Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är han en beddlis? De ser ju ganska lustiga ut ändå som klippta, även om jag kan se charmen i dem och tycker att det är en mycket underskattad ras, så jag kan tänka mig att det kan vara svårt att se förbi det för henne. Jag tror hon kommer över det.
Sen tycker jag att man kan hålla sånt för sig själv. Man går väl inte och säger att någon annans barn/hus/hund är ful.
Ja jag vet ju att de ser konstiga ut för vissa. Inte ens mannen var helt med på noterna första gången jag visade dem för honom. :D Min mamma blev alldeles ställd när jag skickade bilden på Sherlocks pappa när jag ställde mig i kö för valp och fattade inte alls grejen då. Efter att hon fick se bilder på honom som valp och speciellt när hon sen fick träffa honom blev hon helt frälst. :D Nu närvi gett honom bedlisfrilla tycker hon att han är lite gulligt fulsöt men är alltid kärleksfull när hon pratar om honom. Bästa mamma :heart
Hade svärmor sagt det helt out of the blue hade jag tyckt att det var riktigt otrevligt men nu var det ju som respons på att hon fick ett MMS med en bild på honom. Var kanske att hon inte ens sa "fin bild" nu när husse ansträngt sig för att fota fint som störde mig. Eller nåt.
Nåja, hon får väl komma och hälsa på lite oftare och bli charmad av honom så att hon kan se förbi hans utseende till slut.

Om ni inte har någon avkomma av variant barn så kan man ju säga typ "det är kanske det enda barnbarn du får" :p :D
Vi vill inte ha barn så det hade varit så om inte gubben min haft två bröder med fler ungar än man kan räkna. :D

Ja jag vet ju att de ser konstiga ut för vissa. Inte ens mannen var helt med på noterna första gången jag visade dem för honom. :D Min mamma blev alldeles ställd när jag skickade bilden på Sherlocks pappa när jag ställde mig i kö för valp och fattade inte alls grejen då. Efter att hon fick se bilder på honom som valp och speciellt när hon sen fick träffa honom blev hon helt frälst. :D Nu närvi gett honom bedlisfrilla tycker hon att han är lite gulligt fulsöt men är alltid kärleksfull när hon pratar om honom. Bästa mamma :heart
Hade svärmor sagt det helt out of the blue hade jag tyckt att det var riktigt otrevligt men nu var det ju som respons på att hon fick ett MMS med en bild på honom. Var kanske att hon inte ens sa "fin bild" nu när husse ansträngt sig för att fota fint som störde mig. Eller nåt.
Nåja, hon får väl komma och hälsa på lite oftare och bli charmad av honom så att hon kan se förbi hans utseende till slut.

Vi vill inte ha barn så det hade varit så om inte gubben min haft två bröder med fler ungar än man kan räkna. :D
Jag tror också att hon behöva lära känna honom:) jag kommer aldrig tycka att det är en vacker ras, men de har ju andra egenskaper som är toppen! Har nog aldrig sett någon som inte har beddlisfrilla, får kolla upp.

Söta! Vad är grejen med färgen? Trodde bara det fanns två (godkända?) färger?
Tre egentligen (plus tantecken) men två ser ju typ likadana ut. :p På "vanliga" bedlisar blir ju pälsen i princip vit på bara några månader. Av nån anledning bleknar working bedlington väldigt mycket långsammare och inte alls lika mycket, så det finns vuxna hundar som är riktigt mörka. :love:

Nu ska jag få ha Hund en heeel vecka :love: Stackars henne, som måste vara på kollo så länge, hon kommer bli utbränd! Detta blir verkligen den avgörande veckan! Jag kanske tröttnar på att ha schäfer efter några dagar? :angel:
Jag befarar dock att Hund redan har utsett mig till sin människa. Och innerst inne har jag nog börjat se henne som min hund litegrann. Fast bara lite. (okej, ganska mycket..)

Nu ska jag få ha Hund en heeel vecka :love: Stackars henne, som måste vara på kollo så länge, hon kommer bli utbränd! Detta blir verkligen den avgörande veckan! Jag kanske tröttnar på att ha schäfer efter några dagar? :angel:
Jag befarar dock att Hund redan har utsett mig till sin människa. Och innerst inne har jag nog börjat se henne som min hund litegrann. Fast bara lite. (okej, ganska mycket..)

Åhå! Det hade jag ingen aning om, vad kul! :up:
(Hade du sagt det igår hade du fått mer läxa... :cautious: :D)

Varför tror du jag inte nämnde det? :angel:

ftdo42jhkr.jpg

Min svärmor hade pratat med någon igår, vet inte hur dom kom in på det men dom pratade om något preparat som ges till valpar som inte har båda kulorna på plats. Hcg? Är det ens möjligt att manipulera ner en kula? :confused:

Av det jag har snappat upp om working bedlingtons så verkar det tyvärr* som att många blandrasavlas, lite halvoklart hur registrering av jaktvarianten fungerar men förhoppningsvis finns det rena jaktlinjer som inte är blandade med något. Färgmässigt så verkar det vara att de som grånar långsamt är Gg, de som blir vita snabbt är GG och de flesta andra raser är gg (typ Labradorer).

*De som har de för jakt avlar ju på jaktegenskaper de behöver själva. Ska finnas två varianter som man brukar jaktvarianten för: LC dvs nån form av hetsjakt på tex hare, räv etc, framförallt för högresta hundar som inte går ner i gryt lika lätt. Och grytjakt på råtta, räv, grävling osv. I och för sig så kanske bedlingtonjakt blandisarna är de som är uppdelade efter funktion? Kan säkert vara så också :p

Idag har jag och Floyd tränat apportering igen :)
Min fina lilla kille! Hans fotgående idag var så himla fint och jag kunde belöna honom med godis utan att han lämnade positionen. vi tjuvtränade igår, då gjorde han också ett himla fint jobb :love:
Vi gör ju inte så mycket mer än tränar lite fot, lite stadga, inkallning och så, men idag gjorde vi lite närsök också :) så kul!
Får hålla i honom när jag tränar med det gänget, tanterna hotar med att stjäla honom :D

Det var med två superfina kullsyskon från Floyds uppfödare också, så himla häftiga hundar! Jag tycker ju att Floyd känns väldigt "mogen" för sin ålder, och dessa var också det. Drygt 1 år gamla och redan väldigt samlade hundar som fokuserade så fint på sina uppgifter.

Min svärmor hade pratat med någon igår, vet inte hur dom kom in på det men dom pratade om något preparat som ges till valpar som inte har båda kulorna på plats. Hcg? Är det ens möjligt att manipulera ner en kula? :confused:

Det har gjorts studier på det utomlands men utan resultat. Det finns inget veterinärmedicinskt preparat på marknaden som innehåller just hCG, däremot finns det injektionslösning för människor (eftersom hCG är ett mänskligt hormon). I Europa finna det registrerade preparat med de används för att utlösa ägglossning hos tik som ej får ägglossning eller försenad ägglossning och för att öka sexuallusten hos hanhundar inför parning, inget om behandling av kryptorkism.

Såg förresten en annan schäfertik igår - nu förstår jag varför folk tycker Hund är stor! I jämförelse med Hund var den andra tiken snarare skit på ett snöre än en schäfer :D

Om det är hon jag tänker på skulle jag säga att det är hon som är en normal bruksschäfer och din som är gigantonorm... :angel:

------------------------------------------------

In other news, måndag så dags för korkade saker igen. Blev klar med två kurser i helgen, trots tidspress, och hög på detta hoppade jag nu på (distans)kurser i neurovetenskap, neurobiologi, neuroekonomi, epigenetik, evolutionsgenetik, och tre olika mindre underkategorier av neuro-x... För att? De två kurserna jag precis blev klar med gick som på räls och jag har verkligen tid och ork att köra fyra gånger så mycket plugg! Eller inte då. :cautious:

(Och jag ser att det inte låter hundrelaterat, det är det väl egentligen inte sett till kursernas egentliga ämne (humanbiologi), men jag använder det i hundträning. Så det så. :laugh:)

Om det är hon jag tänker på skulle jag säga att det är hon som är en normal bruksschäfer och din som är gigantonorm... :angel:

------------------------------------------------

In other news, måndag så dags för korkade saker igen. Blev klar med två kurser i helgen, trots tidspress, och hög på detta hoppade jag nu på (distans)kurser i neurovetenskap, neurobiologi, neuroekonomi, epigenetik, evolutionsgenetik, och tre olika mindre underkategorier av neuro-x... För att? De två kurserna jag precis blev klar med gick som på räls och jag har verkligen tid och ork att köra fyra gånger så mycket plugg! Eller inte då. :cautious:

(Och jag ser att det inte låter hundrelaterat, det är det väl egentligen inte sett till kursernas egentliga ämne (humanbiologi), men jag använder det i hundträning. Så det så. :laugh:)

Alltså, jag är synnerligen imponerad men liiiite galen är du nog allt... förlåt.:angel: :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V