Nu är livet slut

Sv: Nu är livet slut

Hur många *ungar* har du själv?
Nej nu lämnar jag den här tråden till er mammor som kan tänka er att lämna bort era barn för någon månad eller 2. Jag som pappa kan inte ens tänka tanken.

Men det handlar om en helg då och då....det kan lika gärna vara vänner/farfar/moster...inte månader....

Fast det bästa vore ju att pappa tog sin del av sonens uppfostran...

Om mamman kan komma undan litet då och då hon med när pappan tar över så brukar hom hålla ihop.

Varför skall TS laga mat och ta hand om barn samtidigt - var är pappan?

Nej, men man kanske tänker på att pappan bör gå ner i tid för att stötta mamman lite mer? Hans jobb bör vara rena semestern i jämförelse med vad hon går igenom.

Alltså du får ursäkta en vadå STÖTTA??? Är sonens hennes ansvar o han är bussig o hjälper till då och då??

:cry::cry: Tänker jag bara när jag läser om det stackars barnet. Jag kan förstå föräldern absolut (då jag själv har ett barn) men jag kunde inte låta bli att tänka: vad hemskt att göra så mot sitt barn.

Men hon sökte hjälp och fick ingen? Vet du varför hon inte fick det?

Jag vet inte, hon hade även en äldre pojke..tösen hade väl en del bokstäver tror jag och var väldgt jobbig....kompisen hade en trasig uppväxt med fosterhem o dyl och gick dessutom genom en jobbig separation med sin kille...saker blev väl för mycket bara och någon minuts handling blev ett stort öde för alla inblandade och kompisen fick ett långt fängelsestraff..hon är ute nu och har bytt namn/liv vad jag har fått höra.

Förmodligen på jobbet.
Har inte heller sagt att mamman ska sköta matlagning själv.

Håller iallafall inte med om att det där skulle vara sant.

Men pappan borde prioritera sin familj före sitt jobb. Familjen kommer först, alltid.

Stödfamilj, time-out, kanske terapi, samtal, what ever som hjälper behövs ju självklart. Men, vad kan pappan tycka om allt detta? Läste att han tycker att hon är fruktansvärd som tänker så? Då verkar han inte ha någon som helst förståelse för hur hon kan ha det om dagarna. Då behöver han absolut vara hemma mer.

Vi har avlastningsfamilj till vårt barn. Inte alls jättehemskt, utan skönt, både för barnet och oss. Vi får tid för återhämtning och kan vara trevligare och bättre föräldrar med mer ork för barnet. Jag jobbar inte så mycket, men barnet får vara på dagis full tid, av sociala skäl. Vi är på intet vis några misslyckade föräldrar, utan har ett krävande barn, och behöver all hjälp vi kan få, då inga mor o farföräldrar finns i närheten, och vi ser avlastningen som substitut för dessa.
Avlastningsfamiljen är jättebra, och vi kan känna oss helt trygga i att barnet mår bra där, då det tycker det är roligt att vara där, och oftast kommer hem på bra humör.

Känner igen dina känslor (för jag har varit där själv och hamnade i en djup depression och utbrändhet ), för att vara en bra förälder, så måste man även få egentid och ägna sej åt sånt, som får batterierna laddade igen. Det måste vara en bra balans mellan jobb, måsten, fritid och sömn, annars bränner man ut sej. Tveka inte att söka avlastning eller stöd, man behöver inte känna sej som en dålig människa för att man tar hjälp, när man har barn som kräver mer än man kan ge. Och gör det innan du hamnar med näsan under vattnet..kramar och hoppas det blir bättre när ditt barn blir äldre. Vår som nu är 5 år, är lite lätthanterligare nu, men jag minns väl hur det var när det var som värst.

Men snälla... Det här kanske inte är precis det TS behöver höra just nu.

Det är precis det hon behöver höra, för det låter farligt nära blackout o kollaps och får hon inte hjälp snart så kan det faktiskt gå riktigt illa...SÅ allvarligt är det när man skriver om sina barn på det viset, då har det redan gått alldeles för långt.

Nej, skrev jag det kanske? Jag menade lite som så att pappan verkar inte ha en aning alls över hur hon har det. Och bör visa förståelse lite mer genom att gå ner i tid. Och visa henne att hon inte är ensam i detta.

Men snälla söta du!

Du måste ha hjälp. Omedelbart!

Avlastningsfamilj är väl bra - innan du ger upp helt. Om du inte kan nå fram till pappan med hur svårt du har det.

Om mamman kan komma undan litet då och då hon med när pappan tar över så brukar hom hålla ihop.

Varför skall TS laga mat och ta hand om barn samtidigt - var är pappan?

Hmm, du läste inte vad jag skrev va?.
Det är lika mycket pappans ansvar att ta hand om barnet och funkar inte det med mamma/barn får pappan fasktiskt gå ner i tid och hjälpa till.
Easy.

Nu börjar du faktiskt bli riktigt otrevlig, kan du inte ta och tona ner dig lite? Förstår absolut hur du menar, men måste du vara så otrevlig?

Skitlätt.

Men när pappan väljer att inte göra så då? Eftersom han inte ser problemet.

Jag lämnar det till experterna och inte till oss idiotiska föräldrar som tagit oss igenom det. Bye bye.

Hur många *ungar* har du själv?
Nej nu lämnar jag den här tråden till er mammor som kan tänka er att lämna bort era barn för någon månad eller 2. Jag som pappa kan inte ens tänka tanken.

Googla "avlastningsfamilj" så kanske du fattar.
De flesta här inne vet åtminstone hur många barn de har.

Du behöver nog 'an attitude adjustment' och det är snarast. Då hjälper man för fasen till !!!!!!!. Dina karlar tycks spegla din inställning till föräldraskapet ganska väl om det är sådana du har i bagaget.

Och din egen attityd är oklanderlig?

Bullshit. Det är så typiskt dig så jag kräks.
Har man en fungerande relation så kan väl förhelvete inte jag som förälder så bredvid och se den kvinna som jag älskar och det barn jag älskar må dåligt??????
Du behöver nog 'an attitude adjustment' och det är snarast. Då hjälper man för fasen till !!!!!!!. Dina karlar tycks spegla din inställning till föräldraskapet ganska väl om det är sådana du har i bagaget.

Och om man inte har en fungerande relation då?

Uppenbarligen så har inte pappa insett problemet...

Det är ju toppen att du har svart bälte i föräldraska ( jo vi har sett det:grin:) Men sanningen är att alla män inte inser att 50-50 är det bästa för ungarna...

Pappan helst.
För egentligen så är det ju en familjeangelägenhet.

Jo, jag kan hålla med om att det till viss dedl är en familjeangelägenhet, men jag vet också hur det är att sitta fast med ungar runt benen, en man som jobbar allt han kan och en utmattad hjärna... Jag tog mig förbi och till sist växte ungarna upp och blev äldre, men på det viset som TS beskriver det vet jag av YRKESerfarenhet(15 år i vården,utbildad USK/Mentalskötare/Jobbat inom Psyk 10 år/dessutom återuppstånden från en MKT svår depression) som INTE hade med mammarollen att göra, så jag VET att detta KAN leda till hemska saker och då anser jag att man gör bäst i att SÖKA/SKRIKA efter profesionell HJÄLP innan det blir för sent.......

Jag har sedan flera år min ene son hos avlastningsfamilj... Han höll på att formligen bränna ut både oss som föräldrar och sina syskon... Nu är han stor och sköter sin vistelse hos dom ganska så själv... Han fyller 14 i sommar och idag när han kryper mig under skinnet säger jag åt honom att åka till avlastarna för det behövs... Han vet att jag ÄLSKAR honom och aldrig skulle vilja leva utan att han finns där, men ibland är det OK att ta en paus... Precis som jag kan be/säga åt min älskade make att jag behöver rast från honom...allt är sagt med KÄRLEK..och vi är öppna, raka och ärliga hemma hos oss...

TS måste få andas/hela/vila och vara MÄNNISKA (inte bara mamma) imellanåt... annars klappar hon igenom... Anna's bok är säkert bra(har aldrig läst den) men är man så slut i skallen som TS är det tveksamt hon kan läsa och ta till sig råden som ges ut...

Proffshjälp är att föredra eftersom det redan gått alldeles för långt och TS redan är så slut... Hon skulle förmodligen INTE orka börja nysta och dra i maken eller allt praktiskt strategitänk som behövs i nuläget...därför är HJÄLP att föredra och förorda...
Men det kanske vore bättre att det hela slutar i ett Suicidförsök med sonen brevid sig... :( för då har det hållits som en familjeangelägenhet iaf...

Förlåt den något hätska tonen, men sånt här är ytterst allvarligt...

Senast ändrad:

*Knapplån*. Till trådskaparen, sök hjälp och gör det nu.
Jag har en autistisk son och en utåtagerande dotter. Jag kämpade LÄNGE själv, till slut stod jag inte ut, bröt ihop och bara grät och låg i en hög typ. antidepressiv medicin och terapi krävdes.Blev utbränd.
Jag lämnade sonen till sin pappa, med tanken att om jag inte lämnar ett av barnen så tar jag livet av mig NU. Jag och sonen har varit skilda åt sen i januari eller februari och det var först i Maj som jag började fungera som människa igen. Fortfarande idag så är min maxdos av sonen 2 dagar, sen får jag sammanbrott och bara gråter. Jag klarar inte av det.
Jag tycker att det är starkt att erkänna att man inte orkar, men för många är det skamligt. Man ska orka med sina barn, punkt. Men de kanske inte förstår hur det är att leva med barn som kräver dygnet runt akutberedskap.
Det gör ONT att erkänna, de som träffat barnen förstår mig (förutom pappan då)eller låtsas iallafall göra det :love: men på omvägar så får man ju höra vilken hemsk människa man är.

Senast ändrad:

Bullshit. Det är så typiskt dig så jag kräks.
Har man en fungerande relation så kan väl förhelvete inte jag som förälder så bredvid och se den kvinna som jag älskar och det barn jag älskar må dåligt??????

Hmmmm, ta och kliv ner från dina höga hästar och sitt med oss andra på gräsrotsnivå.... Jag kan berätta att min och makens relation är sällsynt bra och fungernade sedan snart 20 år tbx och vi har gemensamt snart fostrat 6 ungar...men trots all hans kärlek stod han ganska så handfallen när det blev jobbigt för mig... Han var lika maktlös som jag därför att han var lika "insyltad" som jag var och hans jobb är inte att "ta hand om" utan VI ska VANDRA TILLSAMMANS...

Det är MKT svårt för en partner att vara tillräkligt neutralt objektiv eftersom det rör sig om KÄNSLOR... Som make/maka är man känslomässigt engagerad och därför redan "upptagen"
Man kan INTE sitta på 2 stolar samtidigt så att säga... makens jobb är att vara make...inte problemlösaren... han ska vara partner och pappa..inget mer...och TS behöver MER... därför måste hon ha proffshjälp... pappan också...för han kan lika gärna vara i förnekelse och uppleva sig maktlös...då jobbar han... för det är något han KAN..försörja sin familj.... Dessa två behöver få slippa vara MAMMA och PAPPA... bara vara MAN och HUSTRU... då kan dom tillsist hjälpa varann... när dom fått hjälpen utifrån och vilat orkar dom hitta nya strategier och planer och orkar stå ENADE...

Liknande trådar

Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 103
Senast: Meibla
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 236
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag har en son på snart 4år och tyvärr har jag aldrig fått uppleva den där glädjen över att ha barn som andra verkar känna. Man ser...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
43 744
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar