Ni med Deuber sadlar.

Sv: Ni med Deuber sadlar.

det skall vara en hel hög pågång nu, som skulle skickats från tyskland förra veckan.
Och emd tanke på att vi väntat så länge så orde de inte vänta in andra sadlar längre :crazy: I så fall är det verkligen dålig kundservice där! :(

Ja det är väl just det som är problemet verkar det som, att deras service är lite si och så. Jag fick ju inte rätt bomvidd på min sadel trots att de fått mankmall och bilder. Däremot verkar sadlarna vara riktigt bra. Det är väldigt tråkigt att vänta, men det kanske är värt det i slutändan ändå. (jag hoppas det i alla fall)

Är där något fel på min sadel när jag väl får den kommer jag bli skogstokig :crazy:

Idag har det gått 8 månder (+- någon dag) sedan jag betalat hela sadel, 8.5 månader sedan jag beställde den och betalade första fakturan....

Vad kan man egentligen kräva av deuber och återföräljaren?
Jag beställde sadelgjord och stigläder i augusti, och betalade dem samtidigt, om jag får dessa samtidigt har jag fortfarande inte fått besked på.
I november beställde jag även till ett framvalv i stl 4, vet inte om jag får med det heller......

Fan vad trött jag är på detta nu *frustrerad*

En liten diskret undran, vilken återförsäljare rör det sig om? PM:a gärna då jag står i begrepp att köpa just en sån sadel och jag vill inte vänta till sommaren!

Än så länge så tror jag inte det är återförsäljarens fel, utan deubers. Därför spelar det ingen roll vem du beställer av ;)

Visar det sig vara återförsäljarens fel, kan jag dock pm:a.

Jag tror inte heller att återförsäljaren kan göra så mycket åt saken. Det verkar vara tillverkaren som är orsaken.

Jag har en Deuber och väntade "bara" ca 2 månader på min, kanske är det för att det är specialbeställningar det tar sådan tid.

Ja det är det säkert. Standardstorlekarna finns väl oftast på lager och kan skickas snabbare. Jag undrar när jag får min tillbka faktiskt. Den ska breddas och bossorna ska ändras lite i stoppningen på ena sidan. Det har snart gått 2 månader sedan jag skickade den.
Jag väntar tålmodigt och hoppas det är riktigt bra när den kommer.:)

Min skall tydligen vara i sverige nu, dock strular dhl nu enligt återförsäljaren....

9 månader sedan den beställdes bara.....

Min skall tydligen vara i sverige nu, dock strular dhl nu enligt återförsäljaren....

9 månader sedan den beställdes bara.....

Det är ca 8 månader sedan jag beställde min. Det har ju varit i Sverige en vända, men fick skicka tillbaka den eftersom de inte gjort den efter måtten de fick.
Det är egentligen orimligt lång väntetid. Tycker de kunda vara schyssta och åtminstonde skicka med någonting extra vid leverans efter så lång väntan.

jag skall ju få med ett extra framvalv som jag inte betalt ännu, det hoppas jag att jag får gratis i varje fall. Stigläder och sadelgjord har jag redan betalt, och just nu är jag glad bara jag får dem :crazy:

Jag känner också så. Bara jag får sadeln nu så är jag nöjd. (om de har gjort rätt den här gången förstås)
Jag längtar......

Då är det nog dags att jag hör mig för också. Tänk om sadeln äntligen är på ingång!!! (men jag vågar knappt hoppas)

Vilken tur att min häst passade perfekt in på en av standardstorlekarna, sadeln ligger jättebra på henne, ändå är hon ganska knepig att hitta passande sadel till. Jag har också börjat lära mej rida i den nu t.o.m i galopp som var ett ganska stort problem i början. Hoppas för din skull att din kommer snart och att den passar den här gången:)

det skall vara en hel hög pågång nu, som skulle skickats från tyskland förra veckan.
Och emd tanke på att vi väntat så länge så orde de inte vänta in andra sadlar längre :crazy: I så fall är det verkligen dålig kundservice där! :(

Det förvånar mig om Deuber skulle ha dålig kundservice, alla som har betalat till ÅF får alltid sina varor inom överskådlig framtid OM ÅF betalar Deuber vill säga.

Det händer ju att det inte sker, och då får kunden inte bara ligga ute med pengar utan vänta tills ÅF fått fram pengarna igen som gjorts av med istället för att betala kundens varor.

Alla ni kunder som ligger ute med pengar hos en ÅF, ta reda på VARFÖR istället för att spekulera i att problemet ligger hos Deuber.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18