Nu är bomben släppt

Sv: Nu är bomben släppt

Det låter bra! :)

Tror också att 3 veckor är ganska rimligt. Å ena sidan är det en ganska kort tid att hitta nytt boende på, men å andra sidan har han ju faktiskt möjlighet att flytta idag med tanke på sin mammas gård där. Hade han inte haft den möjligheten hade man väl kanske fått stå ut en längre period, så länge han faktiskt letade, men nu finns ju som sagt chansen för honom att flytta ganska så direkt och det är nog det minst smärtsamma alternativet - även om han inte riktigt är med på noterna där.

Försök att vara borta mycket och är ni hemma samtidigt, så försök verkligen att hålla det schysst och så "trevligt" det går. Försök låtsas som att det inte alls går dig på nerverna, annars tror jag att det kan bli trist stämning och det bästa är väl ändå om man kan lösa det så smidigt som möjligt och samtidigt inte bli världens ovänner.

Lösningen för mig: ser till att bara vara hemma för att sova, all vaken tid tillbringades på annan plats.

Har precis gått igenom samma sak.
Jag bröt upp för en månad sedan.

Jag flyttade direkt hem till mina föräldrar, eller jag tog lite kläder och bodde där.
Nu bodde vi i en hyresrätt som jag inte ville ha. Så för mig var det enkelt, hitta ny lgh så fort som möjligt. Han fick byta lgh till en annan, så vår gamla skulle vara tom på 2 veckor. Så jag fick mellanlanda alla prylar i en barack på pappas jobb innan jag fick tillgång till min nya lgh. :banghead: Nästan allt i vår 3:a var mitt.

Ang prylar och så, så blev det att min sambo har "fått" en hel del prylar av mig (som jag eg behövde), Iom att han bodde i gamla lgh under tiden jag flyttade ut, kändes det dumt att ta saker som han använde, men som var mina egentligen. Men funderar då på Tacitus inlägg:
Att bråka om några fjuttiga småpengar hit och dit eller möbler eller andra materiella ting när man går isär blir inte bra för någon, det blir bara småaktigt och upprörda känslor i onödan.

Så kanske ska strunta i det. Men samtidigt så är det ju just det, JAG måste alltid fixa saker, för han skiter i det och får saken fixad på köpet. Och det är ju just det, jag vill att han bannemig måste ta tag och fixa saker själv nu. Så är lite tjurig att han slipper fixa de grejer som som egentligen är mina. Som jag själv får fixa nya nu. Absolut inga stora grejer, men många bäckar små. Det handlar om att han fått alla skärbrädor, mitt täcke, min router (som jag iof troligtvis klarar mig utan, då det ska ingå i min nya lgh), grytlappar, alla torrvaror (flingor, mjöl, socker, bakpuvlver mm som det är jag som köpt), damsugare, galger mm. Som sagt, inga livsnödvändiga prylar, men många bäckar små.

Hade jag varit du, hade jag hjälp honom att packa (eller är det bara ute som han har massa prylar?). Mest för att bli av med honom. Jag hade ansträngt mig lite och struntat i hans lathet, för att sen andas ut och slippa irritera sig på det.

Och du, man får skylla allt som går fel på sitt x, men bara under de kommande två åren. :devil::D:p;) Även om han inte har med det att göra :sneaky:

Jo just det, försök att vara hemma så lite det går. Hälsa på folk, jobba extra, gå extra många/långa rundor med hundarna. Åk iväg om du har möjlighet och sov borta nån natt.

Hoppas att det löser sig så bra det går!

För mig som bor i en stad med rätt svår bostadsbrist, känns en frist på 3 veckor ganska orimlig. Det är för mig också svårt att se det rimliga i att öht ge någon en tidsgräns på det där sättet. Även om det är din lägenhet som han har flyttat in i, så är det ju där han bor. Oftast behåller man ju inte sin förra bostad som nödlösning sedan man blivit sambo - och om man gjorde det, så gör man det väl inte i åratal, utan en kortare tid.

Så även om det är självklart att det är han som ska flytta, så är hela idén med en bestämd tidsgräns konstig för mig.

Men du känner ju bostadsmarknaden i din trakt. Det är kanske plättlätt att hitta en vettig bostad på ett par veckor där?

Om att stå ut: Svårt, är allt jag kan säga om det. Tyvärr.

Som sagt finns det redan en bostad åt honom på hans föräldragård, så han står absolut inte utan alternativ.

Hitta den bostadstypen han vill ha är relativt enkelt om man typ lägger två strån i kors och faktiskt gör nått. Hans problem är att han skjuter på allt som inte andra gör åt honom...

Jag kanske ska nämna att jag förvarnade om att det kändes så här för redan två månader sedan, och det var han själv som satte treveckorsgränsen när jag sa att jag ville ha en specifierad tidsgräns.

Han är lat. En starkt bidragande orsak till mitt beslut faktiskt;) Är tre veckor för generöst?

Beror nog på var man bor. Jag och min fd sambo bodde tillsammans i 3 ½ månad efter att vi tagit beslut om att separera. Detta för att han skulle hitta bostad (jag köpte ut honom ur huset, men naturligtvis först i samband med att han faktiskt flyttade). Det gick efter omständigheterna bra, men var såklart inte idealiskt. Även för våra barn var det ju en konstig situation.

Håll ut i dina veckor och se fram emot tiden därefter. Lycka till! :)

Som sagt finns det redan en bostad åt honom på hans föräldragård, så han står absolut inte utan alternativ.

Hitta den bostadstypen han vill ha är relativt enkelt om man typ lägger två strån i kors och faktiskt gör nått. Hans problem är att han skjuter på allt som inte andra gör åt honom...

Jag kanske ska nämna att jag förvarnade om att det kändes så här för redan två månader sedan, och det var han själv som satte treveckorsgränsen när jag sa att jag ville ha en specifierad tidsgräns.

Finns ett alternativ, föräldrahemmet, så kör på det.
Hittar han inte motivation att hitta sig ett eget bohag när han bor
hos sina föräldrar så är han kanske ett hopplöst fall men då är han åtminstonde
inte ditt problem - längre.

Men tycker du så illa om honom så det inte bara går att bo ihop då ?

Mitt exexex o jag gjorde slut så för typ 100 år sen , och jag minns inte att vi bråkade eller höll oss ifrån varandra, det enda som var jobbigt var att han eg inte ville flytta så jag fick faktiskt fixa en lägenhet till honom så jag kunde bli av med han ..så om ni ändå kan samsas så blir det bra mycket enklare

Jag är vansinnigt trött på allt som har med honom att göra, men är vuxen nog att inte bråka;) Vi trivs absolut inte i varandras närhet som det är nu, så det är hålla sig hemmifrån som gäller.

Jag har lite svårt att förstå varför han inte tar sitt pick och pack och flyttar till sitt päron. Tycker han att det funkar finfint att fortsätta bo ihop med dig? I och för sig kan han ju ha en tråkig relation till sin mamma, vad vet jag.

Och det här med att det är svårt att hitta bostad pga hundarna förstår jag inte heller. Det är ju bara rena allergiklassade bostäder som går bort. Inte särskilt många m a o. Ni bor ju redan trångt som det är så han och hundarna kan väl klämma in sig i någon liten etta på temporär basis. Ni bor väl dessutom i Örebro(?) och där borde det inte vara alltför svårt att hitta lägenhet.

Han har bra relation med sin mamma. Däremot kräver två av hans tre hundar lite engagemang för att de ska bli hanterbara inomhushundar (de bor i rastgård) och han är helt ointresserad av att sköta det. Ena är dessutom rejält skarp och vaktar mycket. Hon biter hål om främmande stoppar fram händerna. Andra tiken är trevlig, men understimulerad. Tredje hunden är en stor och bufflig bruksschäfer.

Jag vet faktiskt inte hur han resonerar, men hans extrema bekvämlighet lär inte trollas bort, så det kommer ta tid... :meh:

Så hans hundar är så jobbiga att han måste bo kvar hos dig? :cautious:

Nej låt honom ta lite eget jäkla ansvar och säg åt honom att du mår skit och inte trivs i ditt eget hem och att han rätt och slätt får dra. Han kan ju flytta så du sätter honom inte på någon pottkant direkt.

Hans hundar är så jävla jobbiga så de vore avlivade om det inte vore för all träning jag lagt på dem det här året. Han har inte en chans att klara av att hantera dem ensam. Senast nu i helgen gjorde schäfern utfall mot en mötande hund när han var ute och körde, och det var ren jävla tur att ingen skadade sig. Xets version är att den andra hunden hetsade mot spannet och att hans hundar ignorerade den... (jag fick se filmsekvensen, för att se hur illa den mötande betedde sig... ).

Precis så sa jag. Att jag blir helt punkterad av att öht befinna mig på gården, eftersom hans bröte och hans hundar tar över både inom- och utomhus. Så han får flytta.

Han är på lajv nu i tre dagar, så jag har lite lugn och ro, om än mitt i brötet.

Senast ändrad:

Förstår att du känner för hundarna men de är inte ditt ansvar och problem (som du vet).

Det här att han "inte är flyttbar på kort varsel" som du skriver i trådstarten stämmer ju inte. Han kan dra till sin morsa. Men han kanske tycker att du är en bättre hundvakt än morsan, medan han är på lajv nu...

Så är det absolut. Han är bekvämlighet förkroppsligad.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 468
Senast: lundsbo
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 860
Senast: monster1
·
Relationer Hej alla fina bukare! Jag har sedan ett halvår tillbaka min första relation (i mitt 24 åriga liv). Eftersom jag inte har några...
Svar
14
· Visningar
2 452
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka