Den ena går så långa omvägar om badrummet när jag är därinne att hon nästan klättrar upp för väggen :rofl:
Så dem kanske skulle lägga ihop fallen så kanske dem kan få nåt litet sladestånd :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?