Nej, sommar och semester är inte alls bara härligt!

Jag har en sån vän, men det gör också att jag är jäkligt ensam. Eller flera såna egentligen,.

Men det är ju det som gör mig ensam. Vill jag åka på marknad, ut och äta lite spontant, åka och bada.. ja då får jag göra det själv. En filmkväll och pizza lite spontant en torsdag? Då får jag vara själv.
Allt sånt som andra gör med barn/familj/partner, där står jag själv. Det är en SÅN vän jag saknar i mitt liv. Inte någon som jag alltid ska åka hem till för att vi överhuvudtaget ska ses. Såna har jag redan.
Jag hade också såna vänner förut. Om vi skulle ses skulle jag alltid åka hem till dom vilket tog ca 1.5 h enkel väg och jag hade ingen bil viket var lite krångel med kommunikationer. Och sen när vi träffades så umgicks vi antingen i lekparken eller med att leka med hennes barn. Visst det kan man göra ibland. Men inte alltid. Det är trist att varje gång bli avbruten om man vill prata om något för att en 3- åring vil ha uppmärksamhet.
Jag tänker att man kan ha olika vänner till olika saker. Vissa till att umgås med hemma och andra till att göra andra saker. Vill jag tex prata om saker tar jag en annan vän än hon i exemplet ovan.

Senast ändrad:
Jag hade också såna vänner förut. Om vi skulle ses skulle jag alltid åka hem till dom vilket tog ca 1.5 h enkel väg och jag hade ingen bil viket var lite krångel med kommunikationer. Och sen när vi träffades så umgicks vi antingen i lekparken eller med att leka med hennes barn. Visst det kan man göra ibland. Men inte alltid. Det är trist att varje gång bli avbruten om man vill prata om något för att en 3- åring vil ha uppmärksamhet.

Jag har inget emot att åka till hon som bor på gård och har barn. Jag blir som en i familjen och trivs kanon. Samma med de i stall. Vi pratar och har skitkul när vi gör något hästigt.
Men det löser ju inte ensamheten i resten av livet liksom. Där jag vill åka på något, göra något, både stort och smått.
Umgås på annan mark än stallet/tävlingar eller gården. Där är det svårt.

Jag har inget emot att åka till hon som bor på gård och har barn. Jag blir som en i familjen och trivs kanon. Samma med de i stall. Vi pratar och har skitkul när vi gör något hästigt.
Men det löser ju inte ensamheten i resten av livet liksom. Där jag vill åka på något, göra något, både stort och smått.
Umgås på annan mark än stallet/tävlingar eller gården. Där är det svårt.
Ja man kan ju ha olika vänner till olika saker.

Ja Det var ju därför jag skrev ett till inlägg sen där jag skrev att om ni tycker det funkar bra är det ju jättebra. Vänskaper är olika och folk vill göra på olika sätt.
Jag reagerade på att du svarade @purity_666 som inte gillade att det bara var en som ska höra av sig med att det blir så om man har familj och gård.
För mig handlar det om att ha vänner som tycker ungefär lika om hur vänskapen ska se ut.

Ja, fast det var liksom en försäkran om att det ju är bra om det fungerar även om det är helt åt helvete snedvridet men det var ju det jag menade att det ju inte är.

Att ge varandra olika saker är ju inte samma som att det är snedvridet utan snarare att vi värderar olika saker olika mycket. Jag värderar hennes förmåga att höra av sig oftare än jag, väldigt mycket , medan hon värderar något annat jag ger henne som mycket mer värt där jag tycker det inte är något problem. Som att jag alltid kör när vi ska till stan vilket är ett större problem för henne än mig. Jag ser inte alls det som orättvist eller inte skulle kunna vara vän med någon som nästan aldrig kör lika mycket som jag.

Kanske menar vi samma i slutänden. Det ÄR svårt att beskriva i ord men att det skulle vara så att hon ska vara tacksam för att få umgås med mig så har du fått allt om bakfoten.

Jag har faktiskt sett det lite som en bonus att jag fått lite familjeliv också. :D
Du är synnerligen välkommen till mitt kaos med tre barn, bläckis. Vi har så roligt-nästan jämt....!
Jag försöker verkligen umgås med mina vänner utanför familjen, vi brukar vara på gymmet som är ett gemensamt intresse. Eller träna nåt annat. Jag umgås faktiskt bara med en enda som är singel och barnfri och då brukar vi hitta på grejer bara hon och jag. Jag ser det som andningshål i min något hektiska vardag, dock blir det inte så ofta för jag har inte tid men i alla fall några gånger i månaden.

Har du någon hobby tott ? Jag tänkte efter angående mitt sociala liv och 90 procent av dom jag umgås med känner jag genom hundarna. Vissa har jag hittat i hundtränings/hundträff grupper och en del har jag träffat ute. Tex en vän jag haft i 12 år nu ,vi bestämde lekträff med våra hundar på vovve.net och sedan fortsatte vi ses med hundarna och sedan blev det naturligt att vi började göra annat med ihop. Hon är en av mina bästa vänner idag. Har även flertalet kompisar jag träffar både med och utan hundar men som jag träffat just genom hundarna :) jag tycker det är plättlätt att träffa nya att umgås med bara man är öppen och glad och föreslår något:)
Det finns sånna som bara vill vara med familjen och aldrig har tid att ses, och då spelar det ingen roll hur mycket man skölv bjuder till,sånna rinner kontakten ut i sanden med för min del:)

Jag är också ensam och utanför. Mina vänner har familj och jobb och allt vad det innebär. De drar iväg på husvagnssemester, åker och badar med sina barn osv.
Jag är ensamstående utan barn och tycker det är skittrist att alltid bada själv, åka och handla själv, göra allt själv. Bara jag och hundarna. Önskar jag hade någon i min situation som bara ville hänga. Inte "göra" något, utan bara sällskapa till grejer.

Ni som skriver "skaffa fler vänner/skaffa nya vänner". Ja det låter ju enkelt och fint, men det är inte så enkelt i verkligheten.

Jag är ensam. Så förbannat ensam.
För mig är det precis tvärtom. Jag har lätt att träffa folk att umgås med. Skulle kunna umgås med någon dygnet runt om jag velat. Så jag funderar på om det helt enkelt inte är dom du umgås med som är tråkiga ? Obs menar inget dumt :)

Ja, problemet är att de jag träffar, träffat, har just familj, hus, kanske gård osv.
Jag har vänner jag kan träffa varje dag om jag vill - om jag åker till deras stall och är med dom där. De har inte tid/ork att göra andra saker.
Jag saknar någon vän som är lika "ledig" som jag. Som vill ha sällskap när man ska handla, som vill följa med på saker. Mina vänner är såna som måste planera, aldrig har tid men som kan ses när som helst om jag åker dit och är där.

Jag är obunden. Har inte barn, ingen gård som ska underhålles och mina två hundar kan hänga med på allt, eller vara hemma en stund.
Var bor du;) du låter som mig :D

För mig är det precis tvärtom. Jag har lätt att träffa folk att umgås med. Skulle kunna umgås med någon dygnet runt om jag velat. Så jag funderar på om det helt enkelt inte är dom du umgås med som är tråkiga ? Obs menar inget dumt :)
Nej de är inte tråkiga, men de kan bara umgås på sina villkor. Jag skulle gärna ta med dom och äta glass, gå på marknad eller ha filmkväll, men de kan ju inte. De är fast på sin gård, i sitt stall, med sin familj., Jag har skitroligt där, men skulle vilja kunna ses på andra sätt också

Nej de är inte tråkiga, men de kan bara umgås på sina villkor. Jag skulle gärna ta med dom och äta glass, gå på marknad eller ha filmkväll, men de kan ju inte. De är fast på sin gård, i sitt stall, med sin familj., Jag har skitroligt där, men skulle vilja kunna ses på andra sätt också
Okej ja det är ju surt :/ kan de inte ta med sina ungar på marknad ex? En av mina bästa vänner har småbarn och vi går på varenda marknad under sommaren,ungen får ha min lilla hund i vagnen så är hon helnöjd :D

Okej ja det är ju surt :/ kan de inte ta med sina ungar på marknad ex? En av mina bästa vänner har småbarn och vi går på varenda marknad under sommaren,ungen får ha min lilla hund i vagnen så är hon helnöjd :D
Det skulle dom kunna.. om de hade haft tid. Eller prioriterat det.
Den som prioriterar att ses på "egentid" mest är 4-barnsmamma med ett barn som fortfarande ammar *s* De andra håller mest till på gården/ i stallet.

Men det låter ju helt absurt att man sitter fast på sin gård....jag skulle aldrig låta materiella saker gå ut över relationer som ju ändå är det viktiga här i livet....

Det skulle dom kunna.. om de hade haft tid. Eller prioriterat det.
Den som prioriterar att ses på "egentid" mest är 4-barnsmamma med ett barn som fortfarande ammar *s* De andra håller mest till på gården/ i stallet.
Då är dom enbart bekväma. Jag brukar sluta träffa sånna människor. Hade en vän som bodde i en liten by när jag bodde i en större stad och jag fick alltid åka till henne trots att det hade varit kul att ses inne i stan ibland också. Vi var kring 20 år då också.

Relaterat till @Kattennizze s inlägg.

Kan det inte vara så att du är tämligen extrovert och dina vänner introverta?

Jag sitter gärna på min gård. Åker visst på marknader med min kompis men helst är jag "fast på gården".
Det handlar inte om social fobi utan det handlar om vad man orkar rent socialt.

Jag är inte främmande för att en extrovert tror att man väljer materiella ting före relationer när man istället som introvert vårdar sina sociala förhållanden genom att tanka ork på ett sätt en extrovert har svårt att förstå.

Jag, som introvert, har aldrig mått så bra som när vi skaffade gård och jag "måste" vara hemma mer.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar