Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Hur mycket erfarenhet av kamphundsraser har du?? Eller är du en sån som bara läser vad tidningarna skriver. Jo kamplusten var väldigt stor när människorna började att avla fram dessa hundraser, men en hund som bet en människa på tex kamp tävlingar avlivades direkt på plats. Och en kamphund i ett slagsmål biter sig inte mer fast än vad tex en schäfer skulle göra. Hundarna som biter flest människor är blandraser och golden retriver. vad tror du attt de beror på då????[/QUOTE

Hur mycket erfarenhet har du?? När slutade de avla på kampen? Kan du säga det? För en renrasig APBT får du importera och där är kamp betydligt vanligare än här...

Har du egentligen sett skadorna som en sån här ras kan orsaka?

//E
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Och en kamphund i ett slagsmål biter sig inte mer fast än vad tex en schäfer skulle göra

FEL, och det är just detta som folk försöker understryka. Alla hundar kan vara goa, precis som dom kan bli arga. Skillnaden mellan en icke kamphundsras och en kamphundsras är att tänder lågan till så kan man räkna med att det är kamphunden som sitter fast i den andre.
Det har ju gått rykten om att denna ras skulle kunna "låsa" käkarna vilket som ju alla vet inte är sant. Men, ingen eld utan rök! Anledningen till att ryktet uppstått är faktumet att det finns en enorm vilja i dessa raser och för att inte tala om envishet.
Av alla raser jag kan räkna upp släpper kamphunden sist och ger sig sist i ett slagsmål. Om det vore så att alla hundar bet fast lika hade man kampat vilka raser somhelst mot varandra..Men eftersom att "sporten" är extrem vill man ha extrem kamplust och extrem vilja-då väljer man att kampa med sådana raser. Däribland pitbull .
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Att det är de hundar som det finns flest av :smirk:
Hur ser statistiken ut procentuellt? Det är vad som är relevant och som ger en korrekt bild av det hela :cool:

Fins ingen registrerad statistik på renrasig amstaff som bitit människor så det är ju lätt.

Kolla med Skk :banana:
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Då skulle jag vilja veta vad som leder fram till att hunden hamnar i statistiken? Polisanmälan? Fällande dom mot ägaren?

Man kan inte sitta och hänvisa till statistik om en ras när det är fler raser det diskuteras.

Och du, vet du hur den statistiken ser ut i USA? Fråga Peter_Lundin, han har fin statistik över det :smirk:

//E
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Hur mycket erfarenhet av kamphundsraser har du?? Eller är du en sån som bara läser vad tidningarna skriver. Jo kamplusten var väldigt stor när människorna började att avla fram dessa hundraser, men en hund som bet en människa på tex kamp tävlingar avlivades direkt på plats. Och en kamphund i ett slagsmål biter sig inte mer fast än vad tex en schäfer skulle göra. Hundarna som biter flest människor är blandraser och golden retriver. vad tror du attt de beror på då????[/QUOTE

Hur mycket erfarenhet har du?? När slutade de avla på kampen? Kan du säga det? För en renrasig APBT får du importera och där är kamp betydligt vanligare än här...

Har du egentligen sett skadorna som en sån här ras kan orsaka?

//E
De avlas för kamp här med, iallfall så sent som 2001.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Hur många hundslagsmål har du sett?

Har du hört talas om breaking sticks?

Även om en kamphund biter sig fast hårdare än en schäfer, så tror jag inte att du får upp käcken på en schäfer som inte vill heller :o
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Schäfer o andra brukshundar är tvärtemot PB avlade på att föraren skall kunna bryta ett anfall, det är ju förutsättningen för att den skall kunna användas som polis- eller skyddshund!
Dvs man skall inte behöva bända upp KÄKEN.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Jag tror det är svårt så fort vi pratar om mer en ngn enstaka generation tillbaka.
PL
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Schäfer o andra brukshundar är tvärtemot PB avlade på att föraren skall kunna bryta ett anfall, det är ju förutsättningen för att den skall kunna användas som polis- eller skyddshund!
Dvs man skall inte behöva bända upp KÄKEN.
PL

de där får du någ läsa på mer om, inte riktigt rätt :o
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Då skulle jag vilja veta vad som leder fram till att hunden hamnar i statistiken? Polisanmälan? Fällande dom mot ägaren?

Man kan inte sitta och hänvisa till statistik om en ras när det är fler raser det diskuteras.

Och du, vet du hur den statistiken ser ut i USA? Fråga Peter_Lundin, han har fin statistik över det :smirk:

//E

ja, men då kan han väll läga ut den :d
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Jag skulle VÄL kunna LÄGGA ut den men det har jag redan gjort på tre ställen tidigare så du kan väl leta själv!
PL
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

FEL, och det är just detta som folk försöker understryka. Alla hundar kan vara goa, precis som dom kan bli arga. Skillnaden mellan en icke kamphundsras och en kamphundsras är att tänder lågan till så kan man räkna med att det är kamphunden som sitter fast i den andre.
Det har ju gått rykten om att denna ras skulle kunna "låsa" käkarna vilket som ju alla vet inte är sant. Men, ingen eld utan rök! Anledningen till att ryktet uppstått är faktumet att det finns en enorm vilja i dessa raser och för att inte tala om envishet.
Av alla raser jag kan räkna upp släpper kamphunden sist och ger sig sist i ett slagsmål. Om det vore så att alla hundar bet fast lika hade man kampat vilka raser somhelst mot varandra..Men eftersom att "sporten" är extrem vill man ha extrem kamplust och extrem vilja-då väljer man att kampa med sådana raser. Däribland pitbull .



Har varit med när en schäfer flög på min amstaff tik, å gissa, det var inte amstafftiken som hängde fast.

Hon gjorde ingenting :eek:

Dessutom har jag bevittnat 2 schäfrar som bitit tag i varandra, dom ville inte heller släppa :cool:

Så även om det när olyckan är frame skulle vara störe skador när kamphund är frame, är det inte bara dom som kan :banana:
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

Jag skulle VÄL kunna LÄGGA ut den men det har jag redan gjort på tre ställen tidigare så du kan väl leta själv!
PL

va inte jag som gav mig rådet att fråga :confused:

Lite frustrerad? :banana:
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

*lån*

Jag tror att största problemet gemene man har med sk "kamphundar" är dessa hundar ägares kategoriska ovilja att erkänna att hundarna ursprungligen är avlade för att kampa och att bita "fult" när de tänder till och blir förbannade och att detta genetiska arv faktiskt finns kvar i hundarna än idag, även om de inte längre avlas lika hårt på just de egenskaperna!


En renrasig kamphund, måste inte döda å slita i stycken bara för att den tänder till :idea:
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

måste säga att lady_mike fick rätt det blev som i dom andra trådarna :(

Vad jag ville höra, fråga om, när jag startade den här tråden va :
Om ni som dömt RENRSIGA kamphundar vet hur illa dom "trännas" innan dom går sina matcher?

En schäfer blir ingen polishund utan utbildning å alla passar inte till det även om dom är av rasen schäfer :o

Så en kamphund som ska bete sig som en riktig kamphund, behöver faktiskt behandlas på ett riktigt hemskt sätt innan den räknas som en riktig kamphund, kämpe.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

måste säga att lady_mike fick rätt det blev som i dom andra trådarna :(

Vad jag ville höra, fråga om, när jag startade den här tråden va :
Om ni som dömt RENRSIGA kamphundar vet hur illa dom "trännas" innan dom går sina matcher?

En schäfer blir ingen polishund utan utbildning å alla passar inte till det även om dom är av rasen schäfer :o

Så en kamphund som ska bete sig som en riktig kamphund, behöver faktiskt behandlas på ett riktigt hemskt sätt innan den räknas som en riktig kamphund, kämpe.

Bullshit. Läs vad jag har skrivit. En del av de hundarna som används i kamper bor hemma tillsammans med en annan hund, av motsatt kön och behandlats som vilken annan hund som helst.
Andra har å andra sidan behandlats mkt illa.
 
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.

SUCK...

Känner att diskussion hamnar väldigt fel, hela tiden.

som jag påpekat i en annan tråd är jag ägare av en pitbull och jag litar på min hund MEN är medveten om dess arv. Det borde alla sunda och bra pitbull ägare vara, vilket många ägare i denna tråd har försökt att säga. Men bara för att PB har det arv som de har innebär det inte automatiskt att de är mördarmaskiner heller. Men man ska inte gullifiera dom heller utan veta vad deras arv kan innebära. Vilket alla hundägare borde fundera på när de köper hund, vilka egenskaper är positiva och på samma gång vilka negativa får jag med på köpet...... Eller??????
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 608
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 542
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 824
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp