Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ingen större koll på distriktarna innan jag köpte Sherlock. Svärmor tog sina katter till Djurkliniken och hade bara gott att säga om dem så vi började också ta katterna dit och var nöjda. När vi skaffade hund blev det helt enkelt samma och Professorns uppfödare talade dessutom gott om henne. Hon och flera av hennes uppfödarvännner i Luleå kommer tydligen gärna hit och ögonlyser för att de gillar veterinären.

Sherlocks uppfödare är ju buddybuddy med distriktarna så vi började gå dit för vaccination och sånt med honom, och även med Professorns hälta tex. Finns en supertrevlig vet där som bara gav positiva vibbar och så en som jag kanske inte riktigt klickade med ens från början, men som ändå verkade kunnig och bra.
Men sen hände en sak som fick mig att inte riktigt vilja komma tillbaka. Sherlock fick extrem hicka, sura uppstötningar och började kräkas en gång per dag, alltid efter lunch. Vi tyckte att själva kräkningarna verkade underliga på nåt vis men kunde inte sätta fingret på det. Han var dock inte alls allmänpåverkad och bajsade normalt osv. Vi tänkte att vi kunde testa att byta godis och lite sånt om han nu reagerade på nåt han käkade, så länge han verkade okej i övrigt. Efter typ två veckor fick vi nog och åkte in.

Det gjordes ingen undersökning öht (hon rörde honom inte ens), och hon ville inte alls lyssna på min övertygelse om att detta inte alls var vanlig "valphicka" som hon bestämt hävdade. Sherlock hade i princip aldrig haft hicka innan (eller efter) och detta var extremt. Hon sa bara att han ju ser pigg och kry ut och att vi skulle åka hem. Nästan föste ut oss efter det. Jättebra att man slipper betala när de säger så men jag hade ju hellre fått honom undersökt. Samma kväll kräks han upp en rejäl våtservett som ju lika gärna hade kunnat hamna i tarmen om vi haft otur. :nailbiting: Kräkningarna slutade och hickan upphörde helt igen. Okej, shit happens. Hon hade väl kanske inte märkt nåt om hon undersökt honom heller. Men när vi kom tillbaka i ett annat ärende (ett skrapsår som inte ville läka) ett tag senare skulle vi egentligen få träffa nån annan. Men hon såg oss, sa till den andra att hon "tar det här", tog en snabb titt och skickade hem oss då med. När jag då berättade att han hade haft en grej i magen i två veckor sa hon bara "Jahaja. :grin:" och brydde sig inte mer om det. Nästan som att hon inte ens trodde på mig. Viftade liksom bort det med. Då kände jag att vi aldrig kommer vara på samma våglängd hon och jag. Hon ser mig nog som pjoskig och överbeskyddande medan jag ser henne som lite... okänslig.

Kommer nog fortsätta att tex vaccinera där, sånadär rutingrejer. Det går smidigt och bra där. Men är det nåt jag är osäker på och orolig över vill jag ha en veterinär som tar min oro på allvar och gör vad de kan för att visa att inget är fel. Inte bara slänger en blick på hunden och säger att de inte vill göra nåt för "han ser frisk ut".

Tror verkligen inte hon är en dålig veterinär, utan vi är bara inte... kompatibla :)

Norrut kommer vi också åka om det är nåt större. Fick jättebra bemötande på Evidensia med Professorn. :up: Men hoppas förstås slippa det!

Ja med ögon skulle jag åka till kliniken. Trost att höra om bemötandet, så ska det såklart inte vara! Jag är rätt bekant med distriktarna eftersom att det är lättast när jag har häst, len du vet om den duktiga vet vi har i stan som startat eget och kör ut också va? Tips! Det är mitt förstahandsval både till häst och hund numera.

Ja med ögon skulle jag åka till kliniken. Trost att höra om bemötandet, så ska det såklart inte vara! Jag är rätt bekant med distriktarna eftersom att det är lättast när jag har häst, len du vet om den duktiga vet vi har i stan som startat eget och kör ut också va? Tips! Det är mitt förstahandsval både till häst och hund numera.
Nää? Skicka gärna info i PM om du känner för det!

Åh, titta! En... bc. :laugh:
16649442_10154499863863666_2637211390103158452_n.jpg

Tantan här hemma har blivit en helt ny hund sen jag bantade ner henne till iaf godkänd vikt. Hon sover inte bara utan hon vill ut och hitta på saker, hon leker med Bobber och tom med syrrans hajvalp. Jäkligt opassligt att det skulle hända när mina fogar mår som typ sämst, men än är hon så otränad att lite godissök i trädgården tröttar ut henne totalt. :D Tråkigt nog så har hennes inkallningsöra också försvunnit med vikten, så finns där ett klövdjursspår i skogen så tro sig fan att hon hittar det och väck är hon... så hon är förbannad i långlina precis som Bobber.

Men Gud så underbar hon är när hon inte bara är en tigrerad fettklump i soffan :love::love::love:

Har haft en riktig skitdag som började med att jag fick ringa 112 för att sambon fick en akut störtblödning (ett åderbråck bestämde sig för att gå sönder och spreja blod över halva lägenheten) och sen ta hand om hysterisk vovve själv trots att jag har ryggskott. Nu tror jag dessutom att Sherlock lyckats svälja torkypapper (som inte löses upp av vatten) eller nåt annat skit för han kräktes ljudligt med flera hulkningar men det kom inget. Tror han har nåt i magen han kräks upp lite halverst i munnen och sen sväljer igen. Det var vad han gjorde med våtservetten. Jag orkar inteeee. :arghh:

Har haft en riktig skitdag som började med att jag fick ringa 112 för att sambon fick en akut störtblödning (ett åderbråck bestämde sig för att gå sönder och spreja blod över halva lägenheten) och sen ta hand om hysterisk vovve själv trots att jag har ryggskott. Nu tror jag dessutom att Sherlock lyckats svälja torkypapper (som inte löses upp av vatten) eller nåt annat skit för han kräktes ljudligt med flera hulkningar men det kom inget. Tror han har nåt i magen han kräks upp lite halverst i munnen och sen sväljer igen. Det var vad han gjorde med våtservetten. Jag orkar inteeee. :arghh:

Nej men oj, vilken hemsk dag. Hoppas sambon är okej. Hoppas så klart att du och vovven också är okej.

Nej men oj, vilken hemsk dag. Hoppas sambon är okej. Hoppas så klart att du och vovven också är okej.
Sambon blev väl omhändertagen både av ambulanspersonal och av folk på akuten och har tagit det hela med (relativ) ro. Det såg värre ut än det var och alla prover säger att han förutom den här grejen är friskare än de flesta (läkaren blev förvånad och sa att ingen brukar gå igenom alla prover prickfritt :laugh:). Han har högre tryck i blodflödet ut från hjärtat än tillbaka och det förklarar slasher/skräck-looken han gav lägenheten.
Sherlock är som vanligt inte allmänpåverkad alls men jag har så svårt för random kräkningar man inte kan se nån orsak till, speciellt efter Professorns magproblem. Går runt och oroar mig helt enkelt.
I övrigt skulle jag väl inte säga att jag är okej, men vi överlever nog detta också. :grin:

Sambon blev väl omhändertagen både av ambulanspersonal och av folk på akuten och har tagit det hela med (relativ) ro. Det såg värre ut än det var och alla prover säger att han förutom den här grejen är friskare än de flesta (läkaren blev förvånad och sa att ingen brukar gå igenom alla prover prickfritt :laugh:). Han har högre tryck i blodflödet ut från hjärtat än tillbaka och det förklarar slasher/skräck-looken han gav lägenheten.
Sherlock är som vanligt inte allmänpåverkad alls men jag har så svårt för random kräkningar man inte kan se nån orsak till, speciellt efter Professorns magproblem. Går runt och oroar mig helt enkelt.
I övrigt skulle jag väl inte säga att jag är okej, men vi överlever nog detta också. :grin:

Skönt att 2 av 3 är okej iaf :D
Hoppas du också mår bättre snart och skönt att det inte var så illa som det såg ut med sambon.

Håller tummarna för att hunden inte svalt nått dumt.

Ge lite sparris om du har hemma, det kan hjälpa med "okända" föremål.

Skåne är under attack från Tor! Var precis ute och kissade Hund. Gick runt husknuten till hennes utvalda kisspaus och in igen. Vi hann bli både dyngsura och mitt hår stod helt på ändå! Hoppas det ger med sig lite under dagen.. För detta hade inte jag beställt till mitt sportlov!

Skåne är under attack från Tor! Var precis ute och kissade Hund. Gick runt husknuten till hennes utvalda kisspaus och in igen. Vi hann bli både dyngsura och mitt hår stod helt på ändå! Hoppas det ger med sig lite under dagen.. För detta hade inte jag beställt till mitt sportlov!
Kom hit, vi har fått nästan 20 cm snö helt plötsligt! Perfekt att fysträna hundar i! ;)
16807258_10154501677103666_7128000216920201635_n.jpg

Läskigt färd på morgonen till grannstaden för 3-månaders efterkontroll av Polly hos ortopeden. Snöstorm och galet med snömodd :nailbiting:
Vi fick i alla fall med beröm godkänt av ortopeden och vårt hårda arbete med rehab har gjort rejäl nytta och hon rör sig 100% rent och har inget ont när han klämde, kände och bände i benet :up: Dock är ju läkningstiden lång, så jag räknar med åtminstone 2 månader till i koppel och efter det kommer jag ha hjärtat i halsgropen den dagen hon ska få börja vara lös igen :arghh: Det kan komma en dag i framtiden när hon slår sönder detta igen (ligamenten hänger ju på en sköt tråd liksom), men hon måste även få vara hund och den hund hon är (en mycket aktiv sådan) - så vi ska njuta av livet så länge vi kan :) Jag kan bara försöka fortsätta hålla henne så pass musklad att hon håller ihop. Nu ser jag fram mot våren och sommaren och att det ska fortsätta så här och att hon ska kunna få en sista kull valpar i höst :heart

Dagens finaste kommentar från ortopeden Krister Julinder var i alla fall "alltså, jag skulle kunna tänka mig en sådan här hund - otroligt häftig liten ras" :love: och det trots att Polly pep som en tok hela tiden (ville inte vara där och även skendräktig och galet tramsig och klängig på matte) :p

Varit ute och tränat koppelgående med Hund. Att inte få dra mot bilen på vägen hem var ett jävla påhitt, alltså :rage: Faktiskt första gången jag hört henne skälla - i ren frustration. Mycket upprörd schäfer! Men jag var stenhård! (för en gångs skull) Går man inte fint bredvid mig så får man inte gå. Punkt. Men går man fint bredvid mig så får man gå, plus att man får godis!
Han som körde traktor en bit bort måste tyckt det såg väldigt märkligt ut när jag hela tiden bytte håll till höger och vänster. Vilket såklart ledde till att vi gick både genom snår och diken, i en cirkel. Precis bredvid den fina grusvägen, där normala människor går :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar