Sv: Ni som har barn...
Ska man sätta sitt barn i ridskola.... Jag har gjort det... och det var kul med gemenskapen, men ridningen i sig var inte så kul....
Jag fick min första egna häst när jag var 5 år, ett russ... vi hade kul, men RIDA kunde jag inte...
Jag åkte runt och hade kul...
Sen när jag var 8 fick jag min Welshponny, hon tränades i dressyr framför allt, men jag hoppade och gjorde lite Fälttävlan på henne också, western tyckte jag var för folk som inte kunde rida (snacka om att man är fördomsfull när man är liten)
Sen gick jag över på D-ponny och red i landslaget i ponnyfälttävlan, det var det roligaste jag hade gjort fram tills dess... under tiden lånade jag Meesa Hesa av mamma och tävlade lite western då och då... men tyckte fortfarande att man inte behövde kunna rida för att göra det (bara för att han var SÅ FANTASTISKT duktig och snäll) man behövde inte kunna rida för att rida på honom... bara man kunde sitta kvar så fixade han resten... inte så bra för mina fördommar precis... men bra på tävlingsbanan
Sen under tiden som jag hade min d-ponny fick jag min första quarter.... men hon skulle INTE bli westernhäst.... hon skulle bli fälttävlans häst egentligen... men hon var för rädd för färgade bommar så det blev till slut western i alla fall
och eftersom hon var inriden som fälttävlanshäst så var det inga problem att skola om henne till western häst... (Miss Ticotino)
Sen fick jag Junior.... hehe... en annan grejj som jag alltid sa när jag var liten: Jag skall ALDRIG ha westernhäst, jag skall ALDRIG ha hingst... och jag skall Definitvt inte tävla nån mera western...
Se hur bra det gick.......
Tävlar så mycket det bara går hela tiden och jag har hingst... jag tävlar western... men jag RIDER inte western.... jag tränar ALLT annat... Dressyr, hoppning (har hoppat 1,35 på min quarter) och konster... sen kommer jag på två dar innan tävling, ooopsss det är visst western jag skall tävla, kanske skall prova att använda westernsadeln
Men nu är jag inbiten westerryttare... efter många år så får jag väll äntligen erkänna att jag faktiskt är westernryttare.....
/Emmi