Han gick pga åldern. Skulle ha fyllt 31 i juni 2012Åh, jag vet inte om jag missat detta. :/ Jag har ju inte varit så aktiv i tråden senate åren. Vad hände?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han gick pga åldern. Skulle ha fyllt 31 i juni 2012Åh, jag vet inte om jag missat detta. :/ Jag har ju inte varit så aktiv i tråden senate åren. Vad hände?
Så snygg hästOj vad länge sedan jag var aktiv här glömmer av att skriva här när man har Instagram och FB...Kul att det händer lite här hela tiden och att det går bra med era fina hästar Glimten och jag har ju haft ett långt uppehåll över sommaren då jag opererat min handled Men nu har vi börjat komma igång och jag har snart kommit ut ur sadelträsket med Har beställt en ny sadel som ska komma i veckan. Äntligen!! Vi har varit på kurs i helgen och jag fick låna en sadel av den jag beställt den nya av så jag kunde rida. Så vi valde att tömköra ett pass av 3 för att inte det skulle bli allt för jobbigt för Glimten och mig Han funkar riktigt fint när vi tömkör och detta var 4 ggn nånsin vi gjorde detta. Ett riktigt bra komplement till ridningen måste jag säga. Tänkte bjuda på några små film snuttar från helgen, 2 från tömkörningen en i trav och en galopp och en liten ridfilm. Vi rider med dressyrstaket för allra första ggn och andra dressyrpasset på 4 månader. Så förväntningarna var inte så stora, men Glimt skötte sig så bra så och vi hade kul
Ridfilmen:
Trav på töm:
Galopp på töm:
Tack han gör sig ju bra i vittSå snygg häst
Skönt o höra att man inte är ensam. Är det vädret? Vad ska du tävla?Åhhh jag har helt kommit ur fas Hästen blev halt för ett par veckor sen så då fick han ju stå. Han fick en spark som bara tog på muskeln tack och lov så han blev bra på några dagar. Jag har inte ridit sen dess. Jag kommer inte igång alls. Om 3 veckor är det meningen att vi ska tävla. Vet inte hur jag ska göra, anmälningstiden går ut på lördag, men tänk om jag inte kommer igång? Jag suger verkligen just nu. Så slapp och omotiverad.
Skönt o höra att man inte är ensam. Är det vädret? Vad ska du tävla?
Men va kul ju! Det hade fått mig inspirerad. Det tycker jag absolut att du ska vara med på.Ingen aning om vad det är. Jag har bara inte lust alls. Var skönt att kunna skylla på hältan men den är ju borta Det är ridtravartävling så det vore ett dressyrprogram i skritt, sen hoppa 40 och ev 60 cm. Inget överdrivet ansträngande.
Förstår din sorg. Men du hittar din nästa nordis en dag.Det här med sorg inser jag tar tid, det är snart fyra månader sen jag var tvungen att avliva min nordis pga fång.
I helgen var jag med en bekant till stallet hon står i, det är hennes två hästar samt två stycken nordistravare i stallet. Vi skulle gemensamt ut och rida.
Kände mig lite löjlig där och då, men blotta anblicken av en nordis, gjorde mig helt tårfylld. Sorgen och saknaden av min egen kom som en käftsmäll. Deras långa manar påminde om Puttes man som jag brukade gråta i eller lukta i bara för att det var mysigt. Den där breda ryggen som bar mig överallt. De kloka ögonen som var så fantastiska att titta in i. Och nu på hösten skulle ju vi ha ridit ut på långa skogsturer bland alla vackra färger.
Jag har två hästar kvar, men ingen av dem kommer någonsin kännas lika nära som Putte gjorde. Det var han och jag. När Putte togs bort tänkte jag "aldrig mera nordis, lättfödd ras som bara får fång..", men nä, en dag ska jag ha en ny nordis. Det är min ras. De har allt och lite till.
Putte, jag känner mig halv utan dig!
Det här med sorg inser jag tar tid, det är snart fyra månader sen jag var tvungen att avliva min nordis pga fång.
I helgen var jag med en bekant till stallet hon står i, det är hennes två hästar samt två stycken nordistravare i stallet. Vi skulle gemensamt ut och rida.
Kände mig lite löjlig där och då, men blotta anblicken av en nordis, gjorde mig helt tårfylld. Sorgen och saknaden av min egen kom som en käftsmäll. Deras långa manar påminde om Puttes man som jag brukade gråta i eller lukta i bara för att det var mysigt. Den där breda ryggen som bar mig överallt. De kloka ögonen som var så fantastiska att titta in i. Och nu på hösten skulle ju vi ha ridit ut på långa skogsturer bland alla vackra färger.
Jag har två hästar kvar, men ingen av dem kommer någonsin kännas lika nära som Putte gjorde. Det var han och jag. När Putte togs bort tänkte jag "aldrig mera nordis, lättfödd ras som bara får fång..", men nä, en dag ska jag ha en ny nordis. Det är min ras. De har allt och lite till.
Putte, jag känner mig halv utan dig!