Ni som transporterat hästen till/från Europa....

Tussinussen

Trådstartare
Jag ska skicka min donna till Belgien snart och funderar på om jag ska välja varianten med att man kan följa med i lastbilen eller inte. Vissa säger att det ingår, vissa vill ha lite betalt för det, vissa råder att det är billigare att flyga ner o möta hästen.

Ni som har skickat hästen till eller från europa, har ni följt med i transporten? Hur har det fungerat i praktiken isf? Sitter man i lastbilshytten och åker, eller är man i bodelen och sen sover i bodelen också? Hur mkt träffar man sin häst? Får hästen ut något av att man är med tror ni?

Råd emottages tacksamt :)

Sv: Ni som transporterat hästen till/från Europa....

Min syster åkte med sin häst från Sverige till Schweiz. Det kostade inget extra..Det som var positivt var att hon kunde gå in till hästen och titta till den en gång i timmen de 7 timmarna som de var på färjan. Samt att vara med vid på- och avlastning. Detta var en 1-åring som aldrig hade rest innan, så hon kände att hon ville veta vad han var med om och hur han tog det.

Hon satt i förarhytten när de körde på natten.

Sv: Ni som transporterat hästen till/från Europa....

Min syster åkte med sin häst från Sverige till Schweiz. Det kostade inget extra..Det som var positivt var att hon kunde gå in till hästen och titta till den en gång i timmen de 7 timmarna som de var på färjan. Samt att vara med vid på- och avlastning. Detta var en 1-åring som aldrig hade rest innan, så hon kände att hon ville veta vad han var med om och hur han tog det.

Hon satt i förarhytten när de körde på natten.

Du menar alltså att hon satt i förarhytten hela tiden? Det fanns ingenstans att sova i lastbilen?

Sov hon på färjan eller?

Liknande trådar

Hästvård Jag och hästen kommer att flytta hem om två månader. Husse kör bil och hästen åker lastbil. Lastbil är bokad, men är det något särskilt...
Svar
9
· Visningar
1 862
Ekonomi & Juridik Skulle bli väldigt glad om någon vet något hur man går tillväga vid transport av häst från Nordirland. Pris, div. bestämmelser, åker...
Svar
4
· Visningar
4 833
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 069
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar