Ni med Tripp Trapp

doglover

Trådstartare
Sonen sitter ju bara å hänger åt sidan.....
Det funkar inte så bra med en filt att bunkra upp med.
Någon som vet om en slags dyna man kan skaffa? Eller måste jag skaffa en annan stol tills så länge?

(Inte dom vanliga tripp trapp dynorna menar jag. Dom ser inte ut att stödja särskilt mycket...)
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Jag har börjat med IKEA´s vanliga vita stolar, och en uppblåsbar dyna, också från IKEA. Tripp Trapp blir lite breda, och mina barn har också lutat mycket i dom. Givetvis går det att bulla upp med kuddar, men det är ännu enklare med en dyna som man bara torkar av när de kladdat färdigt.
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Vad för slags dyna då?
X4152410-4130.jpg


ungefär en sån? stolen ser ut att vara nåt liknande tripp trapp
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Har inte du en rätt liten bebis? TT passar bättre när de har blivit lite äldre och har lite styrsel i kroppen. Sedan är det en jättebra stol, den används fortfaranda här hemma fastän mina barn är stora.
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Har inte du en rätt liten bebis? TT passar bättre när de har blivit lite äldre och har lite styrsel i kroppen. Sedan är det en jättebra stol, den används fortfaranda här hemma fastän mina barn är stora.

Ja, han är född i september så han är under halvåret.
Funderar på om man ska köpa en sån där billig IKEA stol att ha så länge...
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Som sagt, jag kör IKEA tills barnen får mer stadga i ryggen, sedan TT. Köp en billig stol som ni sedan kan stuva undan och ha som ute/reservstol.
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Som sagt, jag kör IKEA tills barnen får mer stadga i ryggen, sedan TT. Köp en billig stol som ni sedan kan stuva undan och ha som ute/reservstol.

Vi hade tänkt köpa en sån stol från första början, ringde till min pappa och sa det och han sa: NEEJ! Ingen billig IKEA skit! Ni ska ha Stokke för dom hade ni när ni var små. Några dar senare kom han med en sprillans ny Stokke,,

Antilop eller Gulliver?
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Vi har ju Stokke också, för de är fina. Och gedigna. Men för barnens skull kan det fungera bättreom de får lära sig sitta i en mindre stadigare stol.

Eftersom vår stol bara är en tillsvidarestol tills de kan sitta i Stokke´n så har vi den billiga Antilopen. Den andra har jag ingen erfarenhet av, den är ju snyggare men jag behöver inte en snygg stol då jag gillar Stokken.
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Vi har ju Stokke också, för de är fina. Och gedigna. Men för barnens skull kan det fungera bättreom de får lära sig sitta i en mindre stadigare stol.

Eftersom vår stol bara är en tillsvidarestol tills de kan sitta i Stokke´n så har vi den billiga Antilopen. Den andra har jag ingen erfarenhet av, den är ju snyggare men jag behöver inte en snygg stol då jag gillar Stokken.

Jo, dom är ju snygga och väldigt bra eftersom dom håller ju i flera år, men jag hade aldrig betalat upp till 1800 spänn för en stol.
Är jätteglad över att vi fick den gratis. Den blev min sons julklapp från min pappa.

Det måste ju vara himla obekvämt att sitta sådär.. Antilopen satt han jättebra i utan dyna när vi var på ett café. Tror ja la ut en bild på de i bildtråden.. sida 28 var det ja!
 
Senast ändrad:
Sv: Ni med Tripp Trapp

Vi hade tänkt köpa en sån stol från första början, ringde till min pappa och sa det och han sa: NEEJ! Ingen billig IKEA skit! Ni ska ha Stokke för dom hade ni när ni var små. Några dar senare kom han med en sprillans ny Stokke,,

Antilop eller Gulliver?

Men IKEAs vita stol är faktiskt jättebra och säker i tester. De brukar få säkra barnprodukter. Jättenekl att bara spola av när den är skitig, lätt att packa med i bilen om man ska resa bort, etc. Vi har använt en sån och fick sedan en tripp trapp "i arv" när sonen var säkert 1 år.
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Antilopen är, som sagt, en rätt bra stol. Det enda jag saknar på den är fotstöd, det behöver de för att sitta riktigt bra när de blir större.
Jag har en TrippTrapp- och två RuffKnuff-stolar + en Antilop här för besökande småbarn och en hos mormor... Antilopen är ju bra som extrastol eftersom den går att plocka isär och då inte tar så mkt plats.
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Det är jättebra att den inte tar så mycket plats, för det har vi inte :p.
Jag gillar Stokken skarpt, jag förklarade för pappa att den är ju till för lite större bebisar men han köpte den ändå. Dyrast är alltid bäst är det enligt honom.
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

vi har en triptrap men vi har aldrig kommit helt överens med den. Jag tycker att dottern satt bättre i ikeas när hon var liten och nu när hon snart är två är den iofs bra att klättra upp i men hon sitter inte så bra i den. Dessutom tycker jag att vår (som vi fick ärva) är svår att hålla ren.

Vi hade fö en helt vanlig huvudkudde instoppad bakom dottern när hon var mini.
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Får jag göra en fortsättningsfråga när ni ändå är inne på barnstolar?
Kan man ha någon form av bälte på barnstolen?
Som det är nu är jag livrädd att han ska klänga sig ur, han är lite för rörlig och kvick i förhållande till självbevarelsedriften :crazy:
Inte så att jag tänkte lämna honom obevakad, men det händer att jag inte har ögonen på honom varje sekund. ;)
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Vi har en sele till Emil, han ställer sig upp annars och hoppar ner. En helt vanlig sele som man köper i affären. I IKEA-stolen fanns det ett bälte som tillhörde stolen.
 
Sv: Ni med Tripp Trapp

Jag vet de som haft sele i barnstolen, alltså sån man har i vagnen...

angående trip trapstolar... Mina bröder hade dem när de var små, den ena stolen används idag av systerdottern, den andra står kvar i mammas kök och har använts i stort sett hela tiden antingen av bröderna (idag 19 år) eller av mamma...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 800
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 457
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp