Ni som har hunden på jobbet

Sv: Ni som har hunden på jobbet

Nu kan jag inte, men jag har alltid jobbat på kontor och tidigare kunnat ha med hunden.
Då jobbade jag på mindre företag, antagligen lättare då.

Min sambo har en musikaffär där han har vår hund med sig. Bra att vara sin egen chef då. :D

Fd hovslagare, numera fårklippare. Har dem inte bara med mig, utan använder dem flitigt i jobbet!

Trädgårdsmästare i ett litet anläggningföretag. Passar inte varje dag men ofta. En jordkrok och lina så kan jag placera ut honom var som helst. :) Idag har han legat och spanat på en grävmaskin och en dumper hela fm så väldigt trött hund här hemma idag ;)

Jag har inte hundarna med men min man har med hundarna på jobbet. Han har en jakt och fiskebutik som han driver ihop med en kompis som också har hundarna med.

Jag jobbar på djuraffär och har båda hundarna med mig dagligen, funkar fint :D

Har en kombinerad tjänst på två olika gruppbostäder inom psykiatrin. Har med hunden på det ena, lite mindre stället. Har lov att även ta med henne på det andra också, men det funkar inte lika bra där med hundrädda och mer "stimmiga" klienter, så har valt att ha hundvakt där.

Vi är i samma stad, har bara flyttat utåt lite, och börjat jobba på Arken zoo :)

Jag jobbar hemifrån så det är väldigt enkelt med hund, vilket gör att jag även har en daghund numera. Fast det är en väldigt stillsam sak, jag går och hämtar henne hemma hos sig när barnen åker med skolbussen, när vi kommer hem går hon och lägger sig i våran hunds bur och där ligger hon tills jag verkar vara på väg ut, då är hon med på noterna! :D När barnen kommer hem på efm brukar hon komma fram och ligga hos dem i soffan en stund innan jag går hem med henne.
Det är skönt att ha en som man har lite innestående hos, jag får inget betalt för att jag har henne om dagarna, men i gengäld brukar hennes husse gå ut med våran hund om vi är borta på kvällen/helgen. Tjänster och gentjänster! :D

KL

Jag har en butik där vovve alltid är dagtid även om jag är ute och far på jobb ibland. Har personal som är snälla och tar hand om vovve när jag är borta.

Sitter på kontoret på en mindre firma där det alltid funnits hundar närvarande

Kollegans hund springer lös, han går aldrig ner på verkstan, fikarummet eller nedre gården.

Men jag har än så länge kompostgaller i dörrhålet pga att min dammsugare till valp hittar ALLT som går att äta/tugga och det finns en hel del icke-valpvänligt här.

Annars går han lös när jag rör mig i lokalerna och när han rastas på övre gårdsplan, (fast det gäller hålla stenkoll)

Sitter på kontor på större firma, lobbade hela våren för valpinköp till sommaren. Typ "Alltså X, är du allergisk?" "Inte? Då undrar jag..."

Hade "ja" från samtliga på kontoret, la fram det sist för chefen och fick ja även där, men det var en hel del jobb.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 055
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 449
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar