Sv: Ni som har barn...
Jag blir så Glad när jag läser sånt därnt!
Jag blir så Glad när jag läser sånt därnt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hehe
Ibland undrar jag varför inte fler människor kan lära sig att rida hästen från grunden.... Det kan inte vara så svårt.... För om det ÄR så svårt, måste jag vara en bra mycket duktigare ryttare än jag trodde Fast det skulle ju vara rätt skojj faktiskt
/E
Vi ha satsat på en westernutbildning från början. Så här såg det ut när dottern hade sin allra första ridlektion:
http://www.youtube.com/watch?v=c1MBfwTcoh8
Bara drygt 3 år ung.
Nu har vi ju vi vår häst i ett westernstall så dottern får ju inte ens se att det finns andra inriktningar
Visst vill man försöka ge barnen så bra förutsättningar som man kan. Nu har vi egen gård så det kostar ju oss inte så mycket med en eller två ponnys. Men visst finns det massor av barn som tvingas upp i sadeln bara för att mamma har gått och köpt en 200.000 kr ponny. Så tragiskt. Vi hade en bekant. Sonen ville absolut inte rida och tävla över hela sverige. Han ville köra cross. Men se det fick han inte. Han skulle rida...Dottern ville hålla på med konståkning. Nepp dom skulle rida. Natten innan en stor tävling så gick dom ut och eldade upp sadlarna. Tror ni inte på f-n att kärring lånar ihop nya och fortsätter tvinga sina barn? Barnen fick ALDRIG rida ut på sina ponnys. Bara harvar runt på bana dag efter dag. År efter år..Övercurlade ungar finns det tyvärr gott om. I alla sammanhang. Fenomenet är tråkigt och ger bortskämda och egotrippade individer som kanske får väldigt mycket som de vill, men sällan blir omtyckta.
Var glad att din mamma hade kunnandet, TIDEN, engagemanget och råd att hålla er med hästar att rida. Hon har förmodligen försakat andra saker för det.
Att kunna rida och rida väl betyder inte att man automatiskt är intresserad, vill eller mår bra psykiskt av att tävla.
Visst vill man försöka ge barnen så bra förutsättningar som man kan. Nu har vi egen gård så det kostar ju oss inte så mycket med en eller två ponnys. Men visst finns det massor av barn som tvingas upp i sadeln bara för att mamma har gått och köpt en 200.000 kr ponny. Så tragiskt. Vi hade en bekant. Sonen ville absolut inte rida och tävla över hela sverige. Han ville köra cross. Men se det fick han inte. Han skulle rida...Dottern ville hålla på med konståkning. Nepp dom skulle rida. Natten innan en stor tävling så gick dom ut och eldade upp sadlarna. Tror ni inte på f-n att kärring lånar ihop nya och fortsätter tvinga sina barn? Barnen fick ALDRIG rida ut på sina ponnys. Bara harvar runt på bana dag efter dag. År efter år..
Övercurlade ungar finns det tyvärr gott om. I alla sammanhang. Fenomenet är tråkigt och ger bortskämda och egotrippade individer som kanske får väldigt mycket som de vill, men sällan blir omtyckta.
Var glad att din mamma hade kunnandet, TIDEN, engagemanget och råd att hålla er med hästar att rida. Hon har förmodligen försakat andra saker för det.
Att kunna rida och rida väl betyder inte att man automatiskt är intresserad, vill eller mår bra psykiskt av att tävla.
Fruktansvärt..vad är det för känslolös förälder..en satmara som bara vill glassa bredvid sina ungars tävlande..vart finns glädjen här med träning, umgänget med hästen, hästkompisarna i stallet, uteturerna. Tävla ska vara något kul, ev ge ett betyg på hur man står i träningen, utbildningsfas av hästen o sig själv. Okey om man har ekonomi och barnen tycker att träning o tävlande är kul o att intresset även finns hos föräldrarna att skutsa, hjälpa till mm. Vi själva lägger även ut en del i vår dotters ridintresse..häst, träning, tävlande men inom rimliga ramar. Tid ska även få finnas kvar att umgås m vänner, skola mm, hästlivet ska vara en hobby, något kul som man vill hålla på medVisst vill man försöka ge barnen så bra förutsättningar som man kan. Nu har vi egen gård så det kostar ju oss inte så mycket med en eller två ponnys. Men visst finns det massor av barn som tvingas upp i sadeln bara för att mamma har gått och köpt en 200.000 kr ponny. Så tragiskt. Vi hade en bekant. Sonen ville absolut inte rida och tävla över hela sverige. Han ville köra cross. Men se det fick han inte. Han skulle rida...Dottern ville hålla på med konståkning. Nepp dom skulle rida. Natten innan en stor tävling så gick dom ut och eldade upp sadlarna. Tror ni inte på f-n att kärring lånar ihop nya och fortsätter tvinga sina barn? Barnen fick ALDRIG rida ut på sina ponnys. Bara harvar runt på bana dag efter dag. År efter år..