Jag tar den lilla andel skrämda folk jag kan få desto fler som ger fan i min hund, desto bättreNja, tyvärr verkar de vara en försvinnande liten del av alla. Betydligt fler som tycker att de är sååå coolt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tar den lilla andel skrämda folk jag kan få desto fler som ger fan i min hund, desto bättreNja, tyvärr verkar de vara en försvinnande liten del av alla. Betydligt fler som tycker att de är sååå coolt..
Obs, inget ont mot fläckiga vovvar nu, så ingen tar illa upp!
Men jag fattar inte tjusningen med merle... Jag tycker det är den fulaste teckning någon hund kan ha!
Heh, smaken är ju subjektiv. Själv är jag väldigt förtjust i merle, men kanske mest den variant som beauceronerna har - där den visserligen kallas harlekin men ju är en merle hur som helst.
De har ju sin tanteckning vilket gör att de, i mitt tyckte, inte är så svårlästa. Det tråkiga är att de mörknar med åren, vissa mer än andra. Indigo är snart 4 år och har mörknat rejält sedan han var valp.
Jo, men vad jag menade var att det ändå är fler som lockades av att hon hade blå ögon så de som skulle fram och hälsa var troligen fler än om hon haft vanliga bruna, trots de som blev avskräckta. Önskade ofta att hon sluppit det.Jag tar den lilla andel skrämda folk jag kan få desto fler som ger fan i min hund, desto bättre
Nope, den där färgen får du behålla!
Det gör jag så gärna.
Fast egentligen gillar jag raser som får ha typ "alla" färger, som tex whippet. Det känns lite sundare.
Beauceronerna har funnits i fler färger (helvart, brun samt gråblå om jag inte minns fel), men de är inte godkända idag, vilket är synd.
Tog en promenad med vargarna imorse, det var väldigt härligt
På fredag blir det återbesök för deras hjärtan, ska bli spännande om den säger det vi tycker vi märker på dem (dvs en stor förbättring!).
Håll tummarna!
"Han är i alla fall sötare än dig" brukar jag svara när någon inte gillar Malte (ofta "han skulle vara sötare utan skägg"), inte okej att säga att en annan persons hund är ful till ägaren tycker jag. Håll såna tankar borta från mig och min sonJag kan inte släppa en sak och jag känner mig dunderlöjlig.
Min svärmor tycker att Sherlock är ful.
Hon har aldrig varit så förtjust i hur rasen ser ut men nu när vi klippt/rakat honom säger hon rakt ut att han inte är söt alls. När hon fick se en av de fina bilderna från senaste promenaden var hennes respons bara "Söt? Näe. Hur ofta ska ni göra sådär med honom?"
Vet att jag inte borde störa mig på det men ugh... det stör mig faktiskt ändå.
Det var till mannen hon sa det (via sms) och de är ganska frispråkiga med varandra. Han bryr sig inte men förstår min känsla. Tycker tanten är fantastisk i övrigt så känner nog inte för att göra mig osams med henne."Han är i alla fall sötare än dig" brukar jag svara när någon inte gillar Malte (ofta "han skulle vara sötare utan skägg"), inte okej att säga att en annan persons hund är ful till ägaren tycker jag. Håll såna tankar borta från mig och min son
Nä det är nog bäst att inte bli ovän med svärmorDet var till mannen hon sa det (via sms) och de är ganska frispråkiga med varandra. Han bryr sig inte men förstår min känsla. Tycker tanten är fantastisk i övrigt så känner nog inte för att göra mig osams med henne.
Det är ju lite som att säga till en barnägare att deras unge är ful, inget man gör även om man tänker det."Han är i alla fall sötare än dig" brukar jag svara när någon inte gillar Malte (ofta "han skulle vara sötare utan skägg"), inte okej att säga att en annan persons hund är ful till ägaren tycker jag. Håll såna tankar borta från mig och min son
Om ni inte har någon avkomma av variant barn så kan man ju säga typ "det är kanske det enda barnbarn du får"Det var till mannen hon sa det (via sms) och de är ganska frispråkiga med varandra. Han bryr sig inte men förstår min känsla. Tycker tanten är fantastisk i övrigt så känner nog inte för att göra mig osams med henne.
Visst är han en beddlis? De ser ju ganska lustiga ut ändå som klippta, även om jag kan se charmen i dem och tycker att det är en mycket underskattad ras, så jag kan tänka mig att det kan vara svårt att se förbi det för henne. Jag tror hon kommer över det.Jag kan inte släppa en sak och jag känner mig dunderlöjlig.
Min svärmor tycker att Sherlock är ful.
Hon har aldrig varit så förtjust i hur rasen ser ut men nu när vi klippt/rakat honom säger hon rakt ut att han inte är söt alls. När hon fick se en av de fina bilderna från senaste promenaden var hennes respons bara "Söt? Näe. Hur ofta ska ni göra sådär med honom?"
Vet att jag inte borde störa mig på det men ugh... det stör mig faktiskt ändå.