L
Loura
Sv: Ni som tycker så illa om renrasiga så kallade kamphundar.
Ja du skrev det i förra tråden också.. Och jag förstår ditt syfte med hund.. Och att du fick vad du letade efter...:smirk: ..
Andra personer med mindre erfarenhet får det kanske inte på grund av oseriös avel = dåligt arv och bristande kunskap.. och det är det jag vänder mig i mot! Bra hundägare för Sin hund är aldrig att problem!
Vad är det för skillnad mellan staffar och pittbull? Vad har pitbull som inte staffen har?
Det konstiga med dig är att du frågade mig det även på min tråd. Du fick ett svar. Jag kan endast svara för mig själv och jag köpte Pitbull för att det är härliga hundar, med bra lynne och mentalitet. Sen är dom uthålliga och envisa. Min Pitbull följer med på ridturer och med tanke på att jag är ute ca 2 timmar om dan och rider så behöver jag en uthållig hund som orkar. Att jag sen har ett intresse för WeightPulling bidrog också till att jag valde en ras med mycket vilja och som kan bygga muskler fort. Min Pitbull drar bland annat min brorsdotter i en skrinda om vi ska någonstans och är hur stolt som helst . Det finns alltså många orsaker till varför man köper en Pitbull, kamplusten har jag inte sett röken av hos min hund, finns ingen som helst tendens hos henne med ngt sådant. Jag köpte en familje/sällskap/stallhund och fick exakt det, Kunde inte vara mer nöjd, och jag kommer alltid hålla kvar vid denna rasen också.
Hoppas du fick ett svar NU som du tyckte räckte!!!
Ja du skrev det i förra tråden också.. Och jag förstår ditt syfte med hund.. Och att du fick vad du letade efter...:smirk: ..
Andra personer med mindre erfarenhet får det kanske inte på grund av oseriös avel = dåligt arv och bristande kunskap.. och det är det jag vänder mig i mot! Bra hundägare för Sin hund är aldrig att problem!
Vad är det för skillnad mellan staffar och pittbull? Vad har pitbull som inte staffen har?