Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med. Jag älskar mina föräldrar och de älskar mig - men jag tror inte att någon av oss skulle komma på tanken att jag skulle flytta dit vid en separation
Men det kanske är skillnad om de bor på gård på landet.
Fast det är inte bara kvadratmetrarna jag menar... Klockan är för mycket för att förklara närmare, inser jag.
Jag kan ffa se det från andra hållet, om det var hans hus vi bodde i och han meddelar att vi ska gå isär, så hade jag packat en "nödpackning", tagit med mig hundarna och akutflyttat hem till mamma (som alltid har dörren öppen för mig vid nödlägen, precis som jag för henne) bara för att få en extern punkt att stå på.
Hela grejen med att vi nu separerar är för att vi försökt stå ut ett tag, trots att vi inte trivts. Det innebär att tålamodet är hårt påfrestat redan. Jag längtar efter att kunna STÄDA mitt eget hem, så jag kan ta emot vänner på besök utan att skämmas!
Min mamma står inte beredd att ta emot mig, men om det inträffar något så att det behövs så skulle hon se till att lösa det precis som för övriga familjemedlemmar eller vänner. Man hjälps liksom åt med det som behövs när det behövs åt båda håll. Däremot hade jag själv gjort vad jag kan för att undvika det, då det inte är roligt att bo hemma igen oavsett anledning.Så är det nog iofs vid de flesta separationer.
Jag har nog aldrig förut hört talas om vuxna personer som ser sin mamma som en lösning om deras samboförhållanden tar slut. Någon gång måste man väl ändå börja ta hand om sig själv och ta konsekvenserna av sina handlingar och val? Utan att tänka att mamma snällt och självuppoffrande alltid väntar med nymanglade lakan.
Varför ska mamma med kort varsel vara beredd att ta emot vuxna barn i hemmet. Och i förekommande fall då även barnbarn, fosterbarn och husdjur.
<snip>
Min mamma står inte beredd att ta emot mig, men om det inträffar något så att det behövs så skulle hon se till att lösa det precis som för övriga familjemedlemmar eller vänner. Man hjälps liksom åt med det som behövs när det behövs åt båda håll. Däremot hade jag själv gjort vad jag kan för att undvika det, då det inte är roligt att bo hemma igen oavsett anledning.
Men olika familjer har väldigt olika sätt att se på saker det vet jag sedan tidigare.
/Camilla
Men precis som Petruska är jag förvånad över de tuffa tongångarna i tråden och allt prat om deadline. Man behöver väl inte bli fiender över en natt bara för att man separerar? Det gör det ju bara ännu jobbigare.
Att fortsätta bo tätt inpå varandra i en liten etta när den ena mår väldigt dåligt av det hade definitivt varit sistahandsalternativet.
Min poäng är att jag överhuvudtaget inte skulle komma på tanken att mina föräldrar har något ansvar för min boendesituation.