Nu är livet slut

Sv: Nu är livet slut

Nej, men föräldrarnas psykiska hälsa då? Nån måtta får det då vara!

Skulle du lämna bort din 2,5 åring till en vilt främmande familj och med gott samvete gå och lägga dig och återhämta din psykiska hälsa när du vet hur barnet har det :confused:. Kan du det så gratulerar jag dig. Det skulle inte jag kunna göra iaf. Då slutade jag hellre jobba. Herregud vilket trauma för det stackars barnet.

Har du läst Anna Wahlgrens bok "Barnaboken"?
I den finns många tips om hur man ordnar vardagen så att det blir roligt i stället för en kamp.
Jag kände mig trygg med den och hade bra tider med mina små barn.

Utan den boken så vete katten hur det hade gått.
I bland så behöver man faktiskt en manual.

Skulle du lämna bort din 2,5 åring till en vilt främmande familj och med gott samvete gå och lägga dig och återhämta din psykiska hälsa när du vet hur barnet har det :confused:. Kan du det så gratulerar jag dig. Det skulle inte jag kunna göra iaf. Då slutade jag hellre jobba.

Varför skulle det vara negativt för pojken att bo en helg i månaden hos en avlastningasfamilj??? Förmodligen skulle han tycka det var skönt han med...

Det är ju uppenbart att mamma behöver ett brejk. Och eftersom pappa uppenbarligen inte vill gå ner i tid så är det väl de enda alternativet.

Ursäkta?

Det är väl bra mycket bättre att använda sig av en avlastningsfamilj (knappast vilt främmande) än att klappa ihop psykiskt?

*kl*
Har du tänkt på hur barnet mår då när mamman är instabil? Är det inte bättre att barnet får en time-out från sin mamma, så att mamman kan återhämta sig och bli en bättre förälder = lyckligare barn?

Kan inte du sluta tramsa om en massa saker som bara ger ångest och dåligt samvete.

Att vara helt utmattad kan faktiskt kräva att man får återhämta sig.
Och ett barn mår inte alls dåligt av att bo i en familj med god vana av barn och kanske även utbildning.
Tvärt om så behöver det här barnet vägledning i livet och det klarar föräldrarna inte av just nu.
Ett barn som känner ett de vuxna inte har kontroll över tillvaron blir förtvilat och stökigt i sina försök att ta den kontroll som inte finns.

Varför kan inte du vara snäll?

Skulle du lämna bort din 2,5 åring till en vilt främmande familj och med gott samvete gå och lägga dig och återhämta din psykiska hälsa när du vet hur barnet har det :confused:. Kan du det så gratulerar jag dig. Det skulle inte jag kunna göra iaf. Då slutade jag hellre jobba. Herregud vilket trauma för det stackars barnet.

Om det skulle innebära att jag överlever och kan ta hand och leva med ungen resten av livet skulle jag gärna ta ett brejk på nån månad. Faktiskt. Tragiskt att vissa föräldrar inte kan se den stora bilden ist för att tänka i den lilla lådan.

Vad har jobbet med saken att göra? Man blir väl minst lika utmattad av att gå hemma och se fyra väggar ständigt och jämt? Jobbet och stallet kan vara en enormt välbehövlig skön paus!

Varför skulle det vara negativt för pojken att bo en helg i månaden hos en avlastningasfamilj??? Förmodligen skulle han tycka det var skönt han med...

Det är ju uppenbart att mamma behöver ett brejk. Och eftersom pappa uppenbarligen inte vill gå ner i tid så är det väl de enda alternativet.

*VILL* hur resonerar du nu??? Han ville göra barnet antar jag. Har han nu ansvaret så vill han inte ta det, eller vad vill du säga?
Hur många barn har du Miss själv, bara för att jag är nyfiken.?

otäckt...min klasskamrat ströp sitt barn, gömde henne i källaren och var med i1½- 2 dygn o letade efter henne...total blackout...

Men snälla... Det här kanske inte är precis det TS behöver höra just nu.

Senast ändrad:

Om det skulle innebära att jag överlever och kan ta hand och leva med ungen resten av livet skulle jag gärna ta ett brejk på nån månad. Faktiskt. Tragiskt att vissa föräldrar inte kan se den stora bilden ist för att tänka i den lilla lådan.

Vad har jobbet med saken att göra? Man blir väl minst lika utmattad av att gå hemma och se fyra väggar ständigt och jämt? Jobbet och stallet kan vara en enormt välbehövlig skön paus!

Hur många *ungar* har du själv?
Nej nu lämnar jag den här tråden till er mammor som kan tänka er att lämna bort era barn för någon månad eller 2. Jag som pappa kan inte ens tänka tanken.

Du måste ha hjälp och det är på en enda gång... Sen är det punkt med det, innan det händer sonen och dig nått du inte skulle orka leva med....

SKRIK tills någon hör.... För livet går inte i repris och just nu är du på väg till en mycket mörk och hemskt plats där ingen förtjänar att vara.... Att få barn är inte ett slut på livet, bara en annan form och det ska verkligen INTE kännas som det gör för dig vännen.....

SKRIK dig både hes och döv..... för då måste någon höra....

Känner att Oldie får stå till svars för ngt som faktiskt är helt sant. Socialtjänsten är MYCKET försiktigt med att bevilja kontaktfamiljer till så små barn. Man lämnar inte bort barn hur som helst, speciellt inte så små.

Jag GISSAR att familjen skulle kunna få en förälder/barn placeringen beviljad där man TILLSAMMANS jobbar på att förbättra samspelet/anknytningen.

Tackar för mig! Hoppas att det kommer att lösa sig inom en snar framtid !

*VILL* hur resonerar du nu??? Han ville göra barnet antar jag. Har han nu ansvaret så vill han inte ta det, eller vad vill du säga?
Hur många barn har du Miss själv, bara för att jag är nyfiken.?

Ja... VILL Eftersom han jobbar 40 timmar/veckan så kan man väl bara gissa att han inte anser att det är viktigt att lösa detta med sonen INNAN TS kollapsar!

Jag har inga barn, hur så?

Det där är väl ändå inte helt sant eller? Att alla pappor bara dumpar över barnen på mammorna när de inte orkar? Eller hur menar du?

Det där är väl ändå inte helt sant eller? Att alla pappor bara dumpar över barnen på mammorna när de inte orkar? Eller hur menar du?

Jo det brukar vara helt sant i de fall när mammorna är nära att kollapsa av utmattning.

Om det inte är så så brukar mammorna hålla ihop.

Mot sådant här brukar det förhatliga 50%-50% av föräldraledigheten hjälpa.

Nej, men man kanske tänker på att pappan bör gå ner i tid för att stötta mamman lite mer? Hans jobb bör vara rena semestern i jämförelse med vad hon går igenom.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 103
Senast: Meibla
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 236
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag har en son på snart 4år och tyvärr har jag aldrig fått uppleva den där glädjen över att ha barn som andra verkar känna. Man ser...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
43 744
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar