Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det är hon jag tänker på skulle jag säga att det är hon som är en normal bruksschäfer och din som är gigantonorm... :angel:

------------------------------------------------

In other news, måndag så dags för korkade saker igen. Blev klar med två kurser i helgen, trots tidspress, och hög på detta hoppade jag nu på (distans)kurser i neurovetenskap, neurobiologi, neuroekonomi, epigenetik, evolutionsgenetik, och tre olika mindre underkategorier av neuro-x... För att? De två kurserna jag precis blev klar med gick som på räls och jag har verkligen tid och ork att köra fyra gånger så mycket plugg! Eller inte då. :cautious:

(Och jag ser att det inte låter hundrelaterat, det är det väl egentligen inte sett till kursernas egentliga ämne (humanbiologi), men jag använder det i hundträning. Så det så. :laugh:)

Men åh, epigenetik ( och evolutionsgenetik) var går dem?

Calibra är halt fram. Bara att ringa vette och fysio imorgon för ett besök så fort vi kommer hem (vi kommer hem onsdag kväll)
:(

Någon här som är jättebra på försäkringar som vill hjälpa en vilsen själ?? :confused::angel:
Det är inte så svårt. Lista upp vad som är viktigt för dig och jämför sedan. Ex. för mig är fast självrisk viktigt, därför kollar jag på försäkringar som erbjuder det. Eller om du har en högrisk hund på något vis är det ju viktigt att det inte finns reservationer på din hundras tex.

Suck. Nu har vi varit hos veterinären, Ebrah och jag (eller ja, Aysu var ju också med men tiggde bara godis). I vanliga fall brukar veterinärer gilla mig. De brukar berömma mina hundar och säga att om alla hade så bra koll som jag har på allt kring dem, då hade deras jobb varit mycket enklare. Den här veterinären var precis tvärt om. Hon lyssnade inte på vad jag sa, ville titta på andra saker än det jag ville att hon skulle kolla på, bytte samtalsämne så fort jag försökte förklara något med Ebrah och när jag väl lyckades få fram något av det jag försökte säga så blev hon jätteförvånad :grin:

Och justja, det kom även en underbar kommentar i stil med "Äter hon ordentligt? Hon är så smal!!" :banghead:

Såhär ser hon ut i hullet nu, min jättesmala hund...
16508665_787484814733234_7477490500722515400_n.jpg

Idag har jag äntligen börjat lägga ut mina häst o hundsaker på säljsidor, jösses jag kan gödsla med grejor :o:eek::nailbiting::banghead:
Vem tusan har köpt allt :angel::o

@Red_Chili har du någon annan veterinär som du gått till tidigare? Ibland förstår man helt enkelt inte varandra och då är det nog bäst att byta veterinär. Självklart ska du kunna känna att du blir lyssnad på!

Tråkigt att veterinären anmärkte på hullet, nog för att "allmänheten" kanske inte är vana vid vinthundar men som veterinär borde man ju ha sett några sycken. Jag har haft nån enstaka föreläsare som suckade åt "magra vinthundar på utställning" men jag antog att hen syftade mest på typ azawakher som kanske kan se lite omusklade ut ibland (minns bl.a. att du visat bilder på en azawakh i olika hull i en gammal tråd). Annars upplever jag att de flesta veterinärer uppskattar hundar i bra form...

Hursomhelst, hoppas ni får hjälp med tassen och att Ebrah blir snabbt bättre! :)

Är det någon här som har koll på Skövde? Var man kan träna och promenera med hunden etc. Jag ska troligtvis jobba i Skövde i sommar och har noll anknytning till staden sedan tidigare :nailbiting:

Så jädra trist när man verkligen inte lyckas klicka med veterinären @Red_Chili :down:
Har själv problem med att ena veterinären hos distriktarna här är supertrevlig med en massa humor och den andra är en superstrikt tant som inte tar oss på allvar alls. Svårt att känna att man vill åka dit (ens akut) när man inte vet vem man kommer få träffa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar