Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ge mig bara något tecken på att det finns en ödmjukhet inför sina pengar! Det är ungefär det enda jag begär.
KL*
Ni är roliga ni, ni vill gärna att det ska vara lilla Lisa från skogen som var fattig och som fick jobba ihop pengar själv för att kunna rida på ridskolan ibland som ska vara den framgångsrika. Men gud nåde om hon skulle ärva en summa pengar eller skaffa sig en sponsor, eller varför inte sälja en häst för mer pengar än vad man köpte den för.
Ni förstår då är det räkmacka helt plötsligt?
Finns det någon som ni tycker inte har räkmacka här inne?
Jag har ju förstått att jag och lektra tex bara glider igenom så vi måste ju vara borträknade ju...
Jag går den "hårda" vägen och jobbar ur egen ficka gällande pengar.
Jag hoppas att du ändrade lite uppfattning om inlägget du utgick ifrån. Det var självklart inte meningen att det skulle uppfattas som KRITIK, eller något dåligt öht. Jag tycker jag har världen bästa chef och kollegor! Hur som helst så känner jag att det blev lite väl personligt här så jag sätter punkt och kommer inte ta upp det här mer. Om du känner att du måste säga mer så får du skicka PM.
Vad är det egentligen som du tycker är stötande av det som lektra skrev? Jag tror att AH själv är mycket väl medveten om hur hans upplägg fungerar och att det är väldigt officiellt.
Vad är det du tycker att hon kritiserar i det inlägget mot hans verksamhet? Jag vet att lektra personligen har pratat med AH om detta så det är liksom inget hon springer och säger bakom ryggen
Men helt ärligt, har du verkligen koll på exakt hur mycket lektra får rida? Tillräckligt mycket för att verkligen trycka ner henne i fotsulorna lite till? Jag menar, jo hon är en officiell person genom sin blogg, men vet du verkligen att hon skriver allt där???!?
Om jag hade haft föräldrar som var villiga att lägga ner minst en halv miljon på ny häst så hade jag säkerligen varit mer intressant för chefen att sätta upp på hästar tidigare
.Och du har fattat fel, jag är inte minsta missunsam eller bitter(som andra i tråden), som jag har skrivit, jag unnar alla att få bra häst
Det är sådant jag syftar på, alltså hur ska man få in sådant i en artikel? Och varför tror vi att ryttarna inte är ödmjuka?
Personligen så tror jag nog att de flesta ryttarna som har det väl förspänt är ödmjuka. Tyvärr är det väl sällan det kommer fram i de repotage som skrivs.
Sedan finns det ju i alla branscher framgångsrika människor där framgången stiger dom åt huvudet...
.
HUR mycket kan man läsa in något som är skrivet med glimten i ögat? Eller faller det helt förbi?
För att återgå...
KL
Fast om man får det för att man jobbar för det? Är det verkligen räkmacka enligt dig då?
Jag (och en del andra med mig) har reagerat i tråden om att det är räckmacka i livet att ha en fin häst och sedan jobba häcken av sig för att ha råd att träna/tävla osv. Att jobba i stallet för att få lektioner, spara pengar för att kunna köpa sadel osv. Det är nog det flera av oss reagerat på, att vi inte upplever det som en räkmacka som många andra gör.
Lite känns det som att "alla som har det bättre än mig har räkmacka" vilket är lite tråkigt!
Det är ingen som kritiserar er eller säger att ni inte arbetar hårt.
Visst har Brink slitit, det säger jag inget om-men han har också blivit sponsrad från tidiga år av en kapitalstark hästägare, vilket har inneburit stora fördelar, både häst o ekonomiskt.
Och visst kan man komma till toppen med envishet och vilja men de som gör det har som regel bara en häst på GP-nivå, händer något med den så finns inte ekonomi att köpa liknande med samma utbildningsstatus, och då faller de. Flera av de som har det så måste också sälja innan de kommer dit- för att få ekonomin gå runt.