Ni som ser NCSI, vad hände med DiNozzo?

Rie

Trådstartare
Jag har missat några avsnitt och nu var han plötligt försvunnen och två nya agenter trädde in i gänget.
Så, dog han eller gifte han sig eller hur försvann han?

Man ser vad den handlar om i forumlistan direkt och det är verkligen inte god netikett när det gäller filmer, serier och böcker. Kutym är att man sätter en spoilervarning och trådtiteln kunde ha varit: "Vad hände i NCIS säsong X episod Y".
Då har jag lärt mig det.
Har inte frågat på sådant tidigare.
Ber så mycket om ursäkt för min okunnighet.

Men han har ju kunnat komma tillbaka också, efter ett antal avsnitt?

Man ser vad den handlar om i forumlistan direkt och det är verkligen inte god netikett när det gäller filmer, serier och böcker. Kutym är att man sätter en spoilervarning och trådtiteln kunde ha varit: "Vad hände i NCIS säsong X episod Y".
Fast om du blev så upprörd av att läsa svaret, varför i hela världens namn gick du in i tråden, du måste ju ha anat vad den handlade om?

Jag tänkte faktist detsamma som @athena_arabians, men jag kollar inte på serien just nu.

Men nu vet jag ju från trådnamnet att en karaktär försvinner efter ett tag :up:

(jag har kollat på serien tidigare)

Då har jag lärt mig det.
Har inte frågat på sådant tidigare.
Ber så mycket om ursäkt för min okunnighet.

Men han har ju kunnat komma tillbaka också, efter ett antal avsnitt?

Fast det är inte vad det handlar om i detalj utan spoilern i sig (vilket du nu gav en till). Givetvis förstår jag att du inte menade något illa :) men jag tittar just nu på NCIS LA säsong 7 och har NCIS säsong 13 som ligger och väntar (jag köper dem på DVD). Filmer och serier är ett stort intresse och en avkoppling för mig (jag är cineast sedan länge) och då är det verkligen inte kul med spoilers.

Men är det verkligen så hemskt med spoilers?
Jag vill gärna veta vad en film handlar om innan jag ser den för att på bästa sätt kunna njuta av bilderna och skådespelarprestationerna.
Jag har ju läst Sagan om Ringen innan jag såg filmerna, men ändå så gillar jag att se filmerna om och om igen.
Min favorit att titta på igen och igen är Femte Elementet.
Och jag vet ju redan hur den slutar.

Men är det verkligen så hemskt med spoilers?
Jag vill gärna veta vad en film handlar om innan jag ser den för att på bästa sätt kunna njuta av bilderna och skådespelarprestationerna.
Jag har ju läst Sagan om Ringen innan jag såg filmerna, men ändå så gillar jag att se filmerna om och om igen.
Min favorit att titta på igen och igen är Femte Elementet.
Och jag vet ju redan hur den slutar.

Ja, för många av oss som följer serierna/tittar mycket på film är det faktiskt det och som sagt, det är inte god netikett.

Ja, för många av oss som följer serierna/tittar mycket på film är det faktiskt det och som sagt, det är inte god netikett.
Jag följer serierna och tittar massor på film, men jag förstår det ändå inte.
Kan du förklara?
Jag skulle utan vidare ha kunnat göra samma misstag, just för att jag inte får min upplevelse av en film förstörd av en spoiler, så jag förstår inte känslan.

Jag följer serierna och tittar massor på film, men jag förstår det ändå inte.
Kan du förklara?
Jag skulle utan vidare ha kunnat göra samma misstag, just för att jag inte får min upplevelse av en film förstörd av en spoiler, så jag förstår inte känslan.

Fast jag och många med mig får upplevelsen förstörd av spoilers. Vi är olika som sagt :)

Men kan du inte försöka att förklara varför det blir så?
Vad är det som liksom "går sönder" av en spolier?
Jag försöker att förstå det hela på ett djupare plan.

Det är dels för att jag som sagt har det som avkoppling på kvällarna, jag vill inte veta vad som ska hända, det ska liksom vara något nytt när man ser det första gången. Dels för att jag vill inte sitta och vänta på att något specifikt ska hända, det förstör verkligen upplevelsen för mig (det gäller då givetvis också första gången man ser något).

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama