Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

QRST

Trådstartare
Nioåringar kan bli bortgifta i Irak, om en ny lag går igenom där, enligt Dagens Nyheter igår 13/3 år 2014. :wtf::arghh::banghead:

Vad är det för fel på folk ? :rage::rage::rage:
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Landet styrs av män.

Hur kan man vilja vara gift med ett barn?:banghead:

Får de ha sex med 9åringarna eller är det en åldersgräns där? Typ 18...helst..?:cautious:
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Står ingenting om åldersgräns... O_o

Spelar nog ingen roll om man är vare sig 18 eller 81... :crazy:

Härligt land för pedofiler :yuck:

Tror inte jag kan länka till artikeln men rubriken är lättgooglad.
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Helt stört. Sjuka sjuka människor, både dom som hittar på lagarna och dom som gifter sig med barnen.
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Jag hörde om det tidigare i veckan och fattar inte varför man vill sänka från 18 till 9? Är det något jävla påfund pga profeten Mohameds barnbrud var 8 - 9 år? Det var ju något barn som dog förra året om jag inte missminner mig då hennes 60+ nånting gubbe till make inte ville vänta tills hon var 15 innan han våldtog henne. :banghead:
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Nioåringar kan bli bortgifta i Irak, om en ny lag går igenom där, enligt Dagens Nyheter igår 13/3 år 2014. :wtf::arghh::banghead:

Vad är det för fel på folk ? :rage::rage::rage:
Gillar du inte islamska sedvänjor,det måste man om man skall vara politiskt korrekt.;)
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Dumheter, man kan acceptera olika religionsinriktningar utan att för den skull vara emot rena idiotier. Att vara rasist handlar inte om idiotiska lagar. :mad:

Inte :devil: skulle jag stryka en utövande kristen medhårs om den var bibeltrogen! :rage:
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Gillar du inte islamska sedvänjor,det måste man om man skall vara politiskt korrekt.;)
Med tanke på hur många muslimer som numer bor i Europa torde det bli ett ramaskri från varenda imam som verkar mot förtryck. En gemensam europeisk demonstration utanför varenda Irakisk ambassad. Det borde bli en massiv uppmärksamhet som visar att muslimer inte godtar vad fan som helst.
gulan
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Med tanke på hur många muslimer som numer bor i Europa torde det bli ett ramaskri från varenda imam som verkar mot förtryck. En gemensam europeisk demonstration utanför varenda Irakisk ambassad. Det borde bli en massiv uppmärksamhet som visar att muslimer inte godtar vad fan som helst.
gulan

Och det tror du på?
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Och det tror du på?

Påstår du att de som är imamer och deras församlingar är pedofiler hela högen trots att de bor i europa?
Och pedofiler bör spärras in är väl uppfattningen här? Ja då blir fängelserna fulla snabbt...
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Vad är det för fel på folk ? :rage::rage::rage:
Fast jag kan förstå poängen i fattiga länder. De flesta män har trots allt inte sex med flickorna förrän de är tillräckligt gamla, så just den biten är faktiskt vi i västvärlden som fasar över eftersom vi är itutade att en äktenskap måste konsumeras för att vara giltigt. Så är det inte i tex Irak.

Men är man fattig är det betydligt billigare att köpa en 9-årig fru än att köpa en som är 18 år. Visst, hela poängen att köpa en annan människa är absurd, men det är det som är traditionen där. Eftersom de ser kvinnorna som ägodelar och lite boskapsvarning så är det lätt att jämföra med att köpa häst för oss i Sverige. Att köpa ett föl med toppstam är nästan alltid billigare än att köpa samma häst 3 år senare när man vet vad som blev av den.

Men visst, hela grejen är ju sjuk och galen. Att man kan köpa en annan människa är sjukt - oavsett ålder!!
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Med tanke på hur många muslimer som numer bor i Europa torde det bli ett ramaskri från varenda imam som verkar mot förtryck. En gemensam europeisk demonstration utanför varenda Irakisk ambassad. Det borde bli en massiv uppmärksamhet som visar att muslimer inte godtar vad fan som helst.
gulan

Precis som det blir ramaskri bland kristna företrädare när det röstas igenom tokiga lagar i kristna länder?

Varför förväntas alla muslimer gå ut och ta avstånd när någon islamsk falang gör något vridet? Vi kräver inte samma ansvar från andra grupper i samhället.
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Nja, jag tror det är snarare den förbannade oskulden som spelar roll. En 9-åring är lättare att kontrollera än en 18-åring ...

OBS att den skiten har absolut inget med muslimer att göra, det finns trots allt även kristna i Irak, så det är snarare tradition, som vanligt, än religion. :yuck:

När det gäller hedersmord här i Sverige tror jag faktiskt att majoriteten av alla idioter är kristna. :banghead:
 
Senast ändrad:
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Precis som det blir ramaskri bland kristna företrädare när det röstas igenom tokiga lagar i kristna länder?

Varför förväntas alla muslimer gå ut och ta avstånd när någon islamsk falang gör något vridet? Vi kräver inte samma ansvar från andra grupper i samhället.

Men om det skulle bli helt tokiga lagar i Sverige o jag bodde utomlands skulle det väl inte vara så konstigt om man visa sitt missnöje !!!!
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Nja, jag tror det är snarare den förbannade oskulden som spelar roll. En 9-åring är lättare att kontrollera än en 18-åring ...

OBS att den skiten har absolut inget med muslimer att göra, det finns trots allt även kristna i Irak, så det är snarare tradition, som vanligt, än religion. :yuck:

När det gäller hedersmord här i Sverige tror jag faktiskt att majoriteten av alla idioter är kristna. :banghead:

När det gäller hedersmord här i Sverige tror jag faktiskt att majoriteten av alla idioter är kristna. :banghead:

det tror inte jag :banghead:
 
Sv: Nioåringar kan bli bortgifta i Irak

Men om det skulle bli helt tokiga lagar i Sverige o jag bodde utomlands skulle det väl inte vara så konstigt om man visa sitt missnöje !!!!

Nej, det skulle inte vara konstigt men ingen skulle kräva att svenskar världen runt går man ur huse för att ta avstånd från det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 730
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Stekspaden
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp