Nordsvenskar och kallblodstravare del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pust!
inte helt lätt att hänga med i alla trådar :p
Med Våd går det bra. Vi kämpar och har oss, men han känns riktigt trevlig för det mesta. Vi har förälskat oss lite i tömkörning så det ägnar vi en hel del tid åt. Jäkligt trevligt att stå på backen och se sin ursnygga häst :love:
Slänger in en favvobild från förra helgens Hubertus.
10427319_10152500087238789_8744970717493364273_n.jpg

@KrullTroll Vad roligt med hubertusjakt!

Idag körde jag en sväng igen. Den värsta udden av dynamiten från igår var avskalad och han var riktigt fin att köra :) Däremot funderar jag på om det kan vara läge att börja köra på stångbett, i alla fall efter igår och efter pratstund med @parellikusken i söndags. Det tål att fundera lite på.

@KrullTroll Vad roligt med hubertusjakt!

Idag körde jag en sväng igen. Den värsta udden av dynamiten från igår var avskalad och han var riktigt fin att köra :) Däremot funderar jag på om det kan vara läge att börja köra på stångbett, i alla fall efter igår och efter pratstund med @parellikusken i söndags. Det tål att fundera lite på.

Min liverpoolstång är nog för liten för din häst, annars hade du ju kunnat få låna den och prova för att se vad han tycker.
Vet dock att den där butiken i stan som säljer begagnad hästutrustning ligger granne med min skola numera (livsfarligt ju..) och att de har en massa billiga bett där. Kanske finns där körbett också. :)

Min liverpoolstång är nog för liten för din häst, annars hade du ju kunnat få låna den och prova för att se vad han tycker.
Vet dock att den där butiken i stan som säljer begagnad hästutrustning ligger granne med min skola numera (livsfarligt ju..) och att de har en massa billiga bett där. Kanske finns där körbett också. :)

Ja, Lazer har nog liiite :p större storlek på mun än Dacke. Hehe, jag får väl se till att pallra mig in till stan nån dag då :D Annars är det väl inte hela världen om jag köper ett och testar. Det är ju alltid bra med många bett i samlingen. Alltid kommer det till nytta nån gång.

dressyrträningen i korthet:

jag och tränaren delade inte samma språk, hon gav inga svar när jag frågade varför eller bad om ett utvecklat svar. Så vi kommer nog inte ses mer, utan nu får jag börja leta egen tränare. har tre jag funderar på att fråga, men den jag helst vill ha vet jag inte hur jag får tag på eller om hon ens håller på längre :(

Ja, Lazer har nog liiite :p större storlek på mun än Dacke. Hehe, jag får väl se till att pallra mig in till stan nån dag då :D Annars är det väl inte hela världen om jag köper ett och testar. Det är ju alltid bra med många bett i samlingen. Alltid kommer det till nytta nån gång.

Japp, alltid bra med bett. Iofs har jag rätt få, men ändå. :)

Har rätt trist uppdatering.. Dacke har fått vila sedan i söndags, förutom en promenad idag. Hagfixande och besvärlig rygg ställer till det. Inväntar remiss för MR och röntgen nu i alla fall.
Men imorgon har medryttaren Dacke, så då får han motion i alla fall. :)

@Cherarriduracell Vad tråkigt att skoningen inte fungerar :( Hoppas ni löser det.

Har inga nya rapporter att göra, men har fått bilder från förra helgens kurs. Samtliga bilder och filmer är tagna av @ullisdenballe
1094454_854303211260991_4841886539511783261_o.jpg

1094090_854303207927658_7125831214132708527_o.jpg

10714476_854303184594327_1012789325150410102_o.jpg

Fick också några filmsnuttar som jag klippte ihop till en film. Förutom att snuttarna är ihopsatta är det helt oredigerad, så var snälla.

Va roligt att du visar bilder och filmer uppsuttet! Va fina ni är. Hade man bara en fotograf alltså. Fast jag vet ju att min ridning känns mycket bättre än vad den ser ut så det kanske är lika bra. :)

På sistone har han varit stel och konstig och häromdan avbröt jag uteritten och gick till en äng för att jobba igenom högersidan för han kunde inte ta under sig med höger bak. Jag måste ha trollat för efter det är han så fin. Han har så mjuka, runda gångarter, lätt för att ta under sig och positiv. Det är en fröjd att sitta på hans rygg just nu. :love:

Kan fortfarande inte se min häst i ögonen efter gårdagens träning, så idag åkte jag och skaffade en ny tränare. Tyvärr kan inte hon komma förrän i januari, så jakten går ändå vidare, behöver ju hjälp nu också. Vet bara inte vem mer jag ska fråga, min gamla dressyrtränare som jag AVGUDAR vet jag inte hur jag ska få tag på, att stalka fram henne på facebook och sen skicka meddelanden i facebookchatten känns ju lite halvt skitkonstigt. Men jag är desperat, hur gör man???

Japp, alltid bra med bett. Iofs har jag rätt få, men ändå. :)

Har rätt trist uppdatering.. Dacke har fått vila sedan i söndags, förutom en promenad idag. Hagfixande och besvärlig rygg ställer till det. Inväntar remiss för MR och röntgen nu i alla fall.
Men imorgon har medryttaren Dacke, så då får han motion i alla fall. :)

Men, vad tråkigt att ryggen strejkar. Hoppas att du får tid för MR och röntgen snart.

Va roligt att du visar bilder och filmer uppsuttet! Va fina ni är. Hade man bara en fotograf alltså. Fast jag vet ju att min ridning känns mycket bättre än vad den ser ut så det kanske är lika bra. :)

På sistone har han varit stel och konstig och häromdan avbröt jag uteritten och gick till en äng för att jobba igenom högersidan för han kunde inte ta under sig med höger bak. Jag måste ha trollat för efter det är han så fin. Han har så mjuka, runda gångarter, lätt för att ta under sig och positiv. Det är en fröjd att sitta på hans rygg just nu. :love:

Tack :) Du får ta och muta nån att fota er nån dag :p Vad bra att du fick igenom det som tog emot. Du verkar ju ha fått betalning med en gång :)

Idag red jag ett jättetrevligt dressyrpass i paddocken. L var väldigt välbalanserad och mjuk och jag lyckades sitta ordentligt och vara följsam i handen. Hoppas att vi får fler såna pass ett tag nu.

Kan fortfarande inte se min häst i ögonen efter gårdagens träning, så idag åkte jag och skaffade en ny tränare. Tyvärr kan inte hon komma förrän i januari, så jakten går ändå vidare, behöver ju hjälp nu också. Vet bara inte vem mer jag ska fråga, min gamla dressyrtränare som jag AVGUDAR vet jag inte hur jag ska få tag på, att stalka fram henne på facebook och sen skicka meddelanden i facebookchatten känns ju lite halvt skitkonstigt. Men jag är desperat, hur gör man???

Du har ingen bekant som tränar för henne, eller vet var hon brukar hålla träningar, som du kan hänga med och titta på och då passa på att ta kontakt med tränaren? Har hon ingen hemsida eller liknande där kontaktuppgifter finns? Då är det ju bara att ringa. Du är ju dessutom en potentiell kund så lite välvilja borde väl finnas från hennes sida också.

Angående dåliga träningar, och ridpass överlag, så har väl alla dem och gör fel och missar som man inte är stolt över. Så länge du är medveten om när det blir fel och inte gör om det så tycker jag att det är lugnt. Vi är ju inte mer än mänskliga någon av oss.

Du har ingen bekant som tränar för henne, eller vet var hon brukar hålla träningar, som du kan hänga med och titta på och då passa på att ta kontakt med tränaren? Har hon ingen hemsida eller liknande där kontaktuppgifter finns? Då är det ju bara att ringa. Du är ju dessutom en potentiell kund så lite välvilja borde väl finnas från hennes sida också.

Angående dåliga träningar, och ridpass överlag, så har väl alla dem och gör fel och missar som man inte är stolt över. Så länge du är medveten om när det blir fel och inte gör om det så tycker jag att det är lugnt. Vi är ju inte mer än mänskliga någon av oss.
Jag tror inte hon håller på längre. Hon hade iaf ett uppehåll ett tag men har hört på långt håll att hon kaaaaanske tränar en bekant. Det var henne jag red för från jag var 11 till 16 så det är liksom hon som lagt grunden i min ridning. Men iom att hon inte driver träningsstall/lektionsverksamhet öppet längre blir själva kontaktbiten lite awkward. Tack förresten för att du är så mysig och lugnande i den här tråden :)

Såklart du kan leta upp henne. :) Säg som det är att du red för henne för några år sen och tyckte hon var duktig, och hörde nu att hon håller lektion för en bekant, så du letade upp henne för att fråga om hon kan tänka sig att hålla lektioner för dig också. Hon blir säkert bara smickrad och glad, vem skulle inte bli det? Det värsta som kan hända är att hon säger att hon inte kan/har tid.

Jag tror inte hon håller på längre. Hon hade iaf ett uppehåll ett tag men har hört på långt håll att hon kaaaaanske tränar en bekant. Det var henne jag red för från jag var 11 till 16 så det är liksom hon som lagt grunden i min ridning. Men iom att hon inte driver träningsstall/lektionsverksamhet öppet längre blir själva kontaktbiten lite awkward. Tack förresten för att du är så mysig och lugnande i den här tråden :)

Jag håller med @tintilar Det är väl bara att fråga. Det värsta som kan hända är ju att du får nej och det överlever du väl?

Tack för att du tycker att jag är mysig och lugnande :) Jag tycker liksom att det redan finns för mycket prestige i ridsporten och vill inte själv medverka till att spä på det.

Idag fick jag och L sällskap av @parellikusken och Dacke. Vi hade en väldigt trevlig tur trots gråmulet väder och några regnstänk. L tyckte att det var himla spännande med ett nytt sällskap och var lite pigg och busade lite när vi skulle galoppera. Tur att Dacke var lugn och trygg, även om han också blev lite pigg på hemvägen :)

Myste runt i nysnön på ridbanan med barbackapad och övade på dubbla tyglar. Kör tränsbett + kapson (ibland cavemore), jag är för fumlig för att våga mig på stångbettet utan tränares översyn.

Fortsatt imponerad över lugn och stabil B har blivit. Mysfarbror <3.

Idag fick jag och L sällskap av @parellikusken och Dacke. Vi hade en väldigt trevlig tur trots gråmulet väder och några regnstänk. L tyckte att det var himla spännande med ett nytt sällskap och var lite pigg och busade lite när vi skulle galoppera. Tur att Dacke var lugn och trygg, även om han också blev lite pigg på hemvägen :)

Tack för sällskapet, ser fram emot nästa ridtur. :)

Här hinner jag knappt rida just nu för jag har folk här som provrider då jag söker medryttare. Jag tycker det är svårt, det är inte lätt att lita på nån annan med sin häst. :/ även om alla varit jättetrevliga. En till kommer ut idag.

Jag har bokat upp mig på intresselista inför Hanna Engströms nästa kurs i mina trakter och hoppas få delta på en i vår. Tills dess har jag hittat en tränare som hon rekommenderade som jag hoppas hinna rida nåt för innan, hon verkar ha ett väldigt bra tänk.

Tolle är väldigt rolig just nu men bdet märks att han inte har kondition o styrka som krävs. Känner mig lite uppgiven över det ibland men det är svårt att träna när man inte har någon riktning och inte vet hur. Så jag hoppas att vi kan få tid och pengar för en lektion snart. Det blir lite dyrare då vi måste hyra transport och ridhus, då denna tränaren inte håller lektion ute i bushen den här årstiden. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Gnägg Vi har passerat 2000 inlägg så jag börjar en ny tråd. @kryddelydd och @Cilva Jag tycker det är en intressant diskussion om mål och...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 401
Senast: Darkie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 369
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej alla kloka människor. Jag vet inte vad jag vill med denna tråden eller jo jag vill ha andra människors åsikter, tankar, förslag på...
Svar
16
· Visningar
3 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka