Nu har det hänt igen.. "glömma" sitt barn i bilen

Sv: Nu har det hänt igen.. "glömma" sitt barn i bilen

Det är hemskt att folk kan göra sådana saker.
Vad sjutton tänker man med om man gör så?
Eller inte tänker med snarare

Detta är ju fruktansvärt!!!:cry:

Här har det diskuterats flitigt varför något sådant här kan hända, ni har alla lagt upp bra förslag, jag kan ändå inte ha förståelse för att det kan hända och jag tycker det är häpnadsväckande att så många ändå tycks ha förståelse för att man kan glömma sitt eget barn:confused:

Jag har inte förståelse för hur man kan glömma sitt eget barn (eller sina djur), själv tänker jag på mitt barn hela dagen, jag kan inte tänka mig in i en situation där jag skulle kunna glömma mitt barn (och även jag lever ett liv där jag ibland är stressad) och definitivt inte en hel dag!!!:eek:

Och skulle nu något sådant här hända mig (gud förbjude), skulle jag inte orka/vilja leva vidare med vetskapen om att jag orsakat mitt eget barns död.

Jag vet att mitt inlägg nog i vissa öron kan låta präktigt, men det är verkligen såhär jag känner, det spelar ingen roll vilka förklaringar ni än kommer med, jag fattar inte ändå; MAN GLÖMMER INTE DET VIKTIGASTE MAN HAR!!!:confused:

Jag skulle ha krossat rutan och tagit ur barnet bara för att göra en markering.
Och sedan väntat på Polisen.

Dessutom så vet man inte hur många minuter till som barnet klarar.
Att stå och se på medan barnets hjärta stannar är inte en bra idé.

Du har så rätt så, man blir ju så skärrad en sån gång att man gör nog saker i fel ordning. Idag hade jag gjort så.

Och skulle nu något sådant här hända mig (gud förbjude), skulle jag inte orka/vilja leva vidare med vetskapen om att jag orsakat mitt eget barns död

Och om du ( som familjen de skrevs om ) har två barn då?

Är det rättvis mot det andra barnet att mamman/pappan tar sitt liv, man måste väl tänka på båda sina barn eller ?

Eller om det är din man/sambo/pappans barn som är ansvarig, skulle du förvänta dig att han tog livet av sig eller spenderade hela livet med att må skitdåligt? Jag utgår ifrån att du skulle lämna honom fort som fan iaf eftersom han uppenbarligen är den dålig människa pga en sån här sak.

Vid någon punkt måste man kunna, om inte förlåta så åtminstone, acceptera att olyckor händer så att man kan gå vidare med sitt liv. Om man glömmer sitt barn i bilen så är det en olycka, ingen tror väl att den här mannen med flit lämnade barnet i bilen hela dagen utanför jobbet?

Det så många i tråden som tycker ILLA om den här mannen. Är jag ensam om att tycka synd om honom...? Vilka jävla misstag att behöva leva med... Det är inte bara barnet det är synd om i det här fallet.

Nä, du är inte ensam.

Det är en Olycka, inget annat som skett.

Fast jag tror faktiskt inte alla förstår hur illa det kan gå, man kommer fram till affären, barnet sover sött i sin bilstol, man tänker vi blir bara borta 5 minuter. Det finns faktiskt människor som inte är smartare än så, ska man förbjuda dem att bli föräldrar?

Jag tycker fruktansvärt synd om familjen ( pappan ), som sagt även om det är oförståeligt för många dethär med onormal hög stress så lämnade han ju inte barnet att dö i bilen med vilje.

Fy fan för att leva med den skulden ..

Som sagt, vad blir bättre av att pappan ifrånsäger sig ALLT ansvar för det barn som nu faktiskt finns hos dom och tra livet av sig ?

Konstigt resonemang..

MAN GLÖMMER INTE DET VIKTIGASTE MAN HAR!!!:confused:
Alla har olika saker som är viktigast för dem.
Hund, häst, partner, barn osv. Och man kan glömma vilken som helst av dem.
Vi är inte mer än människor, någon av oss.

Det händer ju varje sommar. Hundar dör i bilen, barn dör i bilen, folk kör iväg med hunden bunden i dragkroken osv osv. Det är fruktansvärt, men jag tror inte att dessa människor älskar sina barn/hundar/osv mindre än vad ni gör.

Lamborghini m.fl: Det måste vara så skönt att vara så perfekt att man aldrig begår ett misstag! :idea::crazy:

Jag skulle ha krossat rutan och tagit ur barnet bara för att göra en markering.
Och sedan väntat på Polisen.

Dessutom så vet man inte hur många minuter till som barnet klarar.
Att stå och se på medan barnets hjärta stannar är inte en bra idé.
Håller med!
Jag krossar ruta för både hund och barn om jag ser dem i en bil på det viset.

Det så många i tråden som tycker ILLA om den här mannen. Är jag ensam om att tycka synd om honom...? Vilka jävla misstag att behöva leva med... Det är inte bara barnet det är synd om i det här fallet.
Jag tycker fruktansvärt synd om honom.
Vilken skuld han måste känna, mot både barnet och sin fru.

Kanske måste man ha upplevt hur förlamande det är att leva med hög stress för att kunna känna förståelse för det? Jag minns själv fortfarande hur förvånad jag blev när jag insåg vidderna av det. Jag trodde aldrig att stress skulle kunna påverka mig så mycket som det gjorde och jag kunde inte kontrollera det hur mycket jag än ville.

Jag tror folk lever i villfarelsen att stress enbart handlar om att vara stressad för att tex komma i tid till ett möte eller inför ett prov, och att de inte förstår hur stress kan påverka hela kroppen utan att man själv ens vet om att man är stressad.
Säger någon "skilsmässa, dödsfall, barnskaffande giftemål ect" så är inte stress det jag automatiskt tänker på men det är bland de mest stressfyllda sakerna man kan vara med om.

Nej det är en typ av stress som inte kan "fixas" genom att ringa och säga att man blir sen. Det är t.ex väldigt vanligt att den typen av stress sätter sig på just närminnet. När det var som värst för mig kunde jag inte minnas vad jag ätit till lunch, jag gick in i ett rum utan att minnas vad jag skulle hämta och var tvungen att kolla på klockan flera gånger eftersom jag inte kunde minnas vad hon var när jag tittade första gången. Har jag redan gett hunden mat eller inte? Osv.

Senast ändrad:

MAN GLÖMMER INTE DET VIKTIGASTE MAN HAR!!!:confused:

Jo, det kan man göra. Been there, done that.

Min hund är bland det viktigaste jag har, trots detta så händer det att jag glömmer honom lite då och då. Som när jag låser ut honom på balkongen för att jag glömmer att han är där, eller när jag vaknar, går ut i hallen och upptäcker att han är hemma en dag och blir jätteförvånad (mamma brukar ha med honom på jobbet).

Man kan glömma det viktigaste man har, jag gör ofta det eftersom jag är så tankspridd av mig. :crazy::o

Nej, du är inte ensam.
Har man den teoretiska kunskapen om hur och varför sådant här kan hända är det lättare att känna förståelse och empati med föräldrar som genom olyckshändelse skadar sina barn.

Men låt oss bränna alla ovarsamma föräldrar (potentiella barnadräpare) på bål när vi ändå är igång :idea:
Ring polisen när föräldrar inte håller stenkoll på barn vid vatten eller som på stora badanläggningar slappnar av för att det råkar finnas badvakter.

Ring polisen när föräldrar inte håller sina barn i koppel när de vistas i stall.

Ring polisen när föräldrar för en kortis springer från köket för att hämta en ringande mobil i annat rum, samtidigt som deras tulting sträcker sig efter en kastrull med glödhett innehåll på spisen.

Ring polisen när en förälder i hast råkar stänga säkerhetsgrinden till källartrappen.

Osv.

Han hade ihjäl sitt barn, hur kan ni ta det så lättsamt o "skämta" bort det?

Men det är ju tur att alla är olika... Jag vill inte ens förstå att det är möjligt att göra en sån sak.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka