Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

*s* min kompis pblandras blev attackerad av sin grannens nakehund...
Kompisen sög tag i sin hund innan han hann bita tillbaka.
"ja på min jycke syntes inte ett spår av sår trotts nakenhunden hann hugga honom. Å andra sidan har inte den nakenfisen många tänder i käfte:angel: Hade min hund fått bita tillbaka hade det inte funnits nån nakenhund mer."

Rent tekniskt så skulle en del här hävda att nakenhunden var aggressivare eftersom den högg först. Men vilken hund tror ni skulle gått därifrån?

Tack......
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Är inte ens i denna tråden detta diskuteras. Du kanske ska hålla reda på vad som skrivs i vilka trådar.

Du tar upp några enstaka individer och drar sen alla över en kam. Bara före en nakenhund biter, så tror inte jag den rasen är sån.

Dömer ingen, det var en insident som jag beskrev, är väldigt glad i naken hundar :idea:

& jag vet precis vilken tråd du skrev det i, så va inte orolig.

Å det här med läsförståelse, vart har jag skrivit att jag dömer alla schäfrar eller alla nakenhundar.

Älskar bägge raserna :banana: :banana:
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Dömer ingen, det var en insident som jag beskrev, är väldigt glad i naken hundar :idea:

& jag vet precis vilken tråd du skrev det i, så va inte orolig.

Å det här med läsförståelse, vart har jag skrivit att jag dömer alla schäfrar eller alla nakenhundar.

Älskar bägge raserna :banana: :banana:

Allvarligt. Jag orkar inte diskutera mer med dig. Jag förstår inte vad du skriver, du rör till det. Och du förstår inte vad vi skriver heller. Inte ens escodobe's inlägg förstod du.
Och du får ursäkta, jag kan inte ta dig på allvar. Känns som du skriver i sånt som du inte begriper. Jag gissar du är runt 15 år, då har många svårt att ta till sig vad andra tycker.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Återigen missar du min poäng. Nakenhunden kan attackera, Men risken är överhöngande att pb hade tagit livet av den om inte pbägaren satte stop för det.

Ne, jag tror inte jag missade din poäng :crazy:

Vet att risken att pb tagit livet av nakenhunden funits, gällande våra & våra bekantas amstaffar, så hade det möjligtviss varit så att naken hundens storlek & "hållbarhet" hade gjort så hunden skadats så pass.

Men det skulle även kunnat göras av andra större hundar.

Har skrivit innan, våran amstaff tik blev biten av en schäfer & hon gjorde inget tillbaka.
Dom hundarna med nakentiken jag berättade som bet efter alla våra amstaffar, lever i allra högsta grad.

Men även jag är medveten om att saker & ting kan hända, men den risken fins även med andra raser.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Allvarligt. Jag orkar inte diskutera mer med dig. Jag förstår inte vad du skriver, du rör till det. Och du förstår inte vad vi skriver heller. Inte ens escodobe's inlägg förstod du.
Och du får ursäkta, jag kan inte ta dig på allvar. Känns som du skriver i sånt som du inte begriper. Jag gissar du är runt 15 år, då har många svårt att ta till sig vad andra tycker.

Dålig läsförståelse, du skriver att jag drar alla hundar över en kam pga en incident?

Varför anklagar du mig för det?

Å skriver att jag har dålig läsförståelse, allvarligt ska man vara seriös när man skriver med dig?
Me tanke på att du diskutterar min läsförståelse & ålder mer än ämnet?
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Dålig läsförståelse, du skriver att jag drar alla hundar över en kam pga en incident?

Varför anklagar du mig för det?

Å skriver att jag har dålig läsförståelse, allvarligt ska man vara seriös när man skriver med dig?
Me tanke på att du diskutterar min läsförståelse & ålder mer än ämnet?

Problemet är att du inte begriper vad man skriver till dig.
Alltså känns det rätt meningslöst.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Har varit med när en schäfer flög på min amstaff tik, å gissa, det var inte amstafftiken som hängde fast.

Hon gjorde ingenting :eek:

Dessutom har jag bevittnat 2 schäfrar som bitit tag i varandra, dom ville inte heller släppa :cool:

Mmm, och jag bor i ett område där det är väldigt vanligt med kamphundar (oftast amstaff) och det är även de raserna som man hör har hamnat i bråk med en hund och orsakat förödande skador.
Vi har två collies ( av olika typ) som jag "känner" och som bägge har blivit angripna av en "sk" kamphund. Den ena fick buken uppsliten och fick ligga inne hos veterinären i en vecka medan den andra "bara" behövde sys och fick åka hem sen..:crazy:
Kan tillägga att jag tidigare låtit mina hundar leka med den ena hunden som angrep för att "den var så trevlig" och en sån rar familjehund. Det var i detta sk "tikbråk" som collien fick buken uppsliten och hur de än gjorde släppte inte hunden och ägaren slog och slog för alla krafter i världen. Har ingen aning om hur collien ens lyckades överleva..

Och som så många redan sagt är alla här inne medvetna om att alla hundslagsmål är riktigt otäcka (oftast).

Så även om det när olyckan är frame skulle vara störe skador när kamphund är frame, är det inte bara dom som kan :banana
Som sagt. Vem har påpekat detta? Ingen som har skrivit här inne hittils iaf. Utom du själv då.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Har skrivit innan, våran amstaff tik blev biten av en schäfer & hon gjorde inget tillbaka.
Nej, för jag hoppas att ni kunde bryta bråket så att ingen hann göra skada? Och du menar alltså att din amstaff är typisk för sin ras?
Konstigt nog säger ju statistik annat.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Nej, för jag hoppas att ni kunde bryta bråket så att ingen hann göra skada? Och du menar alltså att din amstaff är typisk för sin ras?
Konstigt nog säger ju statistik annat.

Kan ju ha å göra med lydnad, uppfostran el träning.
Så ja jag menar absolut att hon e rastypisk.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Mmm, och jag bor i ett område där det är väldigt vanligt med kamphundar (oftast amstaff) och det är även de raserna som man hör har hamnat i bråk med en hund och orsakat förödande skador.
Vi har två collies ( av olika typ) som jag "känner" och som bägge har blivit angripna av en "sk" kamphund. Den ena fick buken uppsliten och fick ligga inne hos veterinären i en vecka medan den andra "bara" behövde sys och fick åka hem sen..:crazy:
Kan tillägga att jag tidigare låtit mina hundar leka med den ena hunden som angrep för att "den var så trevlig" och en sån rar familjehund. Det var i detta sk "tikbråk" som collien fick buken uppsliten och hur de än gjorde släppte inte hunden och ägaren slog och slog för alla krafter i världen. Har ingen aning om hur collien ens lyckades överleva..



Tycker det är jätte tråkigt att sådana saker händer, men det har ju alla komit fram till att det kan.



Som sagt. Vem har påpekat detta? Ingen som har skrivit här inne hittils iaf. Utom du själv då.



Har jag sagt att någon påpekat det?

Men om man ska diskutera vad kamphunden kan göra, så är det väll jämfört med andra raser kan göra.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Vi har amstaff & barn i olika åldrar & haft ganska många år.
Vi har även haft andra raser & har även idag det.

Jag är starkt emot blandrasaveln & dom hundar som då får namnet pittbull, av precis samma anledning som du & många andra.
Fel personer köper dom, lättare att få tag i & köpa som oseriös & även billigare.

Varför vi har rasen, är för att den är fruktnasvärt trevlig med barn & människor över huvud taget.
Den erfarenheten vi har av våra egna & av många andra amstaff ägare runt oss i hela landet är att dom även funkar mycket bra med andra hundar.

Dom är även väldig alround hund, vill du tränna lydnad, agility ja vad som helst, så går det.
Dom gillar även att gå långa eller korta promenader, men kan även slappa hemma i soffan & det oberoende av dagen innan.

Det är en mycket glad, framåt & älskvärd hund & har man inte träffat & set den trevliga sidan av debaten kamphundar, eller ser skillnaden på renrasig & blandras & starkt ägarens påvärkan i det hela.
Ingen önskar mer än jag, att det skulle bli stop på blandrasaveln där alla hundar oavsett blandning heter amstaff/pittbull. skulle stoppas & att Kennlar fick genomgå något test för att vissa sig seriösa.

Jag förstår ditt syfte och val av ras.... Min fundering handlade mer om vem som har behovet av just kamparvet som medföljer.. Men amstaff aveln bedrivs ju inte för kampändamål så rasen borde ju förbättras på det avseendet.. (jag kan igentligen för lite om dessa raser för att yttra mig, delar med mig av mina tankar ändå.)

Min slutsats har blivit att om vi kunde få bort bastard aveln av kamp raser genom möjlighet till att ingripa vid oseriös avel/hundförsäljning.. Så har vi kommit en bit på väg...

Eller med andra ord.. Det är enligt mig ok att köpa hund av kampras om man tar sitt ansvar och köper från en seriös uppfödare som har seriösa mål med sin avel.. Men att jag anser det vara oansvarigt och ruttet att stödja en avel på hundar utom kontroll..


Jag tror att vi tänker ungefär lika...:smirk:
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

För att själv föra tillbaka diskussion på det som jaha ja ville från början så handlade det om...

Jag tycker att hundslagsmål är vidrigt och alla hundägare som tvingar sina hundar till det borde avlivas själva. Visst har många PB som används till slagsmål varit otroligt dåligt behandlade på vägen dit för att få "rätt kamplust" och en del har ett "ganska vanligt familjeliv". Oavsett borde inte hundslagsmål existera alls. Helt j---a otroligt att folk vill syssla med det överhuvudtaget.....

Har läst hela tråden igen för att jag måste kolla så att jag fattat rätt om va den handlar om från början, va Jaha ja ville ha ut av den. och de hade jag och du me som jag citerar så en stor eloge till dig. men som sagt alla andra har total ballat ur för länge sen. SUCK!! :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Jag förstår ditt syfte och val av ras.... Min fundering handlade mer om vem som har behovet av just kamparvet som medföljer.. Men amstaff aveln bedrivs ju inte för kampändamål så rasen borde ju förbättras på det avseendet.. (jag kan igentligen för lite om dessa raser för att yttra mig, delar med mig av mina tankar ändå.)

Min slutsats har blivit att om vi kunde få bort bastard aveln av kamp raser genom möjlighet till att ingripa vid oseriös avel/hundförsäljning.. Så har vi kommit en bit på väg...

Eller med andra ord.. Det är enligt mig ok att köpa hund av kampras om man tar sitt ansvar och köper från en seriös uppfödare som har seriösa mål med sin avel.. Men att jag anser det vara oansvarigt och ruttet att stödja en avel på hundar utom kontroll..


Jag tror att vi tänker ungefär lika...:smirk:

Roligt att läsa det du skriver, tycker det är helt rätt.
& hade jag kunnat ta bort kampen i dom så hade jag gjort det.
För den egenskapen är inget att ha :(

& precis som du skriver, så borde ju dom drifterna försvinna mer & mer om man avlar på hundar, man märker inte har så starka kamp "drifter"
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Har läst hela tråden igen för att jag måste kolla så att jag fattat rätt om va den handlar om från början, va Jaha ja ville ha ut av den. och de hade jag och du me som jag citerar så en stor eloge till dig. men som sagt alla andra har total ballat ur för länge sen. SUCK!! :rofl: :rofl: :rofl:

Där satte du huvudet på spiken.
:banana:
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Där satte du huvudet på spiken.
:banana:

Ja men de gjorde ja ju faktiskt!! :banana: Känns lite i huvet än faktiskt!!! hihihi. Begriper liksom inte vad en nakenhund har att göra i sammanhanget när vi skulle diskutera hur dom tränar hundarna till kamp!! :bump:
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Ja men de gjorde ja ju faktiskt!! :banana: Känns lite i huvet än faktiskt!!! hihihi. Begriper liksom inte vad en nakenhund har att göra i sammanhanget när vi skulle diskutera hur dom tränar hundarna till kamp!! :bump:

Den som tog upp nakenhund från början var faktiskt jaha ja, Men hon vet inte hur hon har det, för hon blandar ihop trådarna. Men bara för det var ett nick här som skrev något som jaha ja ansåg vara negativt om kamphund, så var jaha ja tvungen att ta upp rasen nakenhund, eftersom nicket som skrev har den rasen *löjligt* Kanske du ska läsa lite bättre...

Och eftersom ni är nya här (om ni nu är det), så är det faktiskt så att trådar kan ändra riktning, inget konstigt med det.
 
Senast ändrad:
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Den som tog upp nakenhund från början var faktiskt jaha ja, Men hon vet inte hur hon har det, för hon blandar ihop trådarna. Men bara för det var ett nick här som skrev något som jaha ja ansåg vara negativt om kamphund, så var jaha ja tvungen att ta upp rasen nakenhund, eftersom nicket som skrev har den rasen *löjligt* Kanske du ska läsa lite bättre...

Och eftersom ni är nya här (om ni nu är det), så är det faktiskt så att trådar kan ändra riktning, inget konstigt med det.



Det här med läsförståelse är lite kul :confused:
Jag har klart å tydligt i tidigare inlägg till dig skrivit att jag vet vilken tråd nakenhunden var diskuterad :crazy:

Missa du den ?

varför jag påpekade det om nakenhunden va för att du skrev att jag hade dålig läsförståelse, men själv hävdat att jag dragit alla hundar över en kam.

Somjag skivit tidigare, jag älskar nakenhundar & vart har jag skrivit något annat?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 608
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 541
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 824
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp