Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Obs, inget ont mot fläckiga vovvar nu, så ingen tar illa upp! :p
Men jag fattar inte tjusningen med merle... Jag tycker det är den fulaste teckning någon hund kan ha! :eek: :o

Heh, smaken är ju subjektiv. Själv är jag väldigt förtjust i merle, men kanske mest den variant som beauceronerna har - där den visserligen kallas harlekin men ju är en merle hur som helst.

De har ju sin tanteckning vilket gör att de, i mitt tyckte, inte är så svårlästa. Det tråkiga är att de mörknar med åren, vissa mer än andra. Indigo är snart 4 år och har mörknat rejält sedan han var valp.
14054496_10153886998969537_9171949369140468675_o1.jpg

2016-01-15-15-19-23.jpg

indigo130928-5.jpg

Heh, smaken är ju subjektiv. Själv är jag väldigt förtjust i merle, men kanske mest den variant som beauceronerna har - där den visserligen kallas harlekin men ju är en merle hur som helst.

De har ju sin tanteckning vilket gör att de, i mitt tyckte, inte är så svårlästa. Det tråkiga är att de mörknar med åren, vissa mer än andra. Indigo är snart 4 år och har mörknat rejält sedan han var valp.
14054496_10153886998969537_9171949369140468675_o1.jpg

2016-01-15-15-19-23.jpg

indigo130928-5.jpg

Nope, den där färgen får du behålla! :D

Jag tar den lilla andel skrämda folk jag kan få :angel: desto fler som ger fan i min hund, desto bättre :D
Jo, men vad jag menade var att det ändå är fler som lockades av att hon hade blå ögon så de som skulle fram och hälsa var troligen fler än om hon haft vanliga bruna, trots de som blev avskräckta. Önskade ofta att hon sluppit det.

Det gör jag så gärna. :D

Fast egentligen gillar jag raser som får ha typ "alla" färger, som tex whippet. Det känns lite sundare.

Beauceronerna har funnits i fler färger (helvart, brun samt gråblå om jag inte minns fel), men de är inte godkända idag, vilket är synd.

Det håller jag helt med dig om!

Långpromenad och för Stojas del några uppletanden längs vägen. Sen var aussiehjärnan så trött att det inte fanns nån kapacitet för impulskontroll, inte äta hästbajs etc på vägen hem. Nu ligger trötta nöjda hundar och sover.

Tog en promenad med vargarna imorse, det var väldigt härligt :)

På fredag blir det återbesök för deras hjärtan, ska bli spännande om den säger det vi tycker vi märker på dem (dvs en stor förbättring!).
Håll tummarna! :up:

Har inte följt er så mycket, vad är gjort med deras hjärtan?

Jag kan inte släppa en sak och jag känner mig dunderlöjlig.
Min svärmor tycker att Sherlock är ful.
Hon har aldrig varit så förtjust i hur rasen ser ut men nu när vi klippt/rakat honom säger hon rakt ut att han inte är söt alls. När hon fick se en av de fina bilderna från senaste promenaden var hennes respons bara "Söt? Näe. Hur ofta ska ni göra sådär med honom?" :(
Vet att jag inte borde störa mig på det men ugh... det stör mig faktiskt ändå. :arghh:

Har inte sovit ordentligt på tre nätter. Nu är äntligen bilen packad och hundarnas pass instuvade i handskfacket. Imorgon bitti drar vi söderut och tisdag morgon rullar vi in i Danmark för att träffa Tumhållningshunden. Man kan säga att jag är en aning förväntansfull! :D

Bra dag idag. Min lilla räka blev bästa juniortik, bästa tik och slutligen BIM med cert. Om jag skrattade lite inombords när vi slog feta tikar med mattar och hussar som innan utställningen räknade med att få sina sista cert idag. Osså gick Betty in och tog det :devil: Heja den domaren!
Hade hon vart lite mognare i kroppen hade hon blivit BIR enligt domaren men idag kunde hon inte ge oss den äran.

DSC_1383_zpsufw5q5qb.jpg

Hon har aldrig varit så förtjust i hur rasen ser ut men nu när vi klippt/rakat honom säger hon rakt ut att han inte är söt alls. När hon fick se en av de fina bilderna från senaste promenaden var hennes respons bara "Söt? Näe. Hur ofta ska ni göra sådär med honom?" :(
Vet att jag inte borde störa mig på det men ugh... det stör mig faktiskt ändå. :arghh:
"Han är i alla fall sötare än dig" brukar jag svara när någon inte gillar Malte (ofta "han skulle vara sötare utan skägg"), inte okej att säga att en annan persons hund är ful till ägaren tycker jag. Håll såna tankar borta från mig och min son :mad::D

Är det nån här som har koll på isländsk fårhund? Tycker rasen verkar spännande men när jag tittar på oilka MHn så ser jag rätt mycket rädslor och inaktivitet i lek.

"Han är i alla fall sötare än dig" brukar jag svara när någon inte gillar Malte (ofta "han skulle vara sötare utan skägg"), inte okej att säga att en annan persons hund är ful till ägaren tycker jag. Håll såna tankar borta från mig och min son :mad::D
Det var till mannen hon sa det (via sms) och de är ganska frispråkiga med varandra. Han bryr sig inte men förstår min känsla. Tycker tanten är fantastisk i övrigt så känner nog inte för att göra mig osams med henne. :p

Det var till mannen hon sa det (via sms) och de är ganska frispråkiga med varandra. Han bryr sig inte men förstår min känsla. Tycker tanten är fantastisk i övrigt så känner nog inte för att göra mig osams med henne. :p
Nä det är nog bäst att inte bli ovän med svärmor :D

Visst är han en beddlis? De ser ju ganska lustiga ut ändå som klippta, även om jag kan se charmen i dem och tycker att det är en mycket underskattad ras, så jag kan tänka mig att det kan vara svårt att se förbi det för henne. Jag tror hon kommer över det.
Sen tycker jag att man kan hålla sånt för sig själv. Man går väl inte och säger att någon annans barn/hus/hund är ful.

Klippte precis Tinjas tasspäls eftersom det är så smutsigt ute. Klipper jag tassarna så drar hon in mindre smuts.

Inte jättepoppis. Blev väldigt fult haha men det funkar. Hon är så kittlig på baktassarna, så där är det ännu värre...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar