Ni med Deuber sadlar.

Sv: Ni med Deuber sadlar.

*kl*
En helt annan fråga till er med Deuber sadlar.

Hur länge fick ni vänta på dem efter det att ni beställt dem? Jag beställde min Espaniola i slutet av maj (möjligen början av juni) och har fortfarande inte fått den :crazy: Brukar det vara så, eller har jag bara en jäkla otur? :(

Du måste ha en jäkla otur men jag ska erkänna att jag beställde min i juli och fick den förra veckan och det är också ett jäkla tag.. men sen vet jag att det blivit fel med papper och så.. har du hört nått om varför det tar sån tid? Annars får du ringa och klaga! för det låter ju himla dåligt.. jag fick dessutom en lånesadel för att jag fick vänta så länge men den gick iofs genom amazonas... men men... Är du säker på att det inte blivit nått fel?

ok... men det låter ju himla konstigt.. skaver det eller? jag ska kolla lite på hur min sadel bli jag återkommer lite senare:)

Inte hört något, sen siste oktober har de sagt "någon vecka".... :crazy:
Jag har också haft turen att få låna en sadel, även om den varit en stl för stor för mig...
Det värsta är egentligen att jag beställt en stl 3 på framvalvet (i maj skulle den lite stor för henne.) Nu måste jag inom 2 månader köpa en till i stl 4 *sucka*

Skaver litegrand. Det känns mest när jag galopperar, men är mest lite störande. Det känns att kåpan viker sig och kåpan vill man ju inte känna över huvud taget.
Ska se om jag kan ta en bild när sadeln är tillbaka, men det tar säkert någon månad eftersom det är jul och allt.

Jag väntade på min i 5 månader. (ca 2 månader sa de att det skulle ta) Sen fick jag ju skicka tillbaka den för justering så det kan nog ta sin tid.
Ring och hör vad som hänt med din sadel. Så¨lång tid ska det ju inte ta.

Ring och hör med dom... och säg att du vill ha en 4:a:) för det verkar ju jättekonstigt att det skulle ta så lång tid!

Mailde dem just, så får vi se om jag får något svar... :crazy:

*håll tummarna, jag vill ha en sadel som väntar på mig när jag kommer hem efter nyår*

Ja det klart! man ska absolut inte behöva vänta så länge! hoppas dom skickar en direkt!:)

Min gamla espaniola formade sig efter mina ben & säte. Men det tog ett par månader innan det var helt perfekt, men jag red aldrig i regn med den då den var naturfärgad & fick fula fläckar av regnet.

Deluxen jag har beställt är i helläder & svart = borde inte vara lika ömtålig för vädret.

Jag får nog vänta och rida i den ett tag så formar den sig förhoppningsvis. Nu hoppas jag det inte tar alltför lång tid innan jag får den tillbaka. (det är tråkigt att rida i en allroundsadel hela tiden)

Men du har fått din sadel iallfall en runda?
Jag väntar fortfarande på min deluxe :cry:
Kommer dröja ett tag efter jag fått den innan jag kan rida i den.
Är snart i 7:e månaden & vill inte sitta fel sadeln så den inte passar efter förlossningen.
Får vänta med att rida i den tills den lille är utkrystad. :crazy:
Störigt..

Jag fick vänta på min i fyra månader iaf..
Ringde tusen gånger..hallå..var e min sadel...
Men va e re för sadel du beställt?? Va har du för jätte :d Storlek 4?? Lät
jättestort? Bara nyfiken.

:eek:

Sista budet är att jag skall ha den nästa vecka så jag håller tummarna.... :crazy:

:eek:

Sista budet är att jag skall ha den nästa vecka så jag håller tummarna.... :crazy:

Samma här, våra skulle komma samtidigt vad jag har förstått på dig :bump:

Hoppas jag kan ha den på kursen ihelgen tillsammans med mitt fina träns. Måste dra bort uppmärksamheten från en nästintill höggravid ryttare. Bättre dom beundrar hästen :rofl:

Har du fått din ännu? Pratade med henne i tisdags eller onsdags och då skulle hon prata med deuber dagen efter. Sen har jag inte hört ett smack mer trots flera försök till kontakt. :crazy:

Jag börjar bli riktigt trött på detta nu :(

De har ju min sadel där också nu för att den ska ändras. De kanske väntar in alla sadlar som ska till Sverige och skickar dem samtidigt?
Jag har ridit i allroundsadeln nu sedan i augisti och längtar verkligen efter den nya sadleln! Måtte den komma snart.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare