Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar över hundrastgård modell lite större som lätt nås med bil från Södermalm?
Tanto kan man inte köra till och dåren vill springa så fort hon kan.

Funderar över hundrastgård modell lite större som lätt nås med bil från Södermalm?
Tanto kan man inte köra till och dåren vill springa så fort hon kan.
De enda stoora rastgårdar jag vet är ute på Lidingö. Vet dock inget om hur det är att köra bil från Södermalm dit :p

Alltså. Det är verkligen SÅ skönt att ha heltidsjobb och kunna ha med hundarna. Ännu skönare är det att vi kan gå långpromenader i skog och inte behöver gå på några bilvägar alls för att nå skog :D Idag var vi ute i en timme på lunchen. Aysu fick gå kopplad ca 10 min i början och 10 min i slutet, resten lös. Ebrah fick gå i långt flexi hela tiden och båda dårarna var mycket nöjda med det.

Nu har vi kommit hem, de tuggar på varsitt hjorthorn och efter att jag fått lite te (och choklad) är det nog bra läge för lite lydnadsträning. Jag har även varit i affär och provat back on track-täcken på dårarna, jag kunde inte låta bli att göra det av ren nyfikenhet. Det visade sig att det i strl 63 satt helt perfekt på Ebrah, liiite stort runt midjan bara. Jag är fascinerad! (Aysu är som vanligt för liten och tanig i kroppen för att något ska passa). Funderar på att köpa sådant nu. Ebrah har inga bra täcken. Aysu har en halv miljard...

Varit ute och koppeltränat igen (det är dagens promenader). Tog sikte på en av de tomma hästhagarna denna gången för enkelhetens skull. Det gick jättebra! Fram tills att det flög upp en hare fem meter ifrån oss :cautious: Men lek med en random pinne och godissök hjälpte! Sen fick man gå fint igen. Regeln är att hon inte får vara längre fram framför mig än hon själv är lång. Max så att svansen är vid mina ben. Och hon får inte gå in framför mig. Strikta regler på kollot! :devil:
Men vissa perioder kunde vi gå säkert 10-15 meter i taget! Så för att vara andra gången vi tränar tycker jag det är okej.

Har även klippt klorna och tränat stadga i soffan. Kan nu ha godisen fem cm från hennes nos och säga nonsensord utan att hon tar den! Vilket jag tar som att hon förstår ordet Varsågod :up:

Åh du motiverar mig så himla mycket med dina uppdateringar om Hund! :heart

Är SÅ nervös för att ta hem Norskan på foder. En hund jag inte känner över huvud taget. Vill ju att allt ska gå så smidigt och drömlikt som det verkar gå för er. Som sagt, jag är NERVÖS. :nailbiting:

Men fy - vad händer med allt nu :(
Blir så trött på allt.
När vi åkte upp till fjällen i söndags och stannade för att rasta dem såg sambon att hon haltade liiite...knappt synligt (jag såg det inte förens han påpekade det)
Men sen har det blivit mycket värre och det kom snabbt. Stundvis vill hon knappt sätta ner benet.
Golvet i stugan var väldigt halt. Jag höll själv på att bryta ihjäl mig 2 ggr när jag slirade till i raggsockarna. Så hon kan ju ha haft en liten sträckning som hon förvärrat 10 gånger om för systrarna leker ju heeeela tiden.

Jag är så jäkla nojig och orolig för armbågar :(

Men nu har vi fått ett svar om Lilla S. Hon ska in på en slutgiltig bedömning.

Inte min bild, men jag måste visa den ändå. Den dök upp i mitt nyhetsflöde på facebook för en stund sedan :love: En uppfödarbekanting som fotograferat.

16716193_10154795207231418_1099720045141234249_o.jpg

Inte min bild, men jag måste visa den ändå. Den dök upp i mitt nyhetsflöde på facebook för en stund sedan :love: En uppfödarbekanting som fotograferat.

16716193_10154795207231418_1099720045141234249_o.jpg
Oj va majestätisk! Vet inte om man ska säga vacker eller ståtlig! Både och troligen! Och då är inte vinthundar min typ av hund :o sorry.

Logiken...
För att som studerande ha råd med kurser, helgkurser, tävlingar och bensin till träningar så ska jag jobba 75% under våren. Äh det är inte så mycket sa jag under VFU kursen, kommer jag hinna med råge.

Sen startade engelskakursen och jag blev påmind om att det visst var 100% jag studerade med.

Tycker att studierna faktiskt ska ta lite hänsyn till att jag behöver hinna träna hund också :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar