Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läkarintyg kommer du få lämna varje år under några år framöver... Eller jag behövde det i alla fall.
Jag tror att det totalt blev åtta läkarintyg inskickade. Men men nu sliper jag skiten.Det är ju lite roligt, varför liksom?
Jag tog ju körkort lååååångt innan jag hade min diagnos, så jag behöver ju inte lämna in läkarintyg. Gör det mig till en sämre bilförare på nåt sätt?
Kan det bero på det ursprungliga intyget? Jag har inte hört nånting om fler intyg men i det ursprungliga rekommenderades det att jag inte skulle behöva lämna fler och det står ingenting om det i körkortstillståndet iaf.Läkarintyg kommer du få lämna varje år under några år framöver... Eller jag behövde det i alla fall.
Det står i beslutet från transportstyrelsen om det behövs ett nytt intyg om ett år. De kan ju ha hunnit ändra rutinerna de senaste åren.Kan det bero på det ursprungliga intyget? Jag har inte hört nånting om fler intyg men i det ursprungliga rekommenderades det att jag inte skulle behöva lämna fler och det står ingenting om det i körkortstillståndet iaf.
Hoppas definitivt på att slippa, de där intygen är ju skitdyra
Du skulle ha kört Kurt. Koppling, gas och broms, inte en enda växel eller nånting krångligt alls förrän man skulle koppla släp, såhär i efterhand fattar jag inte varför det fanns en koppling ens. Eller så kanske jag missade växlarna, vem vet - traktorkortet fick jag iaf tack vare att läraren inte ville att jag skulle få IG på kursenJag hade lite problem med körskolan (jag får klåda av auktoriteter som inte är trovärdiga, och vägrade således betala för lektioner... ) och fick köra upp två gånger på grund av nervositet, men själva bilkörningen har jag aldrig upplevt som svår. Traktor däremot, det är ett jäkla helsicke - FYRA olika växlar, femtioelva spakar, framhjulsdrift, bakhjulsdrift, lyftarmar...nä fy bövelen. Det ligger mig i fatet ska jag säga, som lantbruksarbetare...
I beslutet om körkortstillstånd alltså? För isf lär jag slippa om mitt minne inte sviker.Det står i beslutet från transportstyrelsen om det behövs ett nytt intyg om ett år. De kan ju ha hunnit ändra rutinerna de senaste åren.
Måste vara körkortstillståndet det står i.I beslutet om körkortstillstånd alltså? För isf lär jag slippa om mitt minne inte sviker.
Jag hade lite problem med körskolan (jag får klåda av auktoriteter som inte är trovärdiga, och vägrade således betala för lektioner... ) och fick köra upp två gånger på grund av nervositet, men själva bilkörningen har jag aldrig upplevt som svår. Traktor däremot, det är ett jäkla helsicke - FYRA olika växlar, femtioelva spakar, framhjulsdrift, bakhjulsdrift, lyftarmar...nä fy bövelen. Det ligger mig i fatet ska jag säga, som lantbruksarbetare...
Får gräva fram mitt och dubbelkollaMåste vara körkortstillståndet det står i.
Hur får ni vardagen att fungera?
Knapplån
När jag gjorde min utredning blev utredaren (som skall ha jobbat med detta ett tag) ganska överraskad över det faktum att jag har körkort. Utredaren påstod att det var ovanligt med körkort hos ASare, eller i alla fall svårare att ta dem.
Hur har ni upplevt det? Har ni körkort? Var det svårt att ta? Var det något speciellt ni upplevde/upplever som svårt med körning?
Det låter som du har det väldigt jobbigt.Det gör den inte.
Vilket är en av anledningarna till att jag begärde aktivitetsersättningen. Jag orkar inte alltid laga mat, och ibland inte ens äta maten (om jag orkat laga). Orkar inte hålla på hygienen alltid, orkar inte städa/städar (fastnar) i fel grejor. Glömmer att betala räkningar. Klarar inte av kontakter med andra via telefon osv osv.
Inget går på rutin. Passar jag mig inte får jag mjöl i teet i stället för socker, tvål eller deodorant på tandborsten i stället för tandkräm, går ur duschen utan att sköljt ur schampot osv osv. Det gör ju inte heller att man blir mindre trött, liksom.
Hade tidigare mkt hjälp av min mamma, men när hon gick bort försvann liksom allt mitt stöd. Får boendstöd men vet inte hur mkt det faktiskt hjälper, speciellt eftersom det är så lätt att finta bort dem om jag är trött (och så blir inget gjort i alla fall).
@Energi Jag är i liknande situation och har väldigt starka självskadetankar. Men vet att det är stor chans att pojkvän lämnar mig om jag gör något, alternativt berättar för familj och jag blir tvångsinlagd någonstans så börjar luta mer mot självmord.
Jag vill ju inte dö. Jag vill bara ha det normalt, men det kan jag alrig få
Har du någon alls att prata med?