B
babyfoal
Hej..
Jag måste få skriva av mig, för detta börjar bli jobbigt nu.
Jag är i min första graviditet, v. 17+0 idag.
Nu är det så, att jag inte kan sluta tänka och förvänta mig det värsta.
Vågar inte tala om för allt för många att jag är gravid, ifall något händer.
Vågar inte titta på baby saker.
Vågar inte prata om 'när barnet är fött'.
Vågar inte se framåt.
Vågar absolut inte läsa alla brochyrer och böcker som jag fick från barnmorskan om att vänta barn.
Vågar absolut inte heller ta bilder på min så smått växande mage, vilket ju faktiskt är jättetråkigt om jag nu får lov att föda ett barn.
Trodde att min nojja skulle gå över efter v.12, men det har den inte.
Tvärtom.
Sen vet jag inte om det har med händelsen som mitt sto gick igenom i slutet på december. Då kastade hon sitt föl efter 7 månader.
Ingenting är ju säkert, man kan inte ta för givet att man föder ett friskt barn, eller att man ens får gå klart graviditeten.
Jag önskar dock att jag kunde släppa dessa tankar, och bara vara, få njuta av min graviditet.
Kan det ha att göra med mina tidigare depressioner?
Eller att jag gjort abort en gång i tiden?
Egentligen borde jag kanske tala med barnmorskan om detta, men är rädd att dom tycker att jag är en olämplig förälder, och kanske inte får behålla barnet.
Känns som att jag gräver mig djupare och djupare in i dessa tankar och kan inte ta mig ur dom.
Är detta normalt?
Jag måste få skriva av mig, för detta börjar bli jobbigt nu.
Jag är i min första graviditet, v. 17+0 idag.
Nu är det så, att jag inte kan sluta tänka och förvänta mig det värsta.
Vågar inte tala om för allt för många att jag är gravid, ifall något händer.
Vågar inte titta på baby saker.
Vågar inte prata om 'när barnet är fött'.
Vågar inte se framåt.
Vågar absolut inte läsa alla brochyrer och böcker som jag fick från barnmorskan om att vänta barn.
Vågar absolut inte heller ta bilder på min så smått växande mage, vilket ju faktiskt är jättetråkigt om jag nu får lov att föda ett barn.
Trodde att min nojja skulle gå över efter v.12, men det har den inte.
Tvärtom.
Sen vet jag inte om det har med händelsen som mitt sto gick igenom i slutet på december. Då kastade hon sitt föl efter 7 månader.
Ingenting är ju säkert, man kan inte ta för givet att man föder ett friskt barn, eller att man ens får gå klart graviditeten.
Jag önskar dock att jag kunde släppa dessa tankar, och bara vara, få njuta av min graviditet.
Kan det ha att göra med mina tidigare depressioner?
Eller att jag gjort abort en gång i tiden?
Egentligen borde jag kanske tala med barnmorskan om detta, men är rädd att dom tycker att jag är en olämplig förälder, och kanske inte får behålla barnet.
Känns som att jag gräver mig djupare och djupare in i dessa tankar och kan inte ta mig ur dom.
Är detta normalt?