B
BonRaiz
Sv: Nordsvensk westernhäst
Ja, mkt får man höra, innan öronen trillar av
Ja, mkt får man höra, innan öronen trillar av
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
haha jaaa.. när jag var installad på ett annat stall så gnällde de över att jag slängde hästhår på gödselstacken, fast jag fortsatte iallafall då gick de och GRÄVDE upp håret.
jag flyttade ganska snabbt därifrån
det ska inte till kompostering, utan läggs på hög ett tag och används sedan som gödsel....
jag som bott på landet (brevid kor mm) och varit i många stallar osv har aldrig hört på maken tidigare, hästarna släpper inte SÅ mkt hår att jorden skadas, kanske om man la ut enbart hår, såvitt jag vet så bryts hår ner, annars så skulle ju hela världen vara över-hårat
konstigt att jag / mina vänner / mamma som e veterinär inte har hört talas om det tidigare
fast där vi bor är vi kanske inte så petiga
Om jag vore i dina kläder skulle jag läsa på lite bättre innan jag yttryckte mej så tvärsäkert! Nordsvensk brukshäst och Svensk kallblodstravare ÄR två olika raser, de är olika i både exteriör och temperament. Kallblodstravaren har naturliga förutsättningar att bli en riktigt bra ridhäst, nordsvensken är både tyngre och klumpigare och lämpar sej bättre som draghäst. En ny kunskap att lägga på minnet, Sellan!
Sen är det ju beklagligt att man kallar en kallblodstravare för "travnordis", det är ju inte en nordis!
tja du får väll skaka liv i denHur en tråd kan spåra ur !
"Travnordis", är det en korsning mellan kallblodstravare och bruksnordis???? Det kanske är en ChryslerFord du menar ???tja du får väll skaka liv i den
fast jag är nyfiken hur det går för Western_gus och vad det är för typ av kallblod TRAVNORDIS eller BRUKSNORDIS
du har just fixat till en ny rasvariant kanske något att avla på och Ford amrikansk eller tysk
de funkar ju tydligen med Saab