Nu har de gjort det igen!!

Lady_D

Trådstartare
Jag satt och tittade framåt i tävlingsterminen och fick se att Gärds och Tågarp har lyckats lägga sina tävlingar på samma dag:cry::mad:
Varför blir der jämnt så här?? Det finns ju inte jättemånga fälttävlan i Sverige så det finns ju absolut ingen anledning att lägga två, som dessutom är så nära varandra geografiskt sett, på samma helg:(.
Det känns så onödigt speciellt som det de senaste två åren (minst) har mått att rida terräng fram till typ jul.
Vi alla hade ju helst velat rida båda.:D
Hur ska man komma till rätta med sån här planering?

Sv: Nu har de gjort det igen!!

Ja, det är verkligen jättetråkigt. Lite mer framförhållning hade varit klart önskvärt. :)

ja jag hade oxå önskat att de i alla fall från förbundet kunde reagerat! :devil: :devil:
Som sagt så många fältisar finns det inte så att "grannarna" behöver lägga det på samma helg! :bow: :bow:

För att förbundet inte har någon geografisk kännedom, förmodligen. Våra hopptävlingar har flera gånger krockat med andra i regionen, trots att vi påpekat detta. Förbundet försvarar sig med att vi inte har samma upptagningsområde....hur de nu kan veta det utan att titta på kartan.
Vid något tillfälle har vi också fått höra att det är väl bra att det är två tävlingar samtidigt, så att det inte blir jättemånga starter på ett ställe, för det är ju inte roligt om det blir väldigt långa dagar. :mad: Det avgör vi gärna själva, tack!

Ja vi har oxå fått höra dessa två exempel. Men som sagt när det gäller fältävlan så kan de väl i alla fall titta en extra gång.
Å som sagt karta och kompas! :bump: :bump:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 501
Senast: IngelaH
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 804
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 129
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar