Ni med Deuber sadlar.

Sv: Ni med Deuber sadlar.

Jag har varit i kontakt med deubers kundservice (via mail), och den var inget vidare.

Jag har varit i kontakt med deubers kundservice (via mail), och den var inget vidare.

Då har vi olika erfarenheter. Jag känner dem sen många år och har inget att klaga på, sköter ÅF sig får de också varor.

I början när den bomlösa hysterin startade var det rejäla förseningar, inget som skyldes, dock vet jag fall där kunder legat ute med pengar LÄNGE utan att få sina varor.

Det går alltså till så när man köper varor från Deuber, man betalar ÅF som i sin tur måste betala Deuber för att få varorna, sköts detta funkar det, förseningar kan visst det förekomma men oftast flyter det på.

För att några varor måste alltså ÅF betala in kundens pengar, annars kan det bli....rejäla förseningar! Men de kan man ju inte skylla Deuber för.

Sadlarna skall tydligen vara i sverige nu, men tydligen fraktbolaget DHL som strular.
Hittar inte paketen *suckar*

Förvånar mig lite då DHL fungerar ungefär samma som Adena Picko`s/Jetpak där jag tidigare har jobbat. Paket skall inte kunna försvinna eftersom dom oftast scannas in i terminalerna efter hand & har ett unikt kollinummer.
Om det kommer från utland & jag förmodar det går med flyg = ännu större kontroll. Man måste uppvisa varje specifikt kollinummer för att få ut just det kollit man kall ha & det kontrolleras nogrant.

Nu är det ca 7 år sedan jag jobbade på Adena/jetpak & systemen uppdateras & förändras samt det sparas in pengar. Och systemen kan bli osäkrare.

Men slarv händer, vet ofta att det förvinner saker to.m hela pallar på nuvarande jobbet spårlöst... Ingen vet vart dom är.. Det skall inte kunna hända, men det händer..

/spirit, Väntar fortfarande :(

Min sadel har jag ju fått en gång, men de hade inte sytt den efter mallen som skickades med. (måttbeställd) Den var betydligt smalare än mallen. Dessutom var bossorna fram ojämna. Sadeln skickades tillbaka för att detta skulle åtgärdas.
Att Deuber inte gör sadeln efter måtten de fått och att de tar tid på sig för att rätta till felen, det är inte återförsäljarens fel.
Nu är sadeln på väg i alla fall. Jag borde ha den om någon vecka.
(det är precis 2 månader sen den skickades tillbaka för ändring)

Ja just detta med fraktbolag i sverige är en total katastrof det försvinner grejer hela tiden för att inte tala om allt som är trasigt då det väl kommer fram!:devil:

NU ÄR SADELN HÄR!!
Den ser lagom vid ut och jämn och fin i bossorna. Ska rida i den ikväll.
/Biggan

Jag fick ingen sadel denna gång :mad:

Får jag inte den denna veckan så vill jag inte ha den.
Nu är jag riktigt less på all strul.

men ush va tråkigt! hur länge har du väntat nu? när sa dom att den skulle komma denna gången? va arg man blir när allting alltid är försenat!

Tack!
Några ridbilder har jag inte än. Tog lite bilder i stallet idag bara. När jag får med mig fotograf lägger jag in bilder.
Nu red jag i den ikväll och det var inte helt lätt. Vi hade uppenbara problem med styrningen. Vi får nog vänja oss vid sadeln ett tag verkar det som. Underlaget är mer eller mindre tatastrof också och det underlättar ju inte precis. Men den känns lagom vid och har jämna fina bossor nu. Jag är nöjd!

men ush va tråkigt! hur länge har du väntat nu? när sa dom att den skulle komma denna gången? va arg man blir när allting alltid är försenat!

Skulle fått den i slutet på September, beställde i Augusti.
Förhoppningsvis skulle jag få sadeln denna veckan. :cool:

Men oj så länge! hoppas verkligen att den kommer denna veckan nu då! annars får du verkligen kräva nått tillbaka!

Jag har vant mej vid min nu:bump: När man väl vant sig är den jättetrevlig att rida i och man vill inte ha någon annan sadel. Kan lova dej att den formar sig snabbt. Jag har ridit i min varje dag en månad nu och den har format sig precis efter hästen, nästan så jag tycker att den plattat till sig lite väl mycket, men nu är ju hästen tunnare än vanligt så jag lade under en yllefilt från armén tills vidare.

Nej, jag har den vanliga med flexibla ortspetsar.

Tack!
Några ridbilder har jag inte än. Tog lite bilder i stallet idag bara. När jag får med mig fotograf lägger jag in bilder.
Nu red jag i den ikväll och det var inte helt lätt. Vi hade uppenbara problem med styrningen. Vi får nog vänja oss vid sadeln ett tag verkar det som.
Nu när jag ridit i min sadel en månad och verkligen plågade mej igenom första tiden så har jag inte bara accepterat den utan är helt lyrisk över den. I början var galoppen en mardröm, nu är den en dröm. Jag tror att sadeln har tvingat mej att sitta i balans för jag märker ju att hästen är mer balanserad och nöjd också, sedan ska jag väl inte helt förkasta kiropraktorns jobb som fixade till mina sneda höfter utan honom hade jag nog aldrig hittat rätt balans:eek:.

Det är rätt stor skillnad med flexibom och läderbom. flexin hade jag inga problem alls att sitta i när jag provade, men läderbommen.....
Signalerna mellan mig och hästen blir annorlunda och varken jag eller hästen har lärt oss tyda varandras signaler än. I skritt går det bra. i trav går det ganska bra och i galopp går det hrm.... inget vidare (milt uttryckt):rofl:
Vi får känna av varandra ett tag och lära oss tolka signalerna. De stunder när det stämmer känns det väldigt bra så det är väl bara att jobba på antar jag.

Vad skiljer mellan läderbom och bomlös, t.ex startrekk espaniola deluxe? I praktiken.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18