Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt finns det redan en bostad åt honom på hans föräldragård, så han står absolut inte utan alternativ.
Att flytta hem till sina föräldrar skulle jag inte se som ett alternativ.
Jag är förvånad över tongångarna i tråden. Är ordet separera bara en snyggare omskrivning för att den ena kastar ut den andra från den ena dagen till den andra?
Jag skulle aldrig bli sambo med någon om det var så jag trodde att separationer gick till.
Men om han själv tycker att tre veckor är ok, så är det väl det.
??? Om han inte hittar nåt annat ställe att flytta till så är väl SJÄLVKLART ens föräldrar ett alternativ ?
så hade jag packat en "nödpackning", tagit med mig hundarna och akutflyttat hem till mamma (som alltid har dörren öppen för mig vid nödlägen, precis som jag för henne)
Hela grejen med att vi nu separerar är för att vi försökt stå ut ett tag, trots att vi inte trivts. Det innebär att tålamodet är hårt påfrestat redan.
???
.. Inte en chans att ett ex som gör slut skulle få spec lång tid på sej att hitta nytt ställe att bo på, och då är Stockholms bostadsmarknad inte rolig !
Så är det nog iofs vid de flesta separationer.
Jag har nog aldrig förut hört talas om vuxna personer som ser sin mamma som en lösning om deras samboförhållanden tar slut. Någon gång måste man väl ändå börja ta hand om sig själv och ta konsekvenserna av sina handlingar och val? Utan att tänka att mamma snällt och självuppoffrande alltid väntar med nymanglade lakan.
Varför ska mamma med kort varsel vara beredd att ta emot vuxna barn i hemmet. Och i förekommande fall då även barnbarn, fosterbarn och husdjur.