Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh du motiverar mig så himla mycket med dina uppdateringar om Hund! :heart

Är SÅ nervös för att ta hem Norskan på foder. En hund jag inte känner över huvud taget. Vill ju att allt ska gå så smidigt och drömlikt som det verkar gå för er. Som sagt, jag är NERVÖS. :nailbiting:
Vad roligt! Skriver ju mest för att sätta ord på mina egna tankar och sånt, men kul att man kan peppa också!

Tror det kommer gå jättebra med Norskan! :bump: För mig är tricket att fokusera på bra saker med Hund. Det finns massor med saker som vi inte kan och som kan gå fel, men så länge vi har kul och utvecklas åt rätt håll så är det ju tipp topp! Jag jobbar ju med barn som har särskilda behov, och skulle jag fokusera på deras begränsningar istället för deras utvecklingsmöjligheter skulle vi aldrig komma någonstans - tror det är där mindsetet kommer ifrån :)
Sen tror jag också en nyckel är att omringa sig med kompetenta tränare. Jag hade nog inte klarat det på egen hand.

Vad roligt! Skriver ju mest för att sätta ord på mina egna tankar och sånt, men kul att man kan peppa också!

Tror det kommer gå jättebra med Norskan! :bump: För mig är tricket att fokusera på bra saker med Hund. Det finns massor med saker som vi inte kan och som kan gå fel, men så länge vi har kul och utvecklas åt rätt håll så är det ju tipp topp! Jag jobbar ju med barn som har särskilda behov, och skulle jag fokusera på deras begränsningar istället för deras utvecklingsmöjligheter skulle vi aldrig komma någonstans - tror det är där mindsetet kommer ifrån :)
Sen tror jag också en nyckel är att omringa sig med kompetenta tränare. Jag hade nog inte klarat det på egen hand.

Ska ta med mig dina positiva tankar :D:bow:

Och apropå bra vibbar - Hund var helt underbar på kursen ikväll! :love: Det är dock jobbigt att vara på kollo OCH åka på träning. Hund blev så trött till slut att hon inte orkade kampa som belöning..! Två ryck sen släppte hon. Då fick det bli godis och bara sitta och mysa. Hon sover som en stock nu.
DSC_0060_zpsk8rruwxi.jpg

Fick bra tips av tränare också. Och fin kritik! Hon tyckte det syntes hur roligt vi har tillsammans :) och att Hund helt klart har valt mig som sin människa :love:

Imorgon blir det dragträning! Och så ska jag ta fram Alice canvasbur från förrådet och se om Hund får plats i den.

Logiken...
För att som studerande ha råd med kurser, helgkurser, tävlingar och bensin till träningar så ska jag jobba 75% under våren. Äh det är inte så mycket sa jag under VFU kursen, kommer jag hinna med råge.

Sen startade engelskakursen och jag blev påmind om att det visst var 100% jag studerade med.

Tycker att studierna faktiskt ska ta lite hänsyn till att jag behöver hinna träna hund också :cautious:

Det låter som du har att göra ja... :D

Ibland tvivlar man på sin egen mentala hälsa :p. Jag köpte hund och tog ett styrelseuppdrag i kåren under utbildningens mest intensiva år med heldagar på klinik, jour och mycket eget plugg. Jag väljer att inte tänka på hur det går ihop sig :angel:

Och apropå bra vibbar - Hund var helt underbar på kursen ikväll! :love: Det är dock jobbigt att vara på kollo OCH åka på träning. Hund blev så trött till slut att hon inte orkade kampa som belöning..! Två ryck sen släppte hon. Då fick det bli godis och bara sitta och mysa. Hon sover som en stock nu.
DSC_0060_zpsk8rruwxi.jpg

Fick bra tips av tränare också. Och fin kritik! Hon tyckte det syntes hur roligt vi har tillsammans :) och att Hund helt klart har valt mig som sin människa :love:

Imorgon blir det dragträning! Och så ska jag ta fram Alice canvasbur från förrådet och se om Hund får plats i den.
Jag har en gigantonorm canvasbur som är aldeles för stor för Eski. Jag försökte följa jordbruksverkets anvisningar, men när jag fällde upp den insåg jag att den var för stor. Vi kanske kan byta, Alice bur borde vara tillräcklig för Eski.

Jag har en gigantonorm canvasbur som är aldeles för stor för Eski. Jag försökte följa jordbruksverkets anvisningar, men när jag fällde upp den insåg jag att den var för stor. Vi kanske kan byta, Alice bur borde vara tillräcklig för Eski.
Alice bur var extremt stor till henne, tror den är 60x60x90 eller nåt liknande. Men om Eskis är större så byter jag gärna :)

Lille Fnatt gjorde en piruett i luften och landade i spagat (split? vilken är det med benen rakt ut?) på kvällens träning, låg kvar några sekunder och skreeeeek! Jag höll på att gå sönder av panik innan han klev upp, han har aldrig skrikit i hela sitt liv... Men han verkar inte halt och i övrigt lika onormal som han alltid varit? Själv är jag dock kräkfärdig och snyftar av och till fortfarande. :o

Mattes älskling, herregud vad jag hoppas att inget gick sönder!

Det låter som du har att göra ja... :D

Ibland tvivlar man på sin egen mentala hälsa :p. Jag köpte hund och tog ett styrelseuppdrag i kåren under utbildningens mest intensiva år med heldagar på klinik, jour och mycket eget plugg. Jag väljer att inte tänka på hur det går ihop sig :angel:

Haha nä jag tänkte köra lite struts också :angel: Men blev så himla påtagligt när jag bokade in allt i kalendern :D

Men det funkade för dig? Eller har du inte kommit ut på andra sidan än?

Lille Fnatt gjorde en piruett i luften och landade i spagat (split? vilken är det med benen rakt ut?) på kvällens träning, låg kvar några sekunder och skreeeeek! Jag höll på att gå sönder av panik innan han klev upp, han har aldrig skrikit i hela sitt liv... Men han verkar inte halt och i övrigt lika onormal som han alltid varit? Själv är jag dock kräkfärdig och snyftar av och till fortfarande. :o

Mattes älskling, herregud vad jag hoppas att inget gick sönder!
Åh nej! Stackars Monster! Hoppas han klarade sig från skada!

Blir så trött på allt.
När vi åkte upp till fjällen i söndags och stannade för att rasta dem såg sambon att hon haltade liiite...knappt synligt (jag såg det inte förens han påpekade det)
Men sen har det blivit mycket värre och det kom snabbt. Stundvis vill hon knappt sätta ner benet.
Golvet i stugan var väldigt halt. Jag höll själv på att bryta ihjäl mig 2 ggr när jag slirade till i raggsockarna. Så hon kan ju ha haft en liten sträckning som hon förvärrat 10 gånger om för systrarna leker ju heeeela tiden.

Jag är så jäkla nojig och orolig för armbågar :(

Men nu har vi fått ett svar om Lilla S. Hon ska in på en slutgiltig bedömning.
Så räcker inte alla tidigare bedömningar :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar