Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Borde inte kondom vara ett bättre råd för att minska risken för HIV och HPV? Eller är det för religiöst laddat?

Naturligtvis är kondom den bästa lösningen eftersom den skyddar mot de flesta könsöverförda sjukdomar.

Men problemet är att den inte används i önskvärd omfattning eftersom antalet fall av könssjukdomar ökar.
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Borde inte kondom vara ett bättre råd för att minska risken för HIV och HPV? Eller är det för religiöst laddat?

Det kunde man tycka.
Men har du tänkt på att det finns par som lever tillsammans och där graviditet är en önskad följd av sex?
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Nej men imamer här kan ju gott reagera tycker jag. Hela katolska kyrkan har ju mer eller mindre ställts till ansvar för pedofilskandaler. med viss rätt visserligen. Så tanken är inte så märklig.
Det håller jag absolut med om.
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Det är inte manlig omskärelse som sådan som gör att risken för livmoderhalscancer minskar med omskurna män, det är för att det är renare! Så om de TVÄTTAR sig så kan de ju slippa få förhuden bortskuren!

Jo det låter rimligt att det är renligheten som gör skillnad men det är ju inte det samband som forskare visat. Inte det jag sett när jag googlat. Det är tydligen omskärelse som minskar risken att överföra HPV. Jag läste inget om renlighet.

Men vad är orsak och vad är verkan? Om bristande hygien är problemet så känns det konstigt att propagera för omskärelse.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 730
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Stekspaden
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp