J
jaha ja
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.
Har bekanta till oss, vars uppfödare har haft en liknande incident med 2 schäfrar.
Den enna fick buken uppsliten av den andre.
Så poängen är, att ni inte vill se att det händer olyckor även med "vanliga" hundar.
Idag eller igår, fick ett barn ansiktet sönderbitet av en schäfer, ägaren fick benda up käcken & hunden ville inte ge sig & försökte flygga på igen när ägaren fåt den hunden.
Mmm, och jag bor i ett område där det är väldigt vanligt med kamphundar (oftast amstaff) och det är även de raserna som man hör har hamnat i bråk med en hund och orsakat förödande skador.
Vi har två collies ( av olika typ) som jag "känner" och som bägge har blivit angripna av en "sk" kamphund. Den ena fick buken uppsliten och fick ligga inne hos veterinären i en vecka medan den andra "bara" behövde sys och fick åka hem sen..
Kan tillägga att jag tidigare låtit mina hundar leka med den ena hunden som angrep för att "den var så trevlig" och en sån rar familjehund. Det var i detta sk "tikbråk" som collien fick buken uppsliten och hur de än gjorde släppte inte hunden och ägaren slog och slog för alla krafter i världen. Har ingen aning om hur collien ens lyckades överleva..
Och som så många redan sagt är alla här inne medvetna om att alla hundslagsmål är riktigt otäcka (oftast).
Som sagt. Vem har påpekat detta? Ingen som har skrivit här inne hittils iaf. Utom du själv då.
Har bekanta till oss, vars uppfödare har haft en liknande incident med 2 schäfrar.
Den enna fick buken uppsliten av den andre.
Så poängen är, att ni inte vill se att det händer olyckor även med "vanliga" hundar.
Idag eller igår, fick ett barn ansiktet sönderbitet av en schäfer, ägaren fick benda up käcken & hunden ville inte ge sig & försökte flygga på igen när ägaren fåt den hunden.