Ni som sålt blandisar?

Sv: Ni som sålt blandisar?

Sorry :o :D

Orkade inte låta bli, men faktum är att jag har en blandras som jag älskar :love: och jag har även haft en blandraskull...så egentligen så ids jag aldrig hetsa upp mig i dessa trådar...sen tycker jag att blandrasera ala typen mindre hundar inte spelar roll faktiskt..vill man ha 6-8 000 för dessa valpar så lär dom ju inte hamna på värre ställen än en cihuahua på 12-15 000.

som Ps kan jag säga att jag mår illa på "hanhunden"...den hunden FINNS ju faktiskt ....han ser så ledsen ut och har fullt med hudproblem..usch :cry:
 
Sv: Ni som sålt blandisar?

Jag har två blandraser. Den äldsta skulle pojkvännen "bara titta på" och blev med valp (bordercollie/labrador) denna vet jag ej om det var en tjuvparning, men det tror jag. Vår minsta var en tjuvparning som inte upptäcktes förrens typ när tiken skulle valpa för att hon har alltid varit rund om magen. De "uppfödaran" känner jag och vi valde att ta en valp ur den kulle för att vi inte kunde låta bli. Dock ska jag kastrera båda mina tikar för att det inte ska bli fler valpar. Jag har även fått förfrågningar om att para min äldsta tik med en hanne som var samma blandning, men avböjt just för att det finns så mycket blandraser.

Kan ju inte ge ett riktigt argument för att köpa en blandras, det mest blev så. Det var inte fråga om pengar i något av fallen.
 
Senast ändrad:
Sv: Ni som sålt blandisar?

Synd att du skojade! Kaninmamman och exempappan skulle säker få så pööööta bäääbital. Tror du var något riktigt genialt på spåren. :p
 
Sv: Ni som sålt blandisar?

skojja på du, jag gillar att skratta :D

Det var inte meningen att det skulle bli någon hetsig diskution faktiskt eller at någon skulle bli irriterad, jag bara undrade för jag blev så himla förvånad över priserna, men men, det här med marknad och efterfrågan antar jag
 
Sv: Ni som sålt blandisar?

Martha! Ditt troll!:rofl:

PS jag önskar att det bara fanns utrymme för seriösa uppfödare - dvs bara för folk som körde sunda, kontrollerade föräldradjur med mentala egenskaper som funkar tillsammans. Ingen tillverkning av blandisar för att tjäna en hacka eller tillverkning av nya individer i raser med alvarliga hälsoproblem.
 
Sv: Ni som sålt blandisar?

vi har tidigare fött upp golden-labrador blandrashundar. dessa sålde vi för 5000,- och det var alltid lätt att bli av med dem. speciellt de långhåriga tikarna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 775
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 968
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp