Nej, sommar och semester är inte alls bara härligt!

Jag tänkte på den här tråden igår.
Jag och pojkvän var och åkte skärgårdsbåt med vänner.
Både jag och pojkvän pratar och skojar lite med folk vi möter i de flesta situationer. Vi umgicks ju med vårt sällskap. Men man går ju på toa, hämtar mat etc och ges då möjlighet att interagera med andra.
IOM hur vi båda är hittade vi flera som vi hejade på, pratade med etc när man möttes upprepat. Vi fick också extramat, fika och mer vin än övriga IOM att personalen kom ihåg oss som kul folk.
Det här var ju bara en dagstur. Om man uppför sig så och dessutom har mer tid brukar man få bekanta som kan bli vänner.
De vi åkte med är mer tillknäppta. De gjorde inga bekantskaper på båten(och är nog nöjda så).

Men är man inte nöjd med ensamheten tror jag man kan göra klokt i att bli lite mer aktiv i sitt nätverkande om man inte har det naturligt sas.
...fast grejen är ju att jag inte har någon att åka skärgårdsbåt med. Jag pratar också med okända människor så som du beskriver att ni gjorde, men jag kommer ju inte ens iväg - för jag har ingen att åka med.

Jag har inte heller någon vardagsvän utom sambon. Två som bor längre bort som man planerar in att träffas, men ingen för en fika på stan. Jag är introvert, sitter gärna på min gård och har inte den sociala styrkan att göra nåt spontant - men hade gärna planerat in roliga saker som fika eller filmkväll. Det taskiga är att de kollegor jag har bara ser att man kan umgås på after work eller mef krogrundor - och det vill jag inte. Jag vill snacka över en flaska vin, se en film, promenera eller nåt annat liknande. Fika kanske eller äta middag.

Jag får också så dåligt självförtroende efter att ha träffat nya människor - inbillar mig att jag är trevlig men det verkar på den jag pratar med som att jag inte är så kul. Då vill man mest ge upp och så tänker man att man ju ändå mår bäst i sin ensamhet på gården.

Det är verkligen svårt att hitta vänner i vuxen ålder tycker jag!

För mig är saken också lite den att jag drar mig för det. Jag är så sjukt trött på att bli sviken... Och jag fattar ju själv att jag inte kan sitta här i min ensamhet och gnälla över att jag är ensam och bara vänta på att någon ska komma och umgås, för det kommer ju inte hända. Jag tänker mer att jag ska försöka tycka att det funkar som det är. Just för att jag inte orkar hålla på och bli vän med folk som sedan försvinner i alla fall.

Dessutom är jag i en period där jag uppenbarligen är lite känslig för det här med familjebildande. Det börjar liksom bli för sent och jag tycker att det är plågsamt att umgås i grupper där jag är den enda som inte har man och barn och där FAMILJEN är det enda folk pratar om. Jag har inte mycket att komma med i de sammanhangen. Förut har det funkat ändå för jag har kunnat skämta om det, men just nu är det inte roligt. Så jag drar mig undan umgänge för att jag är ensam och blir då ännu mer ensam. Ingen behöver ju tala om för mig att det inte är riktigt logiskt. Det fattar jag själv ;)

Sådärja! Nu har jag frågat flera av mina vänner om de kommer med på en liten utflykt till havet imorgon, men näpp :cry: Jag blir så in i helvete trött! Inser också att inte en enda har frågat mig om jag kommer med på nåt den här sommaren. Inte en enda! Skitsommar!!! :turd:

Sådärja! Nu har jag frågat flera av mina vänner om de kommer med på en liten utflykt till havet imorgon, men näpp :cry: Jag blir så in i helvete trött! Inser också att inte en enda har frågat mig om jag kommer med på nåt den här sommaren. Inte en enda! Skitsommar!!! :turd:
Men kan det inte bara vara att det var lite kort inpå?

Men kan det inte bara vara att det var lite kort inpå?
Det skulle det kunna ha varit för mig i en sån situation. Det är väldigt få dagar som är helt oplanerade, men har jag en sån så hänger jag på!

Just nu håller jag på att försöka rodda ihop att vi blir ett gäng som tittar på EM-finalen i hoppning tillsammans. Antingen hemma hos någon eller försöka få en sportbar att visa den. Det är ju typ en månad dit och vi får väl se hur det går. Just nu är flera på men saker kan ju hända.

...fast grejen är ju att jag inte har någon att åka skärgårdsbåt med. Jag pratar också med okända människor så som du beskriver att ni gjorde, men jag kommer ju inte ens iväg - för jag har ingen att åka med.

Men da aker man sjalv. En tur dar man tar med kameran och fotograferar, skrattar och skojar med medpassagerare. Gor man sa skaffar man sig snart vanner som foreslar att man ska gora saker tillsammans ... for de gillar den positiva andan man utstralar.

Men da aker man sjalv. En tur dar man tar med kameran och fotograferar, skrattar och skojar med medpassagerare. Gor man sa skaffar man sig snart vanner som foreslar att man ska gora saker tillsammans ... for de gillar den positiva andan man utstralar.
Jamen det är ju precis det jag gnäller över i den här tråden - jag VILL inte göra saker ensam! Jag VILL ha nån vän att göra sådant med.
Jag har gjort mycket ensam i mitt liv, men jag är så förbannat trött på det nu!

Jamen det är ju precis det jag gnäller över i den här tråden - jag VILL inte göra saker ensam! Jag VILL ha nån vän att göra sådant med.

Fast ... for att fa nagon att gora saker med, kan man behova traffa manniskor som har tid och lust att gora de saker man vill gora. For att traffa dem maste man ju ta sig ut och traffa namnda manniskor. Stekta sparvar flyger inte in i munnen, det kravs eget engagemang och arbete for att skapa den situation och livskvalitet man vill ha.

Fast ... for att fa nagon att gora saker med, kan man behova traffa manniskor som har tid och lust att gora de saker man vill gora. For att traffa dem maste man ju ta sig ut och traffa namnda manniskor. Stekta sparvar flyger inte in i munnen, det kravs eget engagemang och arbete for att skapa den situation och livskvalitet man vill ha.
Jag vet det där! Du förstår nog inte riktigt mitt problem.

Så tråkigt! Men jag tror att det kan vara svårt med spontana grejer ibland, tänker jag. Om jag t ex ser till mig själv så kanske några dagars framförhållning kunnat vara bättre. Tråkigare då att du inte blivit medbjuden på något alls i sommar :(

Jag vill minnas att det var nån tråd för länge sen där man kunde skriva typ en kontaktannons, med fokus på intressen så man kunde hitta likasinnade. Finn en ny vän, typ.
Kanske vore nåt.

Alltså det där är så himla svårt.. jag tycker det är skittråkigt att göra saker själv, har precis som du gjort det men.. det är inte samma sak och det är förbannat svårt att "slå sig in" bland andra på det sätt som föreslås, i alla fall för mig. Det faller sig inte särskilt naturligt och jag är nog lite för reserverad för att lyckas charma folk på så kort tid :angel: Så även om jag vet att det är sånt som krävs så bär det ändå emot, kurser eller liknande där man ses under en längre tid funkar ofta bättre för mig.

Men hur var det, du bodde inte alls på västsidan av landet?

Åh, men viss pratade du om någon form av buke-träff för ett tag sedan, i en annan tråd? Och har jättemånga hundar? Jag kommer så fall :D
Japp. Jag tänkte helgen som var. Då var gubben på fiskeresa och sonen på filmkollo så jag hade hela huset ifred :D

Vi har kennel så det finns 4 st hemma nu.
Men det får bli buketräff en annan gång. Men träffa nya personer kan jag göra ändå :)

Kul idé men även jag som singel hade inte kunnat följa med på så kort varsel. Det har inget att göra med att jag inte vill åka eller tycker vännerna är roliga utan att jag ofta har saker planerat.

Kul idé men även jag som singel hade inte kunnat följa med på så kort varsel. Det har inget att göra med att jag inte vill åka eller tycker vännerna är roliga utan att jag ofta har saker planerat.
@tott
Kan du inte istället boka ngt tillsammans med någon? Dvs säga att du vill åka till havet och fråga när det passar istället för att ha ett fast datum? Gärna med lite framförhållning.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 384
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar