Ni som har barn...

Sv: Ni som har barn...

Vänner fick dom aldrig ta hem. Pengar till nöje fanns aldrig. Presenter och julklappar var bara att glömma. Jag glömmer aldrig då satmara var på kurs en helg. Barnen var kanske 11-13 år då. Då kom dom hem till mig och frågade om vi hade lite makaroner som vi kunde avvara.... Dagen innan hade dom ätit ägg och majonäs. Mamman hade inte ens handlat åt dom.... Hoppas att dessa barn är låååångt ifrån sin mamma nu. Måtte hon ruttna på ett hett ställe..

Ja, presis. Man vet ju själv hur roligt man har under hösäsongen lixom.

Det är helt enkelt som så.. att det Finns inget bättre än att bli skitig, trött, då och då lätt blåslagen (..fick en grep i skallen en gång.. innan vi ahde egen gård ;)) tillsammans med familjen.. och ta den där välbehövliga fikan och pausen.. :)

..misstänker att det stavas gemenskap ;)

Vänner fick dom aldrig ta hem. Pengar till nöje fanns aldrig. Presenter och julklappar var bara att glömma. Jag glömmer aldrig då satmara var på kurs en helg. Barnen var kanske 11-13 år då. Då kom dom hem till mig och frågade om vi hade lite makaroner som vi kunde avvara.... Dagen innan hade dom ätit ägg och majonäs. Mamman hade inte ens handlat åt dom.... Hoppas att dessa barn är låååångt ifrån sin mamma nu. Måtte hon ruttna på ett hett ställe..
de är säkert lååångt från henne..bearbetar nog även sina barndomsminnen varje natt..shitt vilket hemskt betyg på sig som förälder..mamma det här gjorde du mot oss..så här tycker vi om dig...:(

Jadu det var fasen inte lätt dom barnen hade det. Man tänker mycket på dom trots att det var så många år sedan. Ibland undrar jag om barnen VÅGADE hoppa dom där höga hindrena som hon satte upp till barnen..

Ja... detta kan ju diskuteras i all oändlighet... Jag var väll aldrig barnet som var TVUNGEN att tävla, fast det ibland kändes så.. Men jag skall säga att jag i efterhand är så OTROLIGT tacksam för att morsan pushade på ordentligt i början, annars hade jag aldrig varit där jag är i dag.. Men å andra sidan så har jag nog busat och flängt mer än de flesta kan föreställa sig när de ser mig nu :)
Jag flänger fortfarande rätt rejält ibland, fast nu har man ju blivit så gammal att man börjar fundera på att hästen kan gå sönder också...
Men gud vad kul det är med hästar :)

/Emmi

Det är fruktansvärt när föräldrar pushar sina barn till den ena bragden efter den andra, för att dom själva saknar talang att komma någonvart i livet. jag vägrar leva genom mina barn. Alla ska vara självständiga nog att vara stolta över vad var o en har skapat. jag kan säga om bew , jag har skapta en grund åt henne att stå på . >Sen e de upp till henne att bygga vidare.

Det är fruktansvärt när föräldrar pushar sina barn till den ena bragden efter den andra, för att dom själva saknar talang att komma någonvart i livet. jag vägrar leva genom mina barn. Alla ska vara självständiga nog att vara stolta över vad var o en har skapat. jag kan säga om bew , jag har skapta en grund åt henne att stå på . >Sen e de upp till henne att bygga vidare.

:bow::bow: Så väl talat:bow:

Finns det någe vidrigare än föräldrar som skäller på sina ungar på tävlingar. Gör så, gör si, nu jävlar vinner du, vi har lån på hästen, bla bla bla. Fyyy f-n

:bow::bow: shitt för påtvingat intresse, elaka föräldrar:(
Hurra för föräldrar som ställer upp o kan ekonomiskt, tidsmässigt, låter sina egna intressen få gå åt sidan för att barnen ska få en shans att utöva sina intressen med tränande, tävlande när barnen har eget intresse i detta o VILL själva:rofl::rofl:

Senast ändrad av en moderator:

:bow::bow: shitt för påtvingat intresse, elaka föräldrar:(
Hurra för föräldrar som ställer upp o kan ekonomiskt, tidsmässigt, låter sina egna intressen få gå åt sidan för att barnen ska få en shans att utöva sina intressen med tränande, tävlande när barnen har eget intresse i detta o VILL själva:rofl::rofl:
Utan föräldrarna har barnen ingen möjlighet att utveckla sin ridning o komma framåt....

Nej, det stämmer.Undra om barnen påverkas mera till att rida och tvla bara för att dom får en dyr och fin häst.

Det vet jag ingenting om...
Men jag tycker det är underbart att jag och morsan har samma intressen i alla fall :)
Fast jag har slutat ta tävlande så där himla seriöst nu för tiden... Ni skulle ha sett mig för ett par år sen.... när jag nästan grät på framridningen varenda gång....

/Emmi

Varför grät du? //bonny

EXTREMT NERVÖS.... är bara förnamnet... Prestationsångest... Men nu har jag kommit över det och har bara kul hela tiden och då går det mycket bättre :)

/Emmi

EXTREMT NERVÖS.... är bara förnamnet... Prestationsångest... Men nu har jag kommit över det och har bara kul hela tiden och då går det mycket bättre :)

/Emmi

Ojdå! De har hänt nån gång att jag gått nån trailbana samtidigt som dig och sett att du faktiskt sett nervös ut och undrat varför? - du är ju så duktig!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
10 056
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 866
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 348
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv