Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Länsstyrelsen är så välkomna! :D

På pappret heter hon Fiina ( den Fiiiiiiiina valpen som var uppfödarens favorit) men hon heter Karla ute i verkliga världen. Fast på danska, då! :)
Jag tänkte när du postade att du hämtat henne att du får börja skriva "syskonen Frodolfina" istället för "bröderna Frodolf" med tre från samma kull, bara för att tillägget "ina" var det som dök upp först... "Frodolfiina" är ju himla nära :D

Varit ute och koppeltränat igen (det är dagens promenader). Tog sikte på en av de tomma hästhagarna denna gången för enkelhetens skull. Det gick jättebra! Fram tills att det flög upp en hare fem meter ifrån oss :cautious: Men lek med en random pinne och godissök hjälpte! Sen fick man gå fint igen. Regeln är att hon inte får vara längre fram framför mig än hon själv är lång. Max så att svansen är vid mina ben. Och hon får inte gå in framför mig. Strikta regler på kollot! :devil:
Men vissa perioder kunde vi gå säkert 10-15 meter i taget! Så för att vara andra gången vi tränar tycker jag det är okej.

Har även klippt klorna och tränat stadga i soffan. Kan nu ha godisen fem cm från hennes nos och säga nonsensord utan att hon tar den! Vilket jag tar som att hon förstår ordet Varsågod :up:

Började dagen med en promenad i skogen där lillpumin fick springa lös hela tiden, sen snarkade han på soffan medan jag fixade med mina måsten. Efter lunch gick vi ut en sväng igen för att köra lite uppletande. Tre stycken för att vara exakt (min gyllene regel numera är att aldrig repetera något mer än tre gånger, för då hinner han börja ledsna). Iallafall har han gått och lagt sig i ett annat rum nu... På sistone tycker jag att han ofta är mer slutkörd dagen efter än samma dag vi är på träning. Som igår körde jag agility, då hade han en hel del energi ändå. Idag har varit en rätt vanlig dag och då brukar han alltid hänga med mig. Gå upp och lägga sig gör han bara för att säga "Vad för dumheter du än hittar på nu så följer jag inte med!" ;) :rofl:

Jag har inte sovit mer än enstaka timmar på två dygn nu. Känner mig som en gammal disktrasa. Har ständig kontakt med veterinären men de tycker att eftersom hon slutat kräkas (1 dygn sedan sist) och fortfarande har ett gott allmäntillstånd kan man avvakta. Största problemet är att jag jobbar på Fredag och just nu kan hon inte hålla sig ens 3 timmar. Blir det inte bättre till eftermiddagen eller senast imorgon bitti är det dock veterinär som gäller oavsett vad de säger.
Usch :(. Håller tummarna för att hon blir bättre!

Mycket snö. Mycket slask. Men inte lika skitiga hundar, så det är ju trevligt!

Hörde Tinja ligga och tugga på sitt buffelhorn bakom mig. Är inte mycket kvar på det så jag vänder mig om, bara för att kolla att hon inte ligger och sväljer bitar. Hon ger mig en ynklig blick och spottar långsamt ut en bit buffelhorn :rofl: Alltså jag vet inte varför, jag sa ingenting. Hon är lustig hon.

Ni vet nog den ungefär den känslan när man kör bil och får syn på en person som är ute med sin hund och konstaterar snabbt att hunden i fråga är en svart mittelspitz (eller i ert fall, kanske en annan ras som ni är förtjusta i) och såååå gärna vill stanna bilen, hälsa på hunden och prata om rasen/hunden med ägaren, men inte kan för man har körlektion och vet att körskolelärarna kommer klaga om jag stannar för att prata med en hundägare. Samtidigt får man hålla sig från att låta hunden ta upp all ens uppmärksamhet så att man inte kör av vägen för att man är så fokuserad på hunden så att man glömmer vägen. :o

Ni vet nog den ungefär den känslan när man kör bil och får syn på en person som är ute med sin hund och konstaterar snabbt att hunden i fråga är en svart mittelspitz (eller i ert fall, kanske en annan ras som ni är förtjusta i) och såååå gärna vill stanna bilen, hälsa på hunden och prata om rasen/hunden med ägaren, men inte kan för man har körlektion och vet att körskolelärarna kommer klaga om jag stannar för att prata med en hundägare. Samtidigt får man hålla sig från att låta hunden ta upp all ens uppmärksamhet så att man inte kör av vägen för att man är så fokuserad på hunden så att man glömmer vägen. :o

Och ja, om någon undrar så är jag en ganska usel bilförare än så länge, men vi försöker få rätsida på det. :o Men har märkt att jag blir väldigt social när jag möter någon som har en ras som jag är förtjust i. Vilket är en kul grej, för normalt är jag i verkliga livet en aning reserverad mot folk som jag inte känner. :D :p

Calibra har blivit mycket mera halt sen i går. Är påväg hem från fjällen och har fått veterinärtid till imorgon förmiddag.
Usch..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar