Fiina är ju jättefint! Karla på danska, låter det så käckt?
Låter det inte typ som Kuäääuuulääuu....?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte när du postade att du hämtat henne att du får börja skriva "syskonen Frodolfina" istället för "bröderna Frodolf" med tre från samma kull, bara för att tillägget "ina" var det som dök upp först... "Frodolfiina" är ju himla näraLänsstyrelsen är så välkomna!
På pappret heter hon Fiina ( den Fiiiiiiiina valpen som var uppfödarens favorit) men hon heter Karla ute i verkliga världen. Fast på danska, då!
Ja. Eller Kääääle. Skitkonstigt.Låter det inte typ som Kuäääuuulääuu....?
Usch . Håller tummarna för att hon blir bättre!Jag har inte sovit mer än enstaka timmar på två dygn nu. Känner mig som en gammal disktrasa. Har ständig kontakt med veterinären men de tycker att eftersom hon slutat kräkas (1 dygn sedan sist) och fortfarande har ett gott allmäntillstånd kan man avvakta. Största problemet är att jag jobbar på Fredag och just nu kan hon inte hålla sig ens 3 timmar. Blir det inte bättre till eftermiddagen eller senast imorgon bitti är det dock veterinär som gäller oavsett vad de säger.
Åh herregud så vidrigtJag får den här på skallen varje gång jag läser namnet
På originalspråk från början, men jag hittade ingen annan än den här dubbningen så nu sitter båda. Och så lägger @Migo på danskan på det idag...
Röstar på Fiina!
(Även fast det i min skalle givetvis uttalas Fi-Ina...)
Hunden vet att hon heter Karla, även när jag säger det på svenska, så hon får heta det. Annars fick jag förslag på Alf, eftersom hon precis som sin bror äter katter.Åh herregud så vidrigt
Ja, Fiina. Annars får hundstackarn psykiska problem.
Nu kommer jag att hata henne för evigt.Hunden vet att hon heter Karla, även när jag säger det på svenska, så hon får heta det. Annars fick jag förslag på Alf, eftersom hon precis som sin bror äter katter.
Äh, hon måste ju ha nån last för att balansera upp för alla sina styrkor.Nu kommer jag att hata henne för evigt.
Ni vet nog den ungefär den känslan när man kör bil och får syn på en person som är ute med sin hund och konstaterar snabbt att hunden i fråga är en svart mittelspitz (eller i ert fall, kanske en annan ras som ni är förtjusta i) och såååå gärna vill stanna bilen, hälsa på hunden och prata om rasen/hunden med ägaren, men inte kan för man har körlektion och vet att körskolelärarna kommer klaga om jag stannar för att prata med en hundägare. Samtidigt får man hålla sig från att låta hunden ta upp all ens uppmärksamhet så att man inte kör av vägen för att man är så fokuserad på hunden så att man glömmer vägen.
Det finns gott om katterÄh, hon måste ju ha nån last för att balansera upp för alla sina styrkor.
Inte en till ,håller alla tummar o tassar för henne.Calibra har blivit mycket mera halt sen i går. Är påväg hem från fjällen och har fått veterinärtid till imorgon förmiddag.
Usch..
Calibra har blivit mycket mera halt sen i går. Är påväg hem från fjällen och har fått veterinärtid till imorgon förmiddag.
Usch..