Transportera häst från Nordirland t. Sverige!

EmmaSofia

Trådstartare
Skulle bli väldigt glad om någon vet något hur man går tillväga vid transport av häst från Nordirland.

Pris, div. bestämmelser, åker de färja eller lastbil osv?
Närmaste storstad från stallet är Belfast.

Har använt sökfunktionen men inte hittat nått om just Nordirland..

Tips&trix från folk som transporterat häst "i allmänhet" tar emot tacksamt också såklart ;)

Tack!

Sv: Transportera häst från Nordirland t. Sverige!

Har köpt två hästar från Irland som skickats med hästtransporter därifrån, lastbil alltså. Första hästen 2005 då kostade det 10 000 och andra hästen 2009 då kostade det 11 000 ungefär. Håkans hästtransporter tex kör från Irland/England. Mycket galopphästar skickas fram och tillbaka så det är rätt lätt att hitta transportör.

Jag rekommenderar att köra med irländskt bolag då de är billigare. Jag har skickat flera hundra hästar mellan Irland och Sverige och aldrig betalat mer än 7000:-.

Det finns ett bra bolag som heter Prescott's Horse Transports. De är duktiga och tänker på hästarna. PM:a för telefonnummer.

Jag rekommenderar att köra med irländskt bolag då de är billigare. Jag har skickat flera hundra hästar mellan Irland och Sverige och aldrig betalat mer än 7000:-.

Det finns ett bra bolag som heter Prescott's Horse Transports. De är duktiga och tänker på hästarna. PM:a för telefonnummer.

Jeg har brukt samme selskap.
Mye fram og tilbake med tid for transporten, men jeg ville valgt dem igjen.
De har base i Nord-Irland. Ferge til England, lastebil til andre kysten og ferge over til Europa.
Da jeg snakket med dem, ville de helst møte meg i Göteborg for overlevering.

Har oxå använt Irländska bolag båda gångerna, kommer dock ej ihåg vad de heter, men har alla papper hemma, kan kolla upp det:)

Liknande trådar

Hästvård Jag och hästen kommer att flytta hem om två månader. Husse kör bil och hästen åker lastbil. Lastbil är bokad, men är det något särskilt...
Svar
9
· Visningar
1 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka